• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Powerline adapter werkt niet op de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

autron

Gevestigd lid
Lid geworden
3 aug 2016
Berichten
378
Waarderingsscore
2
Ik ben onlangs verhuisd en moest de router verplaatsen naar de meterkast, hierdoor zat ik met twee lange kabels door het huis, van de decoder en van de pc in de hobbykamer. Ik kon drie adapters kopen, één bij de router, bij de decoder en een aparte voor de pc.
Echter de laatste doet het niet, hij maakt geen internetcontact met de pc. Gisteren nog iemand erbij gehaald, maar ook die kreeg het niet voor elkaar. Ik zit nu via wifi op de pc.
Het gaat om de Powerline Adapter AV1200 Gigabit Passthrough.
Weet iemand wat het probleem is?
 
Weergeeft je PC uberhaupt de adapter aan als connectie? Of wordt het niet eens getoond? Misschien dat de adapter door de verhuizing kapot is gegaan? :/ En weet je zeker dat als het wel werkt de adapter binnen het bereik van de wifi is? of aangesloten met een kabel is?
 
Heeft het huis 1 of 3 fase in het stroomnet?
Indien 3, er zijn bruggen voor te krijgen.

Je kunt ook proberen de dingen andersom in de contactdoos te plaatsen, eentje dan die niet werkt.
Spoelen zitten op de fase en de 0, zou dus niet uit mogen maken maar soms....
 
Het is een nieuwe adapter, hij maakte wel contact, maar niet met internet.
Over welk stroomnet ik heb weet ik niks, hij deed het wel toen de kabel was aangesloten met de router.
 
Zijn de contactpunten waar de adapter op wordt aangesloten geaard? Ik ken de adapter en de werking niet helemaal, maar als het deze adapter is: https://www.routershop.nl/tp-link-a...MIv6L6zvCD1gIV4p3tCh1yoADsEAQYASABEgKtQvD_BwE of een soortgelijke, dan maakt hij gebruik van MIMO, wat staat voor multiple input en multiple output, hiervoor moet de data over meerdere aders verstuurd worden en daar wordt de aardedraad voor gebruikt.

Aangezien ik de techniek niet precies ken, kan het zijn dat dit het probleem is, maar dat hoeft niet perse. Daarnaast willen deze kastjes ook nog wel een problemen opleveren als ze over verschillende groepen moeten werken. Bijvoorbeeld de router en decoder zitten wel op dezelfde groep en de computer zit op een andere groep, dan kan het dus zijn dat het een wel werkt en de andere niet. Dit werkt trouwens ook voor fasen, maar dat is een iets lastiger uit te leggen verhaal.

Controleer in ieder geval of de plek waar de pc staat ook randaarde heeft (en dat dat ook echt is aangesloten richting de meterkast), dan kunnen we dat eventueel uitsluiten voor dit probleem.
 
Dat lijkt mij wel dat de stopcontact geaard is, maar ik ben geen expert.
Het gaat om de AV1200 Gigabit Passthrough Powerline Adapter TL PA8010P.
Er zit maar één aansluiting onderin. Er branden twee lampjes.

HD Video Streaming
2x2 MIMO Technology
Plug & Play.

De pc staat inderdaad in een andere kamer dan de tv.

Ik ga dinsdag naar het winkeltje waar ik het gekocht heb.
 
Inmiddels opgelost. In de winkel hebben ze de drie adapters aan elkaar gekoppeld, had met de stroom te maken van de pc, die stond eerst niet aan.
 
Mooi om te horen dat het werkt en dan je het hier even hebt terug gemeld!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan