• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Printer aan, Synology NAS onzichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

AG60

Nieuw lid
Lid geworden
27 mrt 2021
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Kan in verkenner altijd mijn NAS zien onder netwerk, maar als ik de printer aanzet kan ik de Nas niet meer vinden? Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?
Bvd.
Anne
 
even mijn glazen bol proberen... Nee, nog steeds defect.

Wij zijn niet helderziend, je zal toch wat meer moeten vertellen om eens enig idee te geven.

Begin eens met: wat voor computer, printer en nas (merk en type). Hoe zijn ze aangesloten en hoe zit je netwerk in elkaar? (Wifi, bedraad, beide).

Gebeurt het op één computer, of op meerdere?
 
Gaat om een laptop Lenevo Yoga 9i, welke via wifi in het netwerk zit, zo ook mijn printer HP Envy pro 6400 series. De nas is een Synology DS212j (up to date).
Hoe netwerk in elkaar?













0
 
Begin eens met Advanced IP scanner.

doe dat met de printer uit en printer aan. Met dit programma kan je zien welke ip adressen bepaalde apparaten gebruiken.

Zitten er verschillen tussen beide runs, behalve het ontbreken van de printer? (let speciaal ook op de status, die kan uit of aan zijn.)
 
Nou heb het uitgevoerd vanaf mijn laptop Lenevo, heb ook nog een laptop Asus in het netwerk via wifi, maar die stond uit. Daarnaast heb ik nog een Dell desktop computer welke met een kabel verbonden is, maar staat ook uit. Verder is de Samsung tv nog met een kabel verbonden en is mijn smartphone Samsung via wifi verbinding verbonden. Oja heb ook 3 wifi-boosters in huis voor betere signaal naar tv ten tijde van wifi naar tv, maar aangepast naar bekabeld.
Heb de uitkomsten bijgevoegd.
Voor mij is het abracadabraIP Scanner met HP aan.PNGIP Scanner met HP uit.PNG
 
Sowieso een vast IP inderdaad. Maar hij lijkt op 192.168.178.24 te zitten toch?
Als je jouw verhaal leest heeft het alle schijn van IP-conflicten omdat deze standaard dynamisch worden toegekend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan