• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Premiere Pro: unsupported video drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Sinds de overgang naar Windows 10 krijg ik bij het opstarten van Adobe Premiere Pro (nieuwste versie) deze melding:

Premiere-1.jpg


Ik zou dan (via "Fix") onderstaande driver moeten downloaden, alleen heeft mijn systeem al de laatste driver voor de onboard Intel kaart (ook voor de NVidia, overigens).

Premiere-2.jpg


Als ik op "Continue with known issues..." klik start Premiere wel, maar loopt vaak op een gegeven ogenblik vast. Als het programma daarna geforceerd wordt afgesloten en weer opnieuw opgestart wordt is er niet meer aan de hand en werkt alles gewoon.

De vraag is dus: kan het kwaad deze door Adobe geadviseerde driver te installeren?
 
Heb je soms duo grafische kaart - Intel+nVidia?

Zo ja, als je Premiere Pro start, doe dat dan via rechtsklik en kies dan voor Uitvoeren met Grafische processor en kies dan voor de nVidia kaart.
 
Ja, maar ook de nVidia-kaart heeft volgens Premiere niet de juiste drivers, terwijl dat (althans volgens Windows) wel zo is.
 
Kan het niet zijn dat Windows zijn eigen drivers gebruikt?
Want volgens mij staat dan standaard aan.
Misschien moet je dat uitzetten en dan de aanbevolen drivers gebruiken.
Idd en installeer deze.
Werk met de adapter eraan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan