• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Printen met een laptop via bur.com naar Canon Printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

WilhelmusB

Gevestigd lid
Lid geworden
21 feb 2016
Berichten
205
Waarderingsscore
3
In het bezit een Canon printer MP190, Windows bur. com. met windows 10, i7, Laptop Asus Windows 10 i7.
De laptop kon altijd de printer bereiken via de Bur. comp. deze moest wel aanstaan. Dat is plotseling verdwenen.
Geen netwerk verbinding.
Alle mogelijkheden waarvan wij dachten misschien dit is proberen of misschien deze optie het lukte niet.
De installatie CD van de printer op de laptop gezet.
E-mail van Gmail kan niet worden geprint. Zelf gemaakt documenten kunnen wel worden geprint.
Printen via de bureaucomputer lukt niet.
Ra Ra
 
Wat bedoel jij met Windows bur. com?
Want ik snap het niet helemaal.
Heb jij een update gedaan voordat dit probleem ontstond?
 
ik vermoed dat met Windows bur.com gewoon een desktop computer bedoeld wordt. Maar waarom die niet werkt na (eventuele) de-install van installatie software en her-install is mij niet duidelijk.
 
Alvast bedankt.
Bur. comp., of desktop computer is wat ik bedoel, deze werkt zoals het hoort.
Op de bur.comp. zijn de software en drivers van de Canon printer geïnstalleerd.
De laptop werkt prima op het printen van documenten via de bur.com. na.
Het is altijd zo geweest, staat de bur.com aan kan mijn vrouw documenten/e-mails en van alles uitprinten.
De printer van papier voorzien en op de aan/uit knop drukken.

De installatie CD die bij de printer wordt geleverd in de laptop gestoken en geïnstalleerd je weet maar nooit.
Het printen met de laptop heeft altijd gewerkt zonder installatie van die CD.

Geef ik in de laptop de opdracht een document te printen. Komt dit bericht.
"De laptop geeft de melding Fout bij het afdrukken op Canon MP190 Printer
De printer kan Status Inquiry niet afdrukken. "
 
Duidelijk.
Geeft hij nog een foutcode bij deze melding?
Want als je zoekt op die foutmelding komt er niks naar boven.
Alleen gaat het dan over offline/online printen.

Zoals eerder gevraagd, heb jij sinds het probleem een update van Windows gehad?
 
Update daar kan je niet van verschoond blijven. Aangezien de printer niet wekelijks wordt gebruikt is dat niet meer te achterhalen.
Is er ergens in de computer iets te ontdekken wat er loos zou kunnen zijn.
Krijg het idee dat er in de rij bedrijven die nodig zijn om te kunnen printen er een tussen zit die er geen zin meer in heeft en ons een dikke vinger geeft.
Deze printer gaat al jaren mee en dat is heel opvallend.

Nog even wat geprobeerd en dan zie ik een melding "printers rood rondje met kruis".
De bewerking kan niet worden voltooid (fout 0x0000011b)

In Apparaten beheer krijg ik de melding bij het Stuurprogramma's bijwerken.
Er zijn stuurprogramma's voor het apparaat gevonden maar er is een fout opgetreden tijdens de poging om deze te installeren.
Het stuurprogramma kan niet woorden geïnstalleerd omdat het bestand niet digitaal is ondertekend of niet op de juiste manier is ondertekend. Neem contact op met de fabrikant van de hardware.

Ben al opzoek geweest bij Canon maar daar ben ik ook niet wijzer van geworden of geholpen.

Deze website even bekeken maar dit gaat denk ik boven mijn pet en niet zonder risico.
Zou de oude situatie terug kunnen komen via deze procedure of is het een verloren zaak.
Groet Wim
 
Ik heb in het verleden meerder malen met succes contact gehad met de helpdesk van Canon per email. Dat adres is wast moeilijk te vinden (of: wellicht eerst op een web-pagina iets invullen). Ik zal nog eens zoeken naar dat emailadres en meld mij weer.
 
Ik heb wel contact maar dan krijg ik de website die ik zelf ook al had gevonden.
Het wordt lastig is mijn ervaring als er meerdere partijen van invloed kunnen zijn.
Ze gaan naar elkaar zitten wijzen. Als voorbeeld een Canon koptelefoon met Bleuthoot laten werken met en Samsung televisie. Wel met een popup scherm op je TV. Niet reageren het is nog een niet uitgewerkte frustratie. Een Sennheiser werkt zoals het hoort.
Is dit een netwerk probleem of ?.
De printer met USB aangesloten op de laptop werkt, behalve een e-mail van Gmail uitprinten.

Knippen en plakken uit de website zie deze website.

2] Tweak the Registry​

CVE-2021-1678-beperking is een van de redenen waarom u Error zou kunnen zien Code 0x0000011B, dit is geen permanente oplossing, maar terwijl u wacht tot Windows een oplossing voor dit probleem uitbrengt, kunt u dit proberen.

Open Register-editor in het menu Start. Ga naar de volgende locatie.

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Print

Klik met de rechtermuisknop op Afdrukken en selecteer Nieuw > DWORD-waarde (32-bits). Noem de nieuw gemaakte waarde’RpcAuthnLevelPrivacyEnabled’, stel de Waardegegevens in op 0 en klik op OK.

Tot hier kan ik het volgen HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Print
Helaas loopt het nu voor mij dood.
Waar en hoe vind ik Afdrukken. Afdrukken hoe zou ik dat moeten doen?
 
Ik had het in reactie # 8 al over: neem per email contact op met de NL helpdesk van Canon.
thenetherlandes@cc.canon-europe.com en leg duidelijk uit wat het probleem is. (en niet het woord bur.comp gebruiken...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan