• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

probleem met downloaden en opslaan Windows 11 ISO

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Waarderingsscore
64
In de webbrowser heb ik ingesteld dat alle downloads in eerste instantie op mijn bureaublad komen. Dat was ook zo met de (recente) Windows 11 ISO , grootte ongeveer 5,5 GB en vervolgens kopiëren op een grote USB-schijf. Nu lukt het kopiëren en plakken op eenUSB stickie (16 GB) niet. En dat lukt ook niet als ik de download (na tijdelijk de instelling in Firefox aangepast te hebben) rechtstreeks in die 16 GB stick wil plaatsen. Dan zie ik aanvankelijk:
67dd55f47d311-No.001.jpg

en aan het eind van de download-actie
67dd5674da510-No.002.jpg

bedoeling was het makkelijk kunnen meenemen van dat stickie met de ISO W 11 naar elders, maar dat gaat zo dus niet.
Vraag is dus: waarom kan die download (5,5 GB) niet op een stickie (16 GB)? Is er veel verschil tussen een klein USB-stickie en de grotere USB-stations van 500 of 1000 GB?

Drive indeling.

Een windows Harddisk of SSD gebruikt NTFS. Een USB stick gebruikt standaard ExFat. En Exfat kan niet zulke grote bestanden aan.

Makkelijkste oplossing: drive formatteren in NTFS. en de iso overkopieren.

Of je maakt hem met RuFus (https://rufus.ie/nl/) een bootable USB stick van.
Downloaden, uitvoeren, iso aanwijzen en USB stick aanwijzen, als die niet automatisch is gevonden. Dan een paar keer op OK, doorgaan e.d. klikken. Dan wachten tot hij klaar is en je hebt een Bootable Windows 11 USB stick.

omzetten naar NTFS was natuurlijk het eenvoudigste! Hartelijk dank. Ik had wel een vermoeden dat die standaard-USB niet geschikt was voor zo'n bestand, maar wist uiteraard niet hoe dat op te lossen.

Als ik dat nu (=achteraf) bekijk zijn al mijn USB-stieckies FAT32

Terug
Bovenaan