• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem excell bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

pamabo

Junior lid
Lid geworden
7 jan 2017
Berichten
59
Waarderingsscore
0
Hallo,

Weet er iemand heo ik dit in mooie kolommen kan krijgen?
dit is van een excell sheet maar ik krijg het niet mooi open in kolommen.
Ik ben ook geen excell expert..Vandaar mijn vraag of iemand weet hoe ik dit kan oplossen?

Mvg.

Patrick

1641463736246.png
 
Niet zo moeilijk dan je denkt. Ik neem aan dat de bron een bestand is in het formaat txt of csv. Kies dan voor openen en geef aan dat de scheiding tussen items een , (komma) is. Dan zou mooi verdeeld in kolommen moeten staan.
 
Nog simpeler, Selecteer de kolom met de data (Hier kolom A), ga naar het tabblad Gegevens (Data), en dan Tekst naar kolommen (Text to Columns)
 
Deze kende ik niet. Dus ik heb ook wat geleerd.
 
@Enigma147 bedankt voor jou methode en deze werkt maar ik heb nu een csv file waarbij de kolommen via deze methode niet matchen.
is er geen mogelijkheid om dit by default in te stellen in excell?
Of heeft dit te maken als cvs in een ander land werd opgeslagen?
 
Waarschijnlijk wel. Een CSV bestand heeft een paar varianten, qua scheidingsteken, ook afhankelijk van de taalinstelling.

Openen zoals hansiv hierboven beschrijft, en dat het juiste scheidingsteken opgeven is het simpelste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan