• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Printen vanaf mijn laptop gaat niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loes11:11

Junior lid
Lid geworden
15 dec 2019
Berichten
68
Waarderingsscore
1
Hoi

Ik heb een probleem met printen vanaf mijn Dell computer. Naar mijn idee is er niets aan de hand met de printer Brother DCP-195C.
Ik geef een printopdracht aan een wordbestand. Ik zie de opdracht, aantal, printer wordt weergegeven en ik klik op afdrukken. Het printicoon met 1 document wordt zichtbaar op het scherm en gaat daarna over naar 0 documenten. De printer reageert ook niet. Ik krijg geen foutmelding.

Als ik een papier wil scannen, dat gebeurt vanaf de computer en dat scannen gaat goed. Dus dat gaat wel goed. Als ik het gescande document wil afdrukken gaat dat opnieuw niet goed.

Ik heb nu 2 x alles verwijderd van Brother op de computer en opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft.

Ik vraag me af of de instelling op de computer met de printer wel goed is. Bij 'printers en scannen' staat de Brother niet vermeld, dat zou toch wel moeten lijkt mij. Ik heb geprobeerd de printer toe te voegen in het rijtje maar het lukt me niet.

Kunnen jullie mij hiermee helpen.

groet,
Loes
 
Hallo,

Ik neem aan dat jij Windows 10 gebruikt?
Is de printer via usb aangesloten?
Dit is een tip van Abraham op een ander forum.

De oplossing die Micrososoft voorlopig heeft afgegeven, luidt als volgt:
eer jij de computer afsluit, zet dan eerst de printer aan pas daarna sluit jij jouw computer uit.
Microsoft weet van het probleem, maar wanneer het opgelost gaat worden, is nog niet bekend.
 
Hallo Aarie

Ik gebruik inderdaad Windows10 en de aansluiting is via usb.

Het zit dus bij Microsoft. Ik ga proberen wat Abraham als tip heeft gegeven en als dat niet lukt wacht ik verder af.

Dank je wel voor je reactie.
 
je zegt dat je printer Brother DCP-195C niet in de lijst vermeld staat ..
zie je printer, scanner, kopieerapparaat vermeld staan in deze lijst .. wel indien zo klik je daar eens op .
vervolgens zou je nu je Brother DCP vermeld moeten zien ..
klik op beheren en stel deze vervolgens in als de standaard printer
 
je zegt dat je printer Brother DCP-195C niet in de lijst vermeld staat ..
zie je printer, scanner, kopieerapparaat vermeld staan in deze lijst .. wel indien zo klik je daar eens op .
vervolgens zou je nu je Brother DCP vermeld moeten zien ..
klik op beheren en stel deze vervolgens in als de standaard printer

Ik weet niet wat je bedoelt.

Ik kijk bij Instellingen, apparaten, printers en scanners en dan staat er een lijstje.
'Printers en scanners toevoegen'. Daar vindt de comp geen printer en ik kan kan ook geen printer toevoegen. Weet in ieder geval niet hoe ik dat moet doen.

'Printers en scanners'. Daar is een lijstje maar geen Brother staat erbij. Wat er wel staat is
Beeld printer voor paperport
fax, Microsoft print to pdf
Microsoft xps document writer
One note for windows 10
verzenden naar One note 2010
 
:rolleyes:
krijg toch het gevoel dat er niet de juiste driver is gebruikt
 
als ik klikt op de in het gele onderlijnde regel dan komt hier de optie beheren te voorschijn ...
vervolgens klik ik op beheren en word hier de HP Deskjet F4210 getoond welke ik dan ook als de standaard printer kan instellen ( meerdere opties mogelijk zoals de probleem oplosser )

Ashampoo_Snap_vrijdag 12 juni 2020_18h26m22s_001_.jpg

*word jouw Brother daar niet vermeld dan is deze ook niet geinstalleerd ..

dit zie ik hier dus na het aanklikken van de gele en beheren .
Ashampoo_Snap_vrijdag 12 juni 2020_18h33m42s_002_.jpg
 
wat gebeurt er indien jij op "Beeld printer voor paperport " klikt .
 
als ik klikt op de in het gele onderlijnde regel dan komt hier de optie beheren te voorschijn ...
vervolgens klik ik op beheren en word hier de HP Deskjet F4210 getoond welke ik dan ook als de standaard printer kan instellen ( meerdere opties mogelijk zoals de probleem oplosser )

Bekijk bijlage 13696

*word jouw Brother daar niet vermeld dan is deze ook niet geinstalleerd ..

dit zie ik hier dus na het aanklikken van de gele en beheren .
Bekijk bijlage 13697

Die hele regel (geel geacceerd) staat er bij mij niet bij. Dat zou toch het probleem kunnen zijn waar Aarie het over heeft en dat het bij Microsoft ligt.
 
je afbeelding is voor mij te onduidelijk om er iets van te zien !
 
Vreemd want de printer staat aan. Ik heb de printer uitgezet en opnieuw aan en toch weer Printerstatus niet actief


Ik zie bij apparaten en printers zie ik onder de kolom Printers niet een Brother in het rijtje staan. Bij de kolom Onbekend staat 2 x Device. Als ik op één van die 2 klik dan zie ik bij eigenschappen Brother DCP 195. Dat is de printer die ik gebruik. Nu kan ik hierop gaan staan met de muis en met de rechter muisknop klikken en deze dan als standaard instellen. Ik krijg dan wel de melding ‘ Als u deze printer instelt als standaardprinter, stopt Windows met het beheer van uw standaardprinter’.

Zal ik deze als standaard instellen?
 
ja je mag Windows niet zelf laten bepalen welke printer de standaard word .. in dit geval nu hier staat ook mijne HP printer op niet actief ..

deze optie mag niet aanstaan .
Ashampoo_Snap_vrijdag 12 juni 2020_20h05m01s_003_.jpg
 
ja je mag Windows niet zelf laten bepalen welke printer de standaard word .. in dit geval nu hier staat ook mijne HP printer op niet actief ..
oké, ik ga het uitproberen of dit de oplossing is.
 
Hallo Loes, je hebt last van de printerbug in Windows 10.

Deze doet zich voor vanaf versie 1803 tot de meest courante 2004 versie.
De oplossing die Microsoft voorlopig heeft afgegeven, luidt als volgt:

eer jij de computer afsluit, zet dan eerst de printer aan pas daarna sluit jij jouw computer uit.

Microsoft weet van het probleem, maar wanneer het opgelost gaat worden, is nog niet bekend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan