• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Printer Canon MG3100 doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
483
Waarderingsscore
6
M'n printer, een Canon MG3100 zegt bij wijze van spreke dan: "Ik kap d'r mee, en ik schei d'r mee uit".
Vervelend, want ondanks het papierloze tijdperk, wordt er toch nog flink wat afgeprint.
Melding: display knippert tussen: "E", "0" en: "3"
Er zit geen papier vast !
Vraag: moeten we een nieuwe kopen, of kan er nog iets aan gedaan worden ?
 
Heb je de printer al eens uit gezet en weer aan? En wat is de status van de inktpatronen?

Wat geeft de handleiding van het product aan?
 
Heb al wat uitgeprobeerd voordat ik hier postte. Heb 'em al uitgezet, aangezet, resetknopjes ingedrukt, de inktvoorraden van beide patronen zijn allebei nog half gevuld, opengemaakt en inktpatroontjes verschoven enzovoorts, enzovoorts, noem maar op. De handleiding is hier niet meer.

--- Update ---

Nog even wat handleiding(en) betreft. Heb wel op internet gezocht. Vond ook wat aan handleidingen van deze printer, maar met die internethandleidingen kan ik niets. Wat donkergroene blokken met summiere tekst-linkjes in beeld, op die pagina's, maar daaronder is mijn probleem niet te vinden. Code intypen en zoeken, werkt er ook niet.
 
Is er software bij de printer geleverd waarmee je de foutmeldingen kan uitlezen en de status van de printer kan bekijken? Of kan dit door middel van een webpagina?
 
Korrigan: ondanks dat ik geen papier kon zien, had je gelijk met:
"Volgens deze site zou de foutkode toch met paper jam te maken hebben".
https://printerthinker.com/canon-pixma-mg3150/

Zodoende kwam ik erachter dat je aan de achterkant een "paneel/stuk/deel", kunt verschuiven, dan een gedeelte aan de achterkant open kunt trekken en jawel, daar zat een stuk verwrongen papier.
Mijn dank. Hij doet het nu weer.
 
Mooi dat het probleem is opgelost en dat je de oplossing ook nog even meld.
 
Rubensky: ik denk, dat als ik gebruik maak van deskundigheid hier, ik de 'verplichting', heb, om jullie dan ook de oplossing te geven, als de problemen opgelost zijn. En je helpt er anderen misschien ook nog mee. Je wilt immers zelf ook graag geholpen worden- en oplossingen voor je problemen hebben.
Nogmaals: dank.
 
Ik ben het volledig met jou eens dat het heel erg netjes is. Feit is alleen dat het hier regelmatig niet gebeurd. Mensen laten dan of niets meer van zich horen of ze melden alleen opgelost zonder ook even de oplossing op zich te vermelden.
 
Ik heb dezelfde foutcode, maar na alle eerdergenoemde stappen te hebben ondernomen krijg ik nog steeds deze foutcode. Er was idd n A4tje scheef gegaan maar die heb ik r in zn geheel uitgetrokken. Uit en aan maakt na papierverwijderen geen verschil. Wie weet nog iets?
 
Er was idd n A4tje scheef gegaan maar die heb ik r in zn geheel uitgetrokken.

Hierdoor kan er een klein hoekje papier blijven zitten zijn . Als je een handige Harry bent en de printer durft openmaken kun je dan eens kijken of er geen klein hoekje papier blijven vastzitten is .
 
Thnx voor snelle reactie. Heb m weer helemaal nagekeken en n doekje langs alles gehaald om evt verontreinigingen te verwijderen....niets gevonden
Ik zet m nu weg en probeer vanaaf nog n keer. Nu te geïrriteerd ;)
 
Ik heb m open gemaakt en ben alles nagegaan. Niets maar dan ook niets gevonden. Toch n software glitch denk ik. Toch maar n andere gekocht die ook nog A3 kan printen. Jeej!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan