• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Probleem met TruCrypt

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Ik heb een paar files in Trucrypt staan die ik graag zou willen openen. Maar ik ben het paswoord deels vergeten.
Het bestaat uit 16 cijfers en zover ik me herinner in groepjes van 4.
Ik had (dus!!) een referentie van dat paswoord, maar dat kan ik niet meer vinden.
Is er enige mogelijheid om dat paswoord terug te halen??
Ik hoor het al, NEE, offe.........
perloc
 
Ja, via de backup die je niet hebt versleuteld?
 
Die backup was een identificaie kaart van iemand van mijn vrouws' familie. Die lag onderin een la met een heleboel papieren. Maar.... op een of andere manier is ide kaart verdwenen! Het is zeker al 2 jaar geleden dat ik die Trucrypt heb geopend.
perloc
 
Waarschijnlijk is die kaart dan weggegooid en dan wordt het een lastig probleem.
Helaas kun je hun ook niet meer vragen om jou te helpen. In mei 2014 verscheen er echter een bericht op de website van de ontwikkelaars waarin ze aankondigden met de ontwikkeling te stoppen en waarin werd aangeraden om TrueCrypt niet meer te gebruiken.
 
En sowieso is een encrypted file niet te decrypten zonder het wachtwoord/decryptie sleutel dus ik vrees dat je pech hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan