• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probl. Met Sound: k7s5a speelt geen geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter Willebeest
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Willebeest

Gast
Ik heb een probleem met mijn moederbord, K7S5A, namelijk ziet zijn eigenlijk onboard sound niet. Dit is opzich het probleem niet, en ik heb gezien dat er meerdere mensen zijn met dit probleem. Ik heb nog een sound kaart liggen. Dit naar mijn weten normaal werkt, maar zodra ik hem in mijn PCI slot stop doet hij niet meer en ook mijn Netwerk kaart doet het niet meer.

IK weet denk ik wel waar dit aanligt. Ik denk dat ze het zelfde IRQ nummer hebben. Maar ik weet niet waar ik dit kan veranderen.

Kunnen jullie dit mij wel vertellen, of hebben jullie andere ideen en oplossingen?

Win XP Home

Dank u

mm kijk eens onder start-uitvoeren-msinfo32
onder hardwarebronnen:
* conflicten/delen
*geforceerde hardware
*IRQ's

onder onderdelen naar:
*probleemapparatuur

Kijk eens of je je geluidskaart in een ander pci slot kan steken, en kijk eens goed onder Deze computer-eigenschappen-hardware-appaatbeheer of er geen gele ? staan en wat er staat onder het tabbald besturing en geluid.

haha geen andere geluidskaart instken want bij dat moederbord zit als het goed is al een onboard geluidskaart en toen je het moderbord hebt gekocht heeft er een cdrom bij gezeten en daar staan wat drivers op en daar staat ook de driver van de geluidskaart bij en die moet je gewoon ff installeren en dan doetie het gewoon!!

Of je moet je geluidskaart die op het moederbord zit even uitschakelen bij apparaat beheer, dit zorgt er dus voor dat je geen conflicten krijgt.

Originally posted by jeroentjuhhh@25-04-2004, 11:13:58
haha geen andere geluidskaart instken want bij dat moederbord zit als het goed is al een onboard geluidskaart en toen je het moderbord hebt gekocht heeft er een cdrom bij gezeten en daar staan wat drivers op en daar staat ook de driver van de geluidskaart bij en die moet je gewoon ff installeren en dan doetie het gewoon!!
Het valt mij op dat je bij pc's steeds en steeds minder bruikbare cdroms erbij krijgt, iets wat ik zeer betreur want die heb je gewoon in sommige gevallen echt nodig. Bijvoorbeeld geen xp cd want het staat voorgeinstalleerd, geen drivers cd, enz enz.

Je moet zelf ff kijken welke geluidskaart je hebt

MAAR VOOR JE VERDER GAAT FF VRAAGJE: HEEFT DE ONBOARD SOUND KAART OOIT GEWERKT????
dit omdat er ook chips zijn geweest die enkel een voorbereiding in zich hadden.

sis7012 driver is hier te downloaden

C-Media 9738 Codec Sound Driver kun je hier downloaden

Kijk ff in je bios onder features setup of je onboard ac97 audio staat op enabled
en onder plug en play kun je indien nodig bij allocate IRQ to PCI VGA een IRQ vrijmaken mits je een agp video kaart gebruikt.

Heb je er toevallig een telefoon modem met sound in je pc zitten?

Nou lijkt me voorlopig wel ff genoeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan