• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Probleem met messenger op mijn laptop

Ferna

Vaak hier
Lid geworden
3 nov 2008
Waarderingsscore
2
Hallo,

Heb hulp nodig ik weet niet hoe juist te handelen.
Ik heb Messenger op mijn laptop en op mijn smartphone.
Op mijn smartphone werkt Messenger probleemloos, maar op mijn laptop lukt dat niet meer.
Ik krijg hierop een melding waar ik geen raad mee weet .
Afbeelding

Ik kan op mijn smartphone niet naar instellingen of zo van Messenger gaan.
Gaarne een tip hoe juist te handelen.
Zal vermoedelijk wel simpel zijn, maar ik zie het niet.
Ben ook maar een 85 jarige leek op dat gebied.
Vast mijn dank voor hulp.
Vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Dat is even zoeken wat ze nu weer van je willen :rolleyes:

Jij gebruikt messenger IN facebook ?
Ben je in staat Engels te lezen ? Zo niet, dan wordt het misschien wat lastiger. Hier heb ik wat info vandaan:

Dit is de Engelstalige versie van die boodschap, mocht je (of iemand) dat nodig hebben om te zoeken:

"Make a choice about your Messenger experience You're currently using Messenger with your Facebook account. As part of changing laws in your region, we're providing you with a choice that may change how your Facebook info is used in your Messenger experience. Get started."

Zover ik het begrijp (...) is de wetgeving in Europa gewijzigd waardoor jou de keus moet worden gegeven om:
* messenger met je facebook account gekoppeld te houden, of
* messenger als losse app met een aparte account te gaan gebruiken.
* (Misschien de keus of je het tegen betaling advertentievrij kan gebruiken)

===========================================
"Facebook Messenger: People using Facebook Messenger can choose whether they wish to continue using Facebook Messenger with their Facebook account, or if they would prefer to create a stand-alone new Messenger account. People who choose to create a new Messenger account without their Facebook information will be able to use Messenger’s core service offering such as private messaging and chat, voice and video calling."
===========================================

Nu heeft de EU hier dus die eis gesteld, maar facebook heeft dit moeten implementeren, en die lijkt er voor sommigen nogal een potje van te maken.

Als je gewend bent om die accounts gekoppeld te hebben (dat wil waarschijnlijk zeggen dat je eerder ook binnen facebook een bepaalde messenger functionaliteit had ?) dan zou ik wel opletten de juiste keus te maken. Ik lees (niet zeker) dat als je kiest voor een 'stand-alone' messenger dat je dan b.v. de chatgeschiedenis kwijt bent.

Op die eerdere pagina gaf iemand de link om met een browser in te loggen op de webversie van messenger/facebook. Misschien dat je daar wijzer wordt als het via de app niet gaat ?
Doe dat (ook ?) in een browser op je smartphone. Ik lees dat je daarvoor die browser even in desktop modus moet zetten wil de link werken.

https://www.facebook.com/messages/t

Sorry dat ik het niet makkelijker kan maken, het zal even proberen worden.

Hier heb je een Nederlandse versie van het hoe en waarom. Het is geen oplossing voor waar je voor staat, maar het geeft info over de keuze die je uiteindelijk geboden wordt:

facebook verandering m.b.t. Messenger

Hallo,

Afbeelding

Ik kan op mijn smartphone niet naar instellingen of zo van Messenger gaan.
Open op je smartphone messenger.
Klik linksboven in op de 3 streepjes,

Dan op het radarwieltje naast je gebruikersnaam (=profiel).

Nu zit je in de instellingen van messenger.

Ga naar privacy en veiligheid

Vervolgens
staat er helemaal onderaan toestemmingen.

Klik op messenger en facebook

Ik kan hier slechts meer informatie lezen, maar vermoedelijk kun je hier instellen wat je zoekt.

Ik krijg deze link te zien.

Is ondertussen opgelost. Weet niet meer wat ik allemaal gedaan heb, wel dat ik de zaak opnieuw heb geïnstalleerd.
Hartelijk dank voor de geboden hulp.
Vriendelijke groeten,

Ferna

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan