• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem met afspelen muziek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Vaak hier
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
949
Waarderingsscore
2
Sinds een tijdje heb ik problemen met het afspelen van muziek van een schijf. De weergave hapert, de muziek valt dus steeds even weg. Dit gebeurt niet altijd, het gaat een paar dagen goed en dan heb ik weer haperingen in het afspelen van muziek. Ik geprobeerd dit op te lossen en heb het volgende gemerkt:

- het maakt niet uit welke mediaplayer ik gebruik of van welke schrijf ik de muziek afspeel.
- als ik hetzelfde muziekstuk via youtube afspeel heb ik geen haperingen in de weergave.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ter info wellicht handig: Ik heb een pentium 5 van bijna 9 jaar oud. De geluidkaart is on board.

Alvast bedankt.
 
Wat gebruik jij om in jouw PC muziek af te spelen?
Gebruik jij Windows MediaPlayer daarvoor of een audio-mediaspeler?
 
Ik gebruik standaard VLC. Ik heb het ook geprobeerd met audacois, maar het probleem doet zich voor bij beide mediaplayers.
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Ga naar Realtek HD Audio-Treiber (inoffizielle WHQL-Treiber) en download daar de Realtek HD Audio-Treiber (inoffizielle WHQL-Treiber)

Om te downloaden - klik niet op de Blauwe knop maar op Manuelle Installation >

Na download ga jij eerst naar Start » Configuratiescherm » Programma's en onderdelen en verijder jij daar de oude Realtek Audio driver,

Na een herstart van de computer mag je dan de nieuwe driver installeren.

En dan hoop ik dat jij weer kan genieten van goed geluid uit jouw PC.
 
Vermoedelijk wordt er steeds geswapt waardoor er vertragingen kunnen optreden, 4GB voor een 64bit systeem is erg weinig.
Daarnaast wordt er nogal veel op de achtergrond gedraaid waardoor dat kan veroorzaken.
Via het net wordt de boel weinig belast, geen haperingen dan.

Mogelijkheid om 4GB ram erbij te plaatsen?

Een SSD waar het wisselbestand opgezet wordt met een vaste waarde is ook een optie?
 
Heb de Realtek Audio-treiber gedownload en daarna de oude Realtek Audio Driver verwijderd. Daarna ging er aanvankelijk van alles mis:

Na het verwijderen moest de PC opnieuw opgestart worden. Het afsluiten duurde ongeveer een kwartier en daarna bleef de PC in het beginscherm hangen (het scherm van het moeder board). Pas na de stroom eraf gehaald te hebben en 10 minuten gewacht te hebben kon ik de PC weer opstarten.

Vervolgens kreeg ik de melding dat er een stuurprogramma geïnstalleerd werd. Daarna kreeg ik bij het installeren van de Realtek Audio-treiber een foutmelding, waardoor hij nu nog niet geïnstalleerd is. Toch kan ik nu muziek afspelen.

Ik heb geen idee wat er allemaal aan de hand is met mijn PC. Weet jij het misschien?

Alvast bedankt.
 
Waarom zou ik die nu nog moeten installeren? Ik kan immers weer muziek afspelen.
 
Ben jij trouwens al op de hoogte, dat begin volgend jaar, preciezer op 14 januari 2020 de ondersteuning voor Windows 7 stopt?
 
Ja, dat had ik gelezen. Ik vraag me nog wel af wat er mis kan zijn met mijn PC (zie mijn eerdere post).
 
Als jij dat wil, dan gaan we jouw Windows nader bekijken.
 
Kijk maar eens in de sectie HijackThis rond, dan wordt het je wel duidelijk wat ik bedoel.
 
Na het installeren van de nieuwe driver ging het even goed, maar het probleem is weer terug. Verder merk ik dat de PC soms erg lang doet over het openen van bestanden. Zou het kunnen dat er iets mis is met het intern geheugen?
 
Het probleem blijft, ondanks het meermalen herinstalleren van de driver. Weet iemand wat er mis is?
 
Hoi Frank,

Ik heb je Speccy even doorspit.

Geheugenproblemen bij zo'n oud systeem zijn niet uit te sluiten. Je geheugen kan je makkelijk testen met memtest. MemTest86 - Official Site of the x86 Memory Testing Tool
De ISO schrijf je met de bijgeleverde tool naar een usb stick, waar je vervolgens van boot. Laat Memtest minstens een uurtje lopen. Indien geen fouten gevonden, hoef je je daarover weinig zorgen te maken.

Wat me wel opvalt is dat jij behoorlijk veel opslag gebruikt. Al deze extra schijven moeten steeds door Windows worden ingeladen. Opvallend daarbij is dat de hoofdschijf (C:) een relatief trage en oude schijf is met veel draai uren (bijna 20.000). Zonder twijfel, op hardwarematig vlak, veroorzaakt dat nodige vertraging.

Het lijkt me hoe dan ook verstandig om je computer op malware te laten controleren door Abraham.

Maar nog meer en bovenal zou het een hele vooruitgang zijn om een nieuwe C: schijf toe te voegen in de vorm van een SSD. Daarop zou ik ten zeerste aanbevelen om WIndows 10 te installeren. Deze kan met jouw originele Windows 7 licentie, nog steeds geactiveerd worden. Dat zal de werking van je hele systeem ten goede komen. Een 120Gb SSD vind je al voor een kleine 25 euro. Dat is de upgrade zeker waard!
Hardware.Info Nederland

De iso van de laatste windows 10 kan je gratis downloaden met de Windows Downloader tool van Heidoc: https://www.heidoc.net/php/Windows-ISO-Downloader.exe

Het zal zeker wat werkuren vergen, maar met het resultaat dat het oplevert zul je tevreden kunnen zijn en met die computer van je waarschijnlijk nog jaren vooruit kunnen. Als dat niet zo zou blijken, dan nog is 25 euro niet de kop af...

Groetjes,

Dave
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan