• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Printen vanaf mijn laptop gaat niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Loes, je hebt last van de printerbug in Windows 10.

Deze doet zich voor vanaf versie 1803 tot de meest courante 2004 versie.
De oplossing die Microsoft voorlopig heeft afgegeven, luidt als volgt:

eer jij de computer afsluit, zet dan eerst de printer aan pas daarna sluit jij jouw computer uit.

Microsoft weet van het probleem, maar wanneer het opgelost gaat worden, is nog niet bekend.


Dank je Abraham.

Ook dan lukt het printen niet. (eerst printer aan en dan computer afsluiten)

Ik krijg de melding bij probleemoplossing:
'Probleem met de printer gedetecteerd
Er worden aanvullende stappen genomen om het probleem op te lossen'.

Hopelijk gaat het niet erg lang duren.

Misschien wil je me nog laten weten wat dat is, een printerbug.

groet, Loes
 
Ik zou het gewoon even afwachten tot er een update uitkomt.
Of kijken of de pcl6 driver werkt voor jou.
Hier nog even in het Nederlands voor de mensen die geen of slecht Engels kunnen lezen.

Een nieuwe update voor Windows 10 zorgt ervoor dat meerdere gebruikers niet meer kunnen printen vanaf hun besturingssysteem. Het probleem zit in recente beveiligingsupdates voor versies 1903, 1909 en 2004 van het OS.
Het probleem komt voor bij meerdere gebruikers. In verschillende posts op Reddit beschrijven gebruikers dat ze geen documenten meer kunnen printen. Het probleem zit bij meerdere printers van HP, Brother, Canon en Panasonic en komt voor op verschillende plekken in het besturingssysteem. Gebruikers krijgen een foutmelding te zien, of programma's zoals de browser of pdf-lezer crashen als ze proberen iets te printen.
De problemen lijken te zijn ontstaan na de installatie van twee updates die afgelopen dinsdag tijdens Patch Tuesday werden uitgebracht. Het gaat om KB4560960 voor Windows 10 1903 en 1909, en KB4557957 voor Window 10 2004, de Mei Update.
Microsoft heeft nog niet officieel gereageerd op de problemen. Wel zegt een supportmedewerker op een forum dat het bedrijf op de hoogte is en werkt aan een oplossing. Ondertussen hebben gebruikers ook al enkele omwegen ontdekt. Zo zou het helpen om de printerdriver te vervangen door de PCL6-driver. Ook is het mogelijk de update terug te draaien, al brengt dat uiteraard wel veiligheidsrisico's met zich mee.
 
Ik zou het gewoon even afwachten tot er een update uitkomt.
Of kijken of de pcl6 driver werkt voor jou.
Hier nog even in het Nederlands voor de mensen die geen of slecht Engels kunnen lezen.

Een nieuwe update voor Windows 10 zorgt ervoor dat meerdere gebruikers niet meer kunnen printen vanaf hun besturingssysteem. Het probleem zit in recente beveiligingsupdates voor versies 1903, 1909 en 2004 van het OS.
Het probleem komt voor bij meerdere gebruikers. In verschillende posts op Reddit beschrijven gebruikers dat ze geen documenten meer kunnen printen. Het probleem zit bij meerdere printers van HP, Brother, Canon en Panasonic en komt voor op verschillende plekken in het besturingssysteem. Gebruikers krijgen een foutmelding te zien, of programma's zoals de browser of pdf-lezer crashen als ze proberen iets te printen.
De problemen lijken te zijn ontstaan na de installatie van twee updates die afgelopen dinsdag tijdens Patch Tuesday werden uitgebracht. Het gaat om KB4560960 voor Windows 10 1903 en 1909, en KB4557957 voor Window 10 2004, de Mei Update.
Microsoft heeft nog niet officieel gereageerd op de problemen. Wel zegt een supportmedewerker op een forum dat het bedrijf op de hoogte is en werkt aan een oplossing. Ondertussen hebben gebruikers ook al enkele omwegen ontdekt. Zo zou het helpen om de printerdriver te vervangen door de PCL6-driver. Ook is het mogelijk de update terug te draaien, al brengt dat uiteraard wel veiligheidsrisico's met zich mee.

Dank je Aarie. Ook voor de nederlandse vertaling.
Ik ga morgen de pcl6 driver installeren. Kijken of ik dan de printer weer kan gebruiken.
 
Geen dank, hopelijk lukt het wel met de pcl6 driver.
Anders wordt het afwachten op de update.
Maar voor het zelfde geldt komt hij binnen enkele dagen.
 
Ik weet niet of het probleem vergelijkbaar is maar ik had, vermoedelijk sinds een update, ook dat als ik iets wilde printen de printer vervolgens stil bleef. Ik ontdekte dat ik de printer uit moest zetten, de computer rebooten en dan pas de printer aan mocht zetten. Dan bleef hij het goed doen.
Op dit moment doet het probleem zich echter niet meer voor.
Dus precies het omgekeerde van wat Microsoft aanbeveelt. Wel merkwaardig.
(Ik gebruik de HP PSC 2350. 'n oudje maar werkt perfect.)
 
Laatst bewerkt:
Schijnbaar hebben nu veel mensen print problemen.
Ik print gelukkig weinig, dus ik heb er nu geen last van :)
 
" Ik print gelukkig weinig, dus ik heb er nu geen last van "
Ik print ook niet vaak maar juist daarom. Als ik print moet er een papiertje uit komen;)
Gebeurt dat niet dan moet je gaan zoeken: printerque, weer even kijken hoe je die leegmaakt, vervolgens gaan zoeken hoe je je doc wel afgedrukt kunt krijgen enz. Weet je het antwoord eenmaal, dan is het alleen nog irritant.
 
Natuurlijk moet er een papiertje uitkomen als dat nodig is.
Maar ja met Windows lukt dat niet altijd.
Hopelijk komt er snel een update zodat iedereen weer kan printen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik snap jou reden heel goed, maar houd het wel rekening mee dat jij nu weer meer dan 100 beveiligings lekken in jou Windows hebt zitten. Maar hopelijk komt de update snel uit, zodat jij deze update er weer op kunt zetten en het weer veiliger maakt.
 
Ik snap jou reden heel goed, maar houd het wel rekening mee dat jij nu weer meer dan 100 beveiligings lekken in jou Windows hebt zitten. Maar hopelijk komt de update snel uit, zodat jij deze update er weer op kunt zetten en het weer veiliger maakt.
Dat wist ik niet. Ik print iedere dag. Ik was het vanmiddag zat en heb naar Microsoft gebeld. Ik hoop ook dat de update snel komt.
 
Die update is onderdeel van de Patch Tuesday van juni 2020, waarmee in totaal 129 kwetsbaarheden zijn verholpen. Niet iedereen weet waar elke update voordient.
 
Die update is onderdeel van de Patch Tuesday van juni 2020, waarmee in totaal 129 kwetsbaarheden zijn verholpen. Niet iedereen weet waar elke update voordient.
Hoi Aarie, Ik heb de update toch maar weer geïnstalleerd 🙃
 
Veiligheid boven printen ;)
Hopelijk komt vandaag of morgen de update uit.
 
Er was dus al een update beschikbaar, maar die moet je handmatig installeren.
Dit was een tip van Jockers
 
Fijn dat het is opgelost en geen dank.
Jij ook een fijn weekend!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan