• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

probleem "draadloze netwerkadapter" komt dagelijks terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

robo912

Nieuw lid
Lid geworden
16 dec 2012
Waarderingsscore
0
Al wekenlang valt plots de netwerkverbinding weg:frusty:. Nooit op eenzelfde moment wat betreft programma waarin ik werk. Soms tijdens het internetten zelf (dan krijg ik de melding dat er geen contact met de server gemaakt kan worden), maar ook als ik een tekstje in Word schrijf of een foto bewerk (dan zie ik het gele driehoekje met uitroepteken bij het netwerkicoontje).
Probleem oplossen tijdelijk is geen probleem: via "problemen oplossen" in het netwerkcentrum komt het weer goed. Ik zie dat het probleem zit in de "draadloze netwerkadapter", die dan opnieuw wordt ingesteld, en klaar.

Ik gebruik:
Windows Vista (up to date), door Ziggo geleverde Atheros AR5B93 Network Adapter (uiteraard al diverse malen gereset), McAffee Total Protection (live update).

Graag wil ik definitief van dit probleem af. Wie kan me helpen in lekentaal?

Robo912

ik heb een link naar een topic van de conculega's van Computer Totaal die stappen zou je eens kunnen proberen want het kan goed zijn dat er bij jou in de buurt iemand zit die op het zelfde kanaal zit als jij en dan kun je elkaar ongelooflijk dwars zitten kijk hier maar eens

32 of 64 bits Vista?

Welke driverversie is het?

Staat het energiebeheer voor die adapter uit?

Ik draai Vista 64 bits,
Driver = Stuurprogramma? Dat is 8.xxxx, de meest recente versie, zojuist nogmaals gecheckt,
Bij Energiebeheer staat alleen het vinkje aan bij "computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".

Gebruik je een PC of een notebook?
En indien het een notebook is, gebruik je die machine dan enkel op de accu?

ik heb een link naar een topic van de conculega's van Computer Totaal die stappen zou je eens kunnen proberen want het kan goed zijn dat er bij jou in de buurt iemand zit die op het zelfde kanaal zit als jij en dan kun je elkaar ongelooflijk dwars zitten kijk hier maar eens

Dank, rommelen in mijn router is wat riskant, op dit moment kan ik niet zonder Internet als het mis gaat. Ik zal het proberen in de kerstvakantie, als het probleem er dan nog is.

---------- Bericht toegevoegd op 13:23 ---------- Vorige bericht was op 13:20 ----------

Gebruik je een PC of een notebook?
En indien het een notebook is, gebruik je die machine dan enkel op de accu?

Het is een notebook, die eigenlijk altijd aan het laadsnoer ligt, en dan gebeurd het zeker ook. Het is zeker niet zo dat de verbinding wegvalt omdat de accu op begint te raken.

Deaktiveer dan "computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen"!

Ik draai Vista 64 bits,
Driver = Stuurprogramma? Dat is 8.xxxx, de meest recente versie, zojuist nogmaals gecheckt,
Bij Energiebeheer staat alleen het vinkje aan bij "computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".

Test het eens door het daar uit te vinken en indien je bij de optie geavanceerd ook de optie task offload hebt en die staat aan, die uitzetten om die ook te testen.

Vinkje direct al uitgezet bij het checken, want ik vermoedde al dat het daar wel eens zou kunnen zitten. Tot op heden probleemloos. Eens kijken of het de komende dagen stabiel blijkt. Dank tot zover!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan