• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem met PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Vaak hier
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
949
Waarderingsscore
2
Goedemiddag,

Ik heb een HP desktop PC van ongeveer anderhalf jaar oud. Ik heb twee problemen die al een tijdje spelen:

1. Als ik in een bepaald programma een document wil invoegen en wil browsen naar de juiste map om het document te selecteren, sluit het betreffende programma af. Dat gebeurt o.a. met thunderbird als ik een bijlage wil selecteren en met PDF sam Basic als ik twee pdf's in een map wil selecteren om samen te voegen. Ook andere programma's geven ditzelfde probleem.

2. Af en toe gaat het fout met het opstarten van de PC. De PC geeft dan 3 pieptonen met ongeveer een seconde stilte ertussen en daarna 2 korte elkaar snel opvolgende pieptonen. Daarbij knippert het lampje van de powerknop. Als ik dan met de powerknop de PC afsluit en daarna weer opstart start de PC wel.

Zou er sprake kunnen zijn van een hardwarefout ergens in de PC? Ik heb nog garantie, dus ik zou graag willen weten wat er aan de hand is.

Alvast bedankt.

Groet,
Frank.
 
Als je nog garantie hebt zou ik niet te lang twijfelen en beroep doen op deze waarborg. Wanneer je zelf begint te prutsen is er veel kans dat de waarborg vervalt. Wat betreft die pieptonen heb ik een vermoeden dat er iets mis is met het RAM geheugen (hardware). Je kan het systeem eens openen en volledig ontstoffen, RAM modules eerst even verwijderen en met een zachte doek ook even schoonmaken.
 
Bios beeps HP

Daar staan ze niet allemaal, maar dan moet je specifiek op jouw model zoeken (en dat vermeld je niet), hoe je op jouw model moet zoeken staat ook op die pagina aangegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan