• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem met Speccy

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
Speccy gebruik ik al járen, maar op een HPCompaq sff gaat het niet. Na ophalen van de recente exe + installeren is er de bekende snelkoppeling op bureaublad. Bij verder activeren komt er heel even het bekende klein startschermpje, en dan snel een lichtblauw scherm met mededeling (ongeveer): probleem met de computer, opnieuw opstarten, en mislukt: cpuz 14-x32 sys.
De snelkoppeling op bureaublad is gewijzigd naar een wit icoontje, en in Revo valt er niks te de-installeren van Speccy.
Wat later: inmiddels een/de cpuz opgehaalld en geïnstalleerd. Er komt dan een fraai schermpje met verschillende tabbladen, maar ook daarna hetzelfde gedoe met Speccy, en een ander dan het bekende W10 opstartscherm met die rotsen in zee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met welke browser doe je dit?
Als het met Chrome is, probeer dan eens een andere browser.
 
nee, in principe altijd FF, met I.E. op de achtergrond. Chrome (dat soms meelift bij een installatie ) verwijder ik dan weer. Maar of het daar aan kan liggen?
 
Chrome installeren is een keuze, die doet dat niet zelf en in de map van Speccy staat een uninstall.exe, eventueel ook met Ccleaner te deïnstalleren.

Zou eerst de boel eens scannen met Adwcleaner en Malwarebyes.

Die cpuz 14-x32 sys zou in de Speccy of Speccy64.exe kunnen zitten maar dat ik niet achterhalen.
 
Chrome (dat soms meelift bij een installatie ) verwijder ik dan weer. Maar of het daar aan kan liggen?

Nee dat zou geen probleem moeten zijn.
Maar ik denk dat het goed is om even de boel te scannen wat Lange Pier aan geeft.
Dan kun je uitsluiten of het niet door een virus en/of adware komt.
 
ik moet eerst die "reserve-pc" weer aansluiten en opstarten, aangezien ik geen ruimte heb 'm altijd erbij te hebben.Antwoord volgt.
 
We zien het vanzelf verschijnen :)
 
AdW en MBAM gedaan. Mbam vindt helemaal niets, en AdW alleen een "AppData\Roaming|WiseEuask (Wisecleaner wellicht?).
Met frisse moed Speccy opgehaald van Piriform, maar toch weer hetzelfde gedoe: bij opstarten meteen dat lichtblauwe scherm.
Maar nu dacht ik dat er nog wel andere programma's waren die ongeveer hetzelfde kunnen als Speccy?
 
Ondanks dat er niets is gevonden, toch vreemd dat het niet lukt.
Heb je trouwens de portable versie al geprobeerd?
Onderaan op de download pagina.

Builds
We also offer a portable version for installing on USB thumb drives.
Visit the builds page to download.
 
Start Speccy eens op met Administratorrechten.
Wat gebeurt er dan?
 
Tot voor kort deed ik dat altijd al, maar dat zou niet hoeven. maar het maakt geen verschil.
En met enige moeite een portable opgehaald. Als ik de zip open zijn er twee "exen", de ene wordt direct door Panda er uit gegooid en van de ander zie ik: deze versie is niet geschikt voor deze pc (want die is dus niet echt "portable". Ik laat het er maar bij zitten.
Blijft de vraag: is er een ander m.o.m. gelijkwaardig programma naast Speccy?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die kreet cpuz etc. staat op het lichtblauwe scherm dat verschijnt als ik op de desbetreffende HPCompaq Speccy heb opgehaald en installeer.Ik verwijs naar mijn vraag # 1, en dan "wat later"aan het eind. Ik ben daarna gaan zoeken waar die foutmelding eventueel voor staat.
Ja, dat aardige blauwe schermpje kreeg ik toen ook, maar zag ook geen verband.
In antwoord # 11 schreef ik al dat ik het er bij laat zitten.
 
Dat is nu precies wat ik zo vreemd vind. Speccy heeft geen tierelier met cpu-z te maken en daarom snap ik niet dat je die tekst krijgt als je op Speccy klikt. Heb je ooit eerder cpu-z geïnstalleerd gehad?
 
Nee, van tamelijk lang geleden herkende ik dat venstertje. En dat blauwe scherm met tekst verschijnt pas meteen ná dat ik probeer via de snelkoppeling op het bureaublad Speccy te openen (we praten nu dus over de gewone, laatste versie, opgehaald bij Piriform). Ik kan dat kort verschijnende blauwe scherm met een soort herstel of aftel-functie alleen maar fotograferen om het vast te leggen:
2cmuaab.jpg
 
Schiet mij maar lek............

En Ccleaner het register laten opruimen heb je al gedaan?

Om concreet een eerdere vraag van je te beantwoorden : Cpu-Z is zo'n tooltje. Klik
 
Idd. Ccleaner ruimt overgebleven registerwaardes op van eventueel minder goed verwijderde programma's. Jij hebt recentelijk hier iemand een 'betweter' genoemd, hetgeen je een ban van een week opleverde. Weet je dat je er zelf ook wat van kan?
 
Tot voor kort deed ik dat altijd al, maar dat zou niet hoeven. maar het maakt geen verschil.
En met enige moeite een portable opgehaald. Als ik de zip open zijn er twee "exen", de ene wordt direct door Panda er uit gegooid en van de ander zie ik: deze versie is niet geschikt voor deze pc (want die is dus niet echt "portable". Ik laat het er maar bij zitten.
Blijft de vraag: is er een ander m.o.m. gelijkwaardig programma naast Speccy?

Maar als hij door Panda eruit wordt gegooid, kan het dan niet zijn dat jou probleem daar ligt?
Mogelijk door een bepaalde update.
 
Ik Speccy 64-bit,exe uitgepakt met 7Zip:
VALUE "CompanyName", "CPUID"
VALUE "FileDescription", "CPUID Driver"
VALUE "FileVersion", "6.1.7600.16385 built by: WinDDK"
VALUE "InternalName", "cpuz.sys"
VALUE "LegalCopyright", "Copyright(C) 2010 CPUID"
VALUE "OriginalFilename", "cpuz.sys"
VALUE "ProductName", "CPUID service"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan