• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem met instellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

svenapd

Nieuw lid
Lid geworden
17 mrt 2013
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik heb een probleem.
Ik heb een ernstig virus gekregen op mijn PC, Win32/Ramnit.
Ik wil dus graag naar fabriekinstellingen teruggaan. Ik heb dus alles geprobeert met F3, F8 en F11,
maar alles wat ik kan is bij de BIOS komen, MSI Click Bios.
Hier kan ik niks vinden om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.
Ik had het virus Ramnit nog gegoogled, en mij werd vertelt dat dit haast niet op te lossen is, dus wil ik het liefst deze optie nemen.
Zal iemand mij kunnen vertellen hoe ik terug ga naar de fabrieksinstellingen?
Mijn moederbord is een MSI Military Class II, PH67A-C43.
Windows 7 64-bit.

Zou het erg fijn vinden als ik hierbij hulp kan krijgen.

Hallo Sven,

om te beginnen gaat dit om een Laptop of een Desktop Pc,
en zoja wat voor computer heb je?
zou ik de specificaties mogen weten?

Groet Erwin

Ik heb een Desktop, Mijn specificaties zijn :

Videokaat : GTX 570
Processor : I5 2500K
Hdd :1TB
Ram : 8GB
Moederbord : MSI PH67A-C43
Behuizing : Azza toledo 301

Bedankt voor de reactie.

wat voor virusscanner heb je als ik vragen mag? kun je bij dit soort dingen beter ook altijd even vermelden wordt altijd naar gevraagd

Avast en malwarebytes . Heb ook avg op achtergrond lopen en MSE om te scannen.

ik weet niet of je belangrijke Dingen op je pc hebt staan zoja tip zet die dan weg op een externe hdd of sticky mijn advies is heel simpel Format en windows opnieuw installeren dan ben je gelijk van het virus af.

Als ik ga formateren , geeft het een bericht dat mijn pc hier mogelik niet meer door werkt omdat ik dan geen windows meer heb. Is dit normaal?

heb je een driver van je windows?
zo ja laat je windows drive alles deleten dan gaat windows er weer op door de disc?
bij geen verstand er van hebben niets doen want als het fout gaat ben je alles kwijt en kun je niets meer.

ja dat is normaal Formatteren Betekent alle Gegevens Verwijderen.

Oke dus wat ik doe :
Rechterklik Formateren, opnieuw opstarten met Windows 7 disc erin en opnieuw installeren ?
Ook, als ik opnieuw ga installeren met die disc, komt er dan vanzelf een beeldtevoorschijn waarin ik kan aanklikken dat ik het opnieuw will installeren of moet ik dan ergens op drukken?

als je opstart moet je sws een toets in drukken dan krijg je de setup en krijg je ook de keus van je taal als je die gekozen hebt kom je bij de schijven je klik de systeem schijf aan staat aangegeven welke dat is je gaat naar meer of extra hoe dat ook aangegeven is dan klik je op Formatteren bij formatteren gereed klik je op volgende en als zul je een productcode krijgen die op je pc geplakt is of nog op het hoesje van je dvd zit die code voor je in en ga je naar volgende en dan zal windows zich gaan installeren

Avast en malwarebytes . Heb ook avg op achtergrond lopen en MSE om te scannen.

dit is dus om problemen vragen ...
dat je avast +malwarebytes gebruikt , fijn dat mag .
maar laat dan de AVG en de MSE van je systeem !

hij krijgt het nieuwe soort virus niet weg genaamd Ramnit is een nieuw soort virus die je pc behoorlijk kan Beschadigen daar is nog geen enkele scanner op voorbereid voor wat betreft ik weet

de ts dient de avg rescue cd te gebruiken waarmee hij de pc scant voordat windows is opgestart ...

het verklaart echter niet waarom hij meerdere antivirussen gebruikt want dat werkt dus totaal niet ....

het klopt idd dat dat totaal niet werkt dat zelfs me overgrootvader nog je lost er niets mee op en helaas gaat het ook niet werken als je alles tegelijkertijd aanzet dood eenvoudige reden je zet de concurrentie tegen elkaar op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan