• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

printer plotseling uit systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kerstvrouw

Gast
Sinds een jaar gebruik ik de printer Canon 7700. Er zijn 2 laptops op aangesloten (draadloos wel te verstaan). Sinds 2 dagen is bij mij de naam veranderd in Canon 7700 WS, zonder dat ik daar iets voor deed. Hij staat nog wel bij mijn apparaten genoemd, compleet met groen vinkje, maar bij mij print hij niet. Bij de andere laptop wel, maar daar is dan ook niets aan de naam veranderd. Als ik hem bij mij verwijder om opnieuw te installeren, verdwijnt hij dan ook bij de andere laptop? Want als ik dat als oplossing probeer, kom ik misschien van de regen in de drup.
Wie weet raad?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik bij 'mijn apparaten' kijk, staat mijn printer er nog genoemd, weliswaar grijs en zwak gekleurd en met een groen vinkje, met de toevoeging WS en dat was niet zo en op de andere laptop staat dat dus niet, een andere printer staat er niet bij en of hij in zijn eentje dan de hoofdprinter is, dat weet ik niet.
Als ik op de foto klik, komt er te staan dat er 0 documenten in de wachtrij staan, terwijl dat er al 4 moeten zijn. Ook noemt hij zichzelf '; offline', en dat snap ik ook niet.
Op mijn laptop heet hij 'printer WS uit de 7700 serie', bij de andere laptop staat dat niet.
Hij is in zijn eentje van naam veranderd!! Een kerstwonder?
 
Laatst bewerkt:
Als je gaat printer, dan geeft hij aan met welke printer, daar kun je dan ook selecteren welke printer gebruik moet worden.
Je zou het stuurprogramma van de printer eens kunnen verwijderen en herinstalleren.
Misschien is daar iets mee.
Ik neem aan dat je gewoon internet verbinding hebt?
Hij geeft wel aan dat hij offline is, kun je niet kijken of je via die laptop de printer weer kunt/moet aanmelden?

--- Update ---


Volgend deze handleiding. moet je op de laptop ook dingen kunnen aanpassen.
http://ugp01.c-ij.com/ij/webmanual/PrinterDriver/W/MG7700 series/1.0/NL/PPG/dg-c_power.html

Ik vond dit nog in de link hierboven, misschien dat je daar eens naar kunt kijken.

Als de printer wordt uitgeschakeld, hangt het bericht van de Canon IJ-statusmonitor af van de instelling voor Printer automatisch aan (Auto Power On).
Wanneer Inschakelen (Enable) is geselecteerd, wordt een bericht weergegeven dat de printer stand-by staat. Wanneer Uitschakelen (Disable) is geselecteerd, wordt een bericht weergegeven dat de printer offline is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de printer van de ene pc verwijderd is hij nog niet van de andere verwijderd! Heeft de printer niet een vervelende update van de fabrikant gehad waardoor je de boel opnieuw moet instellen?
 
Dit gaat allemaal een beetje boven mijn pet! Bij mijn printer staat: offline, en dus is Uitschakelen geselecteerd, als ik je goed begrijp. Dat wil ik best veranderen in Inschakelen, maar waar is het bericht IJ-statusmonitor te vinden? Nooit van gehoord, Aarie! Maar bij mij is de hamvraag nu: wat gebeurt er met dat ding zonder mijn toestemming? Hij staat niet zo dat ik er per ongeluk iets mee doe, ik print niet zo vaak, en de laatste keer had ik dus geen problemen. Je gaat me nu toch niet vertellen dat dit apparaat een eigen leven kan leiden, nietwaar/
 
Als het goed heb jij toch een Canon print programma op die laptop staan?
Daar zou je de printer van offline moet kunnen halen.

Nee zou niet goed zijn als een apparaat een eigen leven krijgt.
Gebruik jij op schoon programma? kan zijn dat die de instellingen heeft veranderd, door dat er wat verwijderd is.
 
Al sinds ik me kan herinneren gebruik ik CCleaner. En er ging nog nooit iets mis, ook niet nadat ik weer een nieuwe versie binnenhaalde. En daar houdt mijn schoonheid (!) wel op. Maar ik ga vanavond zoeken naar het Canon printprogramma, bij mij of op de andere laptop. Nu eerst een tulband bakken!
 
Dat heb je goed, laat het je smaken.
Kan natuurlijk altijd zijn dat Ccleaner net iets teveel heeft weg gehaald, maar dat kun je toch niet achterhalen.
Kijk vanavond even op die laptop in programma`s en onderdelen, verwijder daar de Canon programma, herstart en dan even een nieuwe downloaden.
Dan zou het weer moeten werken lijkt mij.
 
Aarie, het klinkt heel goed, maar ik ben een voorzichtig mens en heb dus nog wel vragen. Ten eerste heb ik iets vreemds ontdekt: het leek me een puik idee om de laptop eens te herstarten, en daarna keek ik weer bij Apparaten. Mijn printer was toen mooi duidelijk in beeld en ik werd al vrolijk. Maar na 10 seconden werd hij weer grijs en was offline! Ik heb dat dus 2x geprobeerd. Ten tweede: we hebben die printer eens geinstalleerd op de andere laptop en toen bleek dat dit meteen gold voor mijn laptop. Vonden we toen gemakkelijk! Maar als ik hem nu verwijder bij mij, ben ik zo bang dat we dus niets meer hebben, omdat het kennelijk een tweeling is! En bovendien moet ik dan weer gaan uitpluizen hoe dat installeren ook al werkte. Zou dit de enige oplossing zijn? En waarom zie ik hem van kleur verschieten? Weet je nog een truc?

--- Update ---

Aarie, ik zit nu vandaag al ruim 4 uur achter dit monster om hem weer te laten doen wat ik wil! En ja hoor, ik ben de baas! Ik heb van alles gedaan, door van alles heen geklikt, dingen gelezen waar ik nog nooit van gehoord had, en plotseling zag ik ergens staan: printer offline gebruiken. Met een vinkje er voor! Nou, dat staat er nu niet meer! Maar hoe dat ergens in al die handel gekomen is, daar denk ik maar niet over na. Ik weet wel dat ik gezocht heb, maar waar? En uren!! Jouw trukendoos kan dicht blijven. Maar....... dank je wel voor je support, want daardoor bleef ik zoeken en gaf ik het niet op! Ik zie nu ook dat ik niet op de juiste plaats gereageerd heb, maar het is nu 20.17 en ik denk niet helder meer! Sorry.
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat je het het hebt kunnen vinden en dat hij het weer doet.
Kun je de kerstdagen met minder stress beginnen :wink:
Gen dank en ik zal de trukendoos dicht houden! :biggrin:
Misschien nog even een tip, schrijf even op waar dat vinkje stond, mocht het weer gebeuren dan kun je het makkelijk oplossen.
 
en wees blij dat je een Canon printer hebt. Met andere merken printers, ik noem geen namen ;-), heb ik altijd problemen gehouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan