• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem met hardware?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Vaak hier
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
949
Waarderingsscore
2
Goedemiddag,

Ik heb een gloednieuwe HP desktop met een SSD schijf en een HHD schijf.
Gisteravond, toen ik de PC een tijdje niet gebruikt had, hoorde ik harde pieptonen uit mijn PC komen. Het lampje bij de aan/uit knop knipperde. Op een gegeven moment verdwenen de pieptonen, maar het lampje bleef knipperen.
Ik kon geen aanmeldscherm meer op mijn beeldscherm krijgen, welke knop op het toetsenbord ik ook indrukte. Ik heb de stroom uit en aan moeten zetten om de PC weer op te starten. Daarna ging alles weer zoals normaal.

Wat kan er aan de hand geweest zijn?
 
Waarom is dat onbegonnen werk? Een defect kan zich toch ook af en toe voordoen?
Stel dat ik op het moment van het defect mijn vraag had gesteld. Wat was dan het antwoord geweest?
 
Maar dat deed je niet, en alles werkt weer. . . . Het is alleen logboeken kijken of daar iets te vinden is. Tenzij iemand exact hetzelfde probleem kent.

Af en toe kan natuurlijk, gebeurt vaak, maar dan rapporteer je later meer info over hoe het probleem zich opnieuw laat zien.

Ik neem aan dat toen het gebeurde de PC aan stond ? Dat is niet 100% op te maken uit je eerste bericht.
 
Waarom is dat onbegonnen werk? Een defect kan zich toch ook af en toe voordoen?
Stel dat ik op het moment van het defect mijn vraag had gesteld. Wat was dan het antwoord geweest?
Staan meer lettertjes.......
 
De PC stond inderdaad aan toen het probleem zich voordeed.

Uit de antwoorden maak ik op dat dit geen bekend probleem is. Dat had gekund, vandaar mijn vraag. Als het een bekend probleem is zou het ook niet uitgemaakt hebben dat ik pas nu reageer.
 
Net hetzelfde probleem opnieuw gehad. Nadat ik de stroom eraf had gehaald en weer had aangezet kon ik de computer opnieuw opstarten. Waar kan ik zien wat er aan de hand was?
 
Als je in je zoekfunctie eventvwr typt (afgeleid van eventviewer), dan vind je de logboeken.
Kijk links boven onder 'Windows logboeken', en dan voornamelijk 'Systeem', en daarna 'Toepassingen'.
 
Ik heb in het logboek gekeken. Ik zie meerdere waarschuwingen, onder meer een waarschuwing met als bron WHEA-Logger met de volgende vermelding:

Het is een gecorrigeerde hardwarefout opgetreden.

Onderdeel: PCI Express Endpoint
Foutbron: Advanced Error Reporting (PCI Express)

Primaire bus:Apparaat:Functie: 0x2:0x0:0x0

Secundaire bus:Apparaat:Functie: 0x0:0x0:0x0
Naam primair apparaat PCI\VEN_10EC&DEV_C822&SUBSYS_85F7103C&REV_00
Naam secundair apparaat:
 
Waar het in eerste instantie om gaat is dat het tijdstip van de fout klopt.

Dat PCI ID is Realtek RTL8723BE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC, je draadloze adapter.Ik vermoed niet helemaal dat die zo'n probleem geeft, want het gaat om een waarschuwing. Ik lees bij het invoeren van dat PCI ID dezelfde fouten in de logboeken bij anderen, maar daar wordt jouw specifieke fout niet bij ervaren.

Als de gebeurtenis gelogd is zal het als 'Fout' vermeld staan, met een rood kruis, vooral in het Systeem logboek.


Ik zou direct de leverancier vragen, i.v.m. omruilgarantie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan