• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Primaire partitie externe harde schijf niet in file explorer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SiertGroote

Nieuw lid
Lid geworden
9 apr 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Ik heb eerder vandaag een harde schijf opgestuurd gekregen met wat bestanden erop. Ik wil deze bestanden lezen (ongeveer 300 gb aan bestanden), dus ik open mijn schijfbeheer. Nu zie ik hier wel mijn schijf staan, en er staat een deel van 128 mb dat niet is toegewezen, een deel van 297,77 gb dat in orde is, en nog 200 mb dat in orde is.
Screenshot:
11358
Het enige punt is dat als ik met mijn rechtermuisknop druk op het deel van 300 gb, dat ik dan alleen de hele inhoud kan verwijderen of op Help kan drukken. Ik heb al wat onderzoek gedaan en sommige mensen zeggen dat ik de schijf een naam moet geven. Want het heeft nog geen naam toegewezen gekregen. Dit wil ik best doen, maar zowat alle opties zijn uitgeschakeld. Ik kan dus niet de naam of de schijfletter veranderen. (Alle opties zijn grijs)
11359
Wat moet ik doen? Alvast dank voor uw hulp,
Siert Groote
 
Ik dacht dat je een schijfletter ook vanuit schijfbeheer kan toewijzen?
Ik weet het niet zeker want ik gebruik Partition Master (en vroeger Disk Director).
 
in feite wel maar aangezien de TS deze optie dus niet krijgt dient hij er een partitie manager te gebruiken ..eender welke is goed ..
 
De zwarte band geeft aan dat die partitie niet geformatteerd is.

Klik met rechts op die partitie en kies voor Stationsletter en paden wijzigen.
 
Die 128MB zo laten, heb je verder niets aan en idd die grote partitie een schijfletter geven, lees nergens dat dat al is geprobeerd in schijfbeheer.
 
Dank voor jullie hulp, ik ben er inmiddels zelf achter gekomen dat de file system geen ntfs of fat is, maar "Other". Is er een manier om achter de file system te komen?
 
Maak er eens NTFS van, kan met die Minitool, en dan een schijfletter geven.

Tis een MBR schijf en dan zou het een NTFS indeling dienen te zijn, FAT32 zou raar zjn evenals andere indelingen.
 
Komt deze schijf uit een HP-systeem? Kan je misschien iets meer uitleg geven over het systeem/laptop en de windows versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan