• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Post een moeilijk woord....en leer elke dag een nieuw woord :)

Maaikie

altijd in de wolkjes!
Lid geworden
29 jul 2005
Berichten
18.069
Waarderingsscore
589
Omdat ik vond dat de discussie hier wel heel onzinnig aan het wo(o)rden was...leek het me leuk een topic te starten met moeilijke woorden.

Schrijf een moeilijk of niet gebruikelijk woord op....degene die het goede en mooi omschreven antwoord geeft mag een nieuw moeilijk woord opschrijven....:)

Onder het mom leer elke dag een nieuw woord leek me dit wel leuk..ik leer graag iedere dag iets nieuws.


Aangezien Ikki het woord olfactorisch geraden had mag hij een nieuwe posten maar omdat het een nieuw topic is...mag de eerste die dit leest een leuk woord posten....(ikki...komen zat woorden die geraden worden en gepost kunnen worden....:))
 
recalcitrant? (denk niet dat ik het juist spel zo, maar heb geen woordenboek in huis:))
 
Als iemand constant vervelend is :)
 
Maaikie zei:
(ikki...komen zat woorden die geraden worden en gepost kunnen worden....:))

Haha, in mijn korte leven zijn deze woorden nog niet langsgekomen :surrender
 
vind wel dat het een voorwaarde is dat als je een woord post, je zeker moet zijn dat je het goed spelt Veteran...^_^ op Internet zit ook een heel goed woordenboek.
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=%s...

(je had het overigens goed hoor...)namelijk:

recalcitrant (bn.)1 onwillig => weerspannig

Maar Frank heeft het bijna goed en mag het nieuwe woord plaatsen...:D
 
uh tja :)

Het woord wordt:

prematuur.
 
prematuur....vroeg..o.a. in een vroeg stadium, te vroeg geboren...
 
nieuwaustralischvreemdelingenlegerkamptentententoonstellingsschoonmaakbedrijvensecetaresseopenopleidingsdagenrooster

of begrijp ik t topic nou verkeerd? :p
 
koffiejunk zei:
nieuwaustralischvreemdelingenlegerkamptentententoonstellingsschoonmaakbedrijvensecetaresseopenopleidingsdagenrooster

of begrijp ik t topic nou verkeerd? :p

ja.....dat heb je dan toch niet helemaal goed begrepen...:'D

en weet je wat het flauwe is......:'D ik leg het niet ng een keer uit...haha..
 
Dit spelletje is niet zo moeilijk met google bij de hand toch? :)
 
het leuke is om eerst te kijken of je het weet....dan evt te vragen naar een zinsverband en dn pas te kijken op internet..maar is dat niet met alles zo...google is our friend :yahoo:

maar als het niets is dit spel...loopt het vanzelf uit op niets...ja toch...was het proberen waard.
 
Ik vind het wel leuk. Maar Maaikie hoe reageer jij als je bij de buurman bent :D
 
ikki007 zei:
Ik vind het wel leuk. Maar Maaikie hoe reageer jij als je bij de buurman bent :D

huh...weet echt niet waar jij het over hebt...:eek:
 
De buurman?

Sinds wanneer is die taalgebonden? :'D

Oja, EDIT: lk ga eerst maar eens lezen wat de bedoeling is :p
 
Maaikie zei:
huh...weet echt niet waar jij het over hebt...:eek:

Op de tijd dat jij postte stond er in je persoonlijke tekst op msn, koffie drinken bij de buurman.
 
Ik wil niemand op zijn pik trappen (of ergens anders op :)) maar als dit topic enige kans van slagen wil hebben moeten we het wel van de grond komen. Derhalve neem ik het heft in eigen handen en post een nieuw woord:

Constipatie
 
M vd Steen zei:

een woord dat ik regelmatig tegenkom in mijn bijsluiters :'D


Verstopping.....hoef het niet eens op te zoeken....:'D


dus....de volgende

Vermaledijen
 
Deze laat ik even voor iemand anders liggen :)

Het is toch ook niet de bedoeling om op te zoeken? Dan is het t makkelijk...
 
Volgens mijn moeder zou het vervloeken moeten zijn
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan