• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost PrintSpooler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
483
Waarderingsscore
6
Op moment van schrijven, er al 6 uur opzitten om de HP ENVY 5010 printer weer aan de praat te krijgen onder Windows 10.
Werkelijk "alles..." al geprobeerd. Op internet gezocht naar oplossingen, en uitgeprobeerd. Maar niets werkt.
Tot verleden week, printte ie prima. Maar ineens 'zegt ie', als het ware: Ik kap d'r mee, en ik schei d'r mee uit.
En als het nu een oude printer was, maar ik heb 'em pas drie maand in huis, waarbij er vrij weinig geprint is ook.
De belangrijkste foutmeldingen die ik tegen kwam bij pogingen het op te lossen waren:
- Lokale printspooler wordt niet uitgevoerd, of: De Lokale Print Spooler-service wordt niet uitgevoerd. Of: de afdrukspooler-service wordt niet uitgevoerd.
- Stuurprogramma niet beschikbaar
- Printer verwijderen is mislukt.

Heb alles er al op losgelaten van ADWCleaner en Virusscans (ook Malware Bytes) & Cö.
En natuurlijk de printsoftware verwijdert- en er weer nieuw opgezet.
De printer opzichzelf print wel. Maar opdrachten vanuit de PC dus niet.
Draadloos of met een USBKabel (dat laatste heeft mijn voorkeur), maar hij doet het niet.
Het zal iets met die spooler te maken hebben, denk ik.
Maar hoe krijg ik 'em weer aan de praat ?
 
je vermeld nergens welke versie win10 er draait is dit versie 2004 of de 1909 of nog een oudere ...
Microsoft is er van op de hoogte dat versie 2004 problemen geeft bij sommige printers ..
*het probleem zelf van niet kunnen printen ligt voornamelijk dat de afdruk spooler een fout genereert of onverhoop afgesloten word..er komt dus géén uitvoer van de desbetreffende printer .
onderwijl heeft Microsoft de patch al uitgebracht ..


Het is belangrijk om te weten welke update jouw computer allemaal heeft gehad.

Daarna kun je een van onderstaande update kiezen.

Voor versie 1903 t/m 1909 een 32 bits computer
http://download.windowsupdate.com/c..._739e4438ef1c036a4b00641a9ab9bf609bb9f39e.msu

Voor versie 1903 t/m 1909 een 64 bits computer
http://download.windowsupdate.com/c..._2ea636c671529de2154d48a1181c0f02cd919da5.msu

De link voor bovenstaande 2 downloads is
Microsoft Update Catalog
Wel goed kijken wat je moet kiezen.


Voor versie 2004 en later een 32 bits computer
http://download.windowsupdate.com/d..._aa491155b1a4ef11720472e2ecc6c621b553f7b8.msu

Voor versie 2004 en later een 64 bits computer
http://download.windowsupdate.com/d..._34b4dbb86f35d25ce4cb839aa4007079323507d3.msu


*terwijl ik dit bericht aan het typen was heeft L.P. ook hetzelfde idee ..
 
Windows 10 versie 1909.
Op dit moment (op mijn andere PC), een link gedownload.
Gaat met installeren tot nu toe foutloos, maar wel heel erg langzaam.
Afwachten dus.
Ik hou jullie op de hoogte, en alvast mijn hartelijke dank.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier (op de werkplek) twee PC's staan.
Eentje met windows 10.
En eentje met windows 8.1.
Op de Windows 10 PC, waarvoor ik de printer aangeschaft had. (( Want aan mijn Windows 8.1 PC zit nog een prima werkende DELL V313W)). Op die Windows 10 PC krijg ik hem ondanks de hulp van jullie (en gebruik makende van de tips ter download voor Windows 10 versie 1909) op geen enkele wijze aan de praat...
Op de Windows 8.1 kreeg ik hem echter, met USB-Kabel wél aan de praat.
Dat doet mij dan dus eerder denken aan een Windowsprobleem, dan aan een HP ENVY 5010 probleem.
Maar tóch heb ik hem voor die Windows 10 PC nodig.
Dus blijft de vraag staan, die er op neerkomt van: Wat nu te doen ?
 
je zou op de Windows 10 vervolgens de HP dokter kunnen loslaten om een mogelijk probleem te verhelpen als het bovenstaande geen oplossing bied.. ook kun je eens een ander usb poort instellen ..
zo diende ikzelf ook in de printereigenschappen van mijn HP Deskjet F4210 een andere poort te gebruiken sinds kort..
5f094fb59d16b-Ashampoo_Snap_zaterdag_11_juli_2020_07h32m04s_001_.jpg

*eerst was dit de com1 !
 
Heb jij de laatste firmware er staan? Ik zie dat jij de printer 3 maanden hebt.
Dus zal het er om gaan of jij de laatste erop hebt staan.

Firmware-update voor de HP ENVY 5000 All-in-One printerserie2009B41.9 MB3 apr. 2020

Zo niet zet die er dan eens op, dit wordt ook door HP aanbevolen.
 
Alles al geprobeerd, maar zonder resultaat op de Windows 10 PC (Die voor al het overige dus wel goed funtioneerd)
Bij laatste firmware downloaden en zo, zoals Aarie25 nu aangaf (had ik diverse keren gedaan), krijg ik het volgende:
Bij: Welkom bij de HP Printer update vindt ie niks, geen printer. Ook niet als ik dan op vernieuwen klik.

(* Voor de goede orde: Hierbij de HP ENVY 5010... wél met de USB-Kabel aangesloten op de USBPoort van de Windows 10 PC [ Windows 10 wél legaal gekochte versie, bijgeleverd bij deze PC ] waarmee ie het dus... op de Windows 8.1 PC wél doet)...

En... als ik klik op: 'De printer die ik wil staat niet in de lijst', komt de melding:
Kan printer toevoegen niet openen. De lokale printer spooler-service wordt niet uitgevoerd. Start de spooler opnieuw, of start de PC opnieuw op.
Maar dat al enkele malen gedaan (nadat ik op internet elders al opgezocht had hoe de spooler opnieuw op te starten.

Kortom, het lijkt erop dat: nothing works...
Vraag blijft dus: wat te doen nu ?
 
ga eens via start >instellingen >apparaten naar printers en scanners ..
klik verder op printer-scanner-kopieerapparaat .... klik op beheren ..
nu zou jouw HP Envy 5010 daar vermeld moeten staan (als dit niet zo is dan is deze niet geinstalleerd ) ..
indien deze er wel vermeld staat dan klik je verder op printereigenschappen ..en je neemt de tap "poorten" gebruik bijvoorkeur dan dezelfde poort welke ik eerder liet zien ... dus de USB001 poort .
*noteer ook dat je HP printer de standaard printer dient te zijn !
 
EMI. Probeerde ik.
Kom niet verder dan: Start / instellingen / apparaten - printers en scanners... That's it.
Geen mogelijkheid te komen tot: printerscannerkopieerapparaat en verder...
Printer staat wel in een lijst, maar met: 'Stuurprogramma niet aanwezig.

Verdere meldingen die ik bij m'n pogingen vandaag... weer (opnieuw) tegenkwam waren:
- Afdrukspooler-service wordt niet uitgevoerd.
- Stuurprogramma niet beschikbaar (* terwijl ik daar... al diverse malen actie op ondernomen heb).

En: in Apparaatbeheer: stuurprogramma bijwerken, werkt ie het wel bij, maar daar blijft het bij.
Ook met Windows updates zoeken, doet ie dat- en installeren ook. Maar that's it.

Ook alles goed ingesteld via display (ook de internettoestanden) op de printer zelf.
Punt is: die Windows 10 PC is van m'n partner. Ik kan bijvoorbeeld, om maar eens wat te noemen: de HD niet zomaar gaan (lowlevel ?) formatteren. Want dan... zou ik er wel uitkomen, met nieuwe installatie en zo. Maar die optie kan ik dus niet gebruiken op die Windows 10 PC.

Nogmaals: op mijn Windows 8.1 PC ... kreeg ik hem dus wél aan de praat...
Hoe nu verder... ?
 
je dient de HDD niet te gaan bewerken door bv een lowlevel ..
mijn inziens is dat de Windows de printer heeft herkent en bijgevolg heeft geinstalleerd ... jij dient echter de printer software TE installeren ..dus verwijder nu alles en start daarna de driver software waar Arie25 u eerder naar verwees op ...sluit echter de printer pas aan als dit vermeld word en niet eerder ... sluit je de printer eerst aan dan zal Windows weer de installatie voltrekken (dit wil je niet ) ..
 
Kijk eens even in de map c:\windows\system32\spool\printers
Deze map moet leeg zijn, staan daar nog bestanden in ga je de oude/nieuwe drivers nooit verwijderd of geïnstalleerd krijgen, de bestanden kun je gevoeglijk weggooien.
 
Alle handelingen uitgevoerd. Ook die van maestro12 en Emi en Arie25.
De Windows 10 PC (in tegenstelling dus met mijn eigen Windows 8.1 PC), die blijft weigeren.
Belangrijkste foutmeldingen die blijven komen, zijn- en blijven dus iets met:
- Stuurprogramma niet aanwezig (wat ik ook verwijder, download, dé- en installeer).
- En die melding van Printer Spooler die niet uitgevoerd wordt.
Het probleem blijft dus bestaan, helaas.
 
Wat ik nog wel aan zou kunnen geven... Als dat er iets mee te maken zou kunnen hebben...
Iemand hier in huis heeft 'em laatst wel (de printer was toen aangesloten op die Windows 10 PC) op een of andere manier zo ingesteld, dat er vanaf het mobieltje mee geprint kan worden.
Maar dan zou ie het nu toch op die Windows 8.1 PC... ook niet moeten doen, dunkt mij...
Daarvoor was er (ook al niet makkelijk, maar toch...)- nog wel mee te printen op de gebruikelijk, door ons hier gewenste manier.
 
Abraham54. Officieel moet ie in te passen zijn in een draadloos netwerk (WLan).
Ik zelf hou echter meer van verbinding met vaste USBKabel.
In het tot nu toe totale proces van alles wat ik al tig keren gedownload heb en geïnstalleerd, gaf ie o.a. ook aan dat ie draadloos geïnstalleerd kon worden.
In mijn beleving bij mijn pogingen hem weer aan te sluiten, kreeg ik de indruk dat zelfs de focus gelegd werd, wordt... om het (modern ?) draadloos aan te sluiten (iets waar ik me al aan ergerde, want ik wil dat een printer het met een vaste [USB]- Kabel doet. Maar goed...).
Dus denk ik, dat ie WLan heeft. Al wordt dat niet specifiek (op sites waar ze hem verkopen), bij de produktspecifikaties aangegeven...
 
Ik zou hem zondemeer als draadloze printer installeren, ook in de andere computers, zodat iedere computer ermee kan printen!

De printer dient aan te staan en voor WLAN geconfigureerd te zijn!
Zoek het Configuratiescherm en dan Apparaten en pinters.

Klik dan in de menu lijst op Printer toevoegen, er zal meteen gezocht worden naar beschikbare printers;
wordt de HP Envy printer gevonden dan selecteer je die en klik je op de knop volgende - Windows zal nu online de drivers ophalen en installeren!
Tos slot druk je een testpagina af.

Succes ermee.
 
Ook al heb ik dit proces al meermaals gedaan, Abraham54, waarbij ie bij printer toevoegen hem meestal gewoon niet vindt... En die enkele keer dat ie hem (om mij niet verklaarbare omstandigheden) wel vindt, en idd. dan de drivers gedownload worden, het toch niet werkt (Blijft op: Printspooler steken- of ik kom daarna ergens: stuurprogramma niet beschikbaar tegen) ?
Zal ik het morgen nogmaals proberen.
Maar ik denk, op basis van mijn ervaring inmiddels, dat die Windows 10 PC hem niet pakt.
Maar goed, ik laat het morgen weten.
Wel allemaal (uiteraard !), bedankt al, voor het meedenken !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan