• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost probleem met (wijzigingen in) register

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even getwijfeld (en gewacht) of ik op op # 17 en # 18 zou reageren gezien de wat tendentieuze toon. Inderdaad "experimenteer" ik nog wel eens wat . Ik dacht dat het in een forum de bedoeling was naar vermogen positief te reageren. Ik heb in de loop van de jaren dat ik vanaf mijn 65e een pc heb (21) van forums zoals C!T, N.C.F. en Piep heel veel geleerd, en ik laat dat dan na afloop ook weten. En niemand is verplicht ip mijn posts te reageren als die tenenkrommend zijn.
 
Kan ik mij alles bij voorstellen en dat is vanzelfsprekend je goed recht. Ik bezoek sinds een jaar of twintig zowel binnenlandse alsmede buitenlandse forums. Ik neem idd. echter zelden een blad voor de mond (als ik diplomatiek zou willen zijn, dan was ik wel de politiek ingegaan) en moet af en toe diep zuchten (ja, da's idd. mijn probleem) als ik 'probleemhouders' iedere week / maand weer terug zie komen met een volgend probleem, zéker als blijkt dat het probleem vermoedelijk is ontstaan door gerommel van die user in Windows en / of het downloaden van het zoveelste interessante / nuttige, maar veelal probleem veroorzakend tooltje van derden.

Zoals hierboven terecht wordt aangegeven is dat bij users die juist voor de fun experimenteren met een machine juist een heel goede / interessante zaak, daar leert die user en volgers van het euvel alleen maar van. Ik kan mij echter niet aan de indruk onttrekken dat er ook users zijn die op hun 'hoofdmachine' met de muis allerlei 'knopjes' indrukken en zodoende in de problemen komen.

En idd. dat is slechts mijn mening en wat iemand met zijn machine doet, daar heb ik idd. niets mee te maken. In die zin heb je dus hartstikke gelijk.

Wat dacht je van mijn handtekening? Die heb ik na 15 jaar van diep zuchten ingesteld als er weer eens iemand Onze Lieve Heer te hulp riep omdat zijn computer 'dood' was en hij / zij AL zijn dierbare foto's kwijt was. Hoe slim of dom kun je zijn om geen backup te hebben?
 
Laatst bewerkt:
Het is altijd handiger om met experimenten een VM te gebruiken, gaat er wat mis zet je de pc weer terug naar de oude instelling en klaar ben je. Kan je er weer volop tegen aan.
Gr.
 
Ja, helemaal mee eens, alleen er zijn best wel wat users die zodanig weinig kennis, kunde of simpelweg interesse hebben met / van / in pc's, dat het instellen van een VM soms een 'bruggetje te ver is'. Zelfs het omgaan met backupsoftware is voor die mensen een 'hele klus'. Dat geeft niet omdat een mens nu eenmaal zijn interesses niet op elk gebied kan hebben.

Echter, het simpelweg in de verkenner het mapje "Mijn documenten" naar een externe hdd kopiëren is imho voor iedereen begrijpelijk en goed te doen en idd. dan staan mijn tenen krom in de schoenen als ik weer eens op een forum iemand tegenkom die NIET zijn meest dierbare digitale foto's naar een externe hdd of USB heeft gekopieerd.
 
@Najsnarf Ik weet zeker dat @quandor het ook niet negatief bedoeld maar je probeert te behoeden voor problemen.

Mocht jij willen blijven experimenteren dan moet je dat zeker blijven doen. Het blijft immers leuk :) Ik, en met mij velen anderen, zullen je geduldig blijven helpen.
 
I probeer heel veel uit op mijn hoofdmachine en toch heb ik zelden problemen. Indien wel gebruik ik mijn backup en in 10 minuten is alles weer bij het oude. Zorg dat er een systeembackup voorhanden is en je kan er op los prutsen (met software - niet de hardware). Ik gebruik ondertussen al 20 jaar ccleaner en nooit problemen niettegenstaande het veelvuldige ac-dvies van dat soort cleaners af te blijven. Ben nu sinds een half jaar overgeschakeld op Wisecare 365 en die werkt zelfs beter dan ccleaner (zonder jaarlijks abonnemenstgeld door de lifetime mogelijkheid).
 
Ik gebruik helemaal geen een cleaner's meer, ik heb dat vroeger ook gedaan CC cleaner, maar vraag mij nu wel af hoe of jij nu weet dat je er baat bij hebt, waar vergelijk je dat mee @ShadyAngel ?

Gr.
Pred..
 
Ik klreeg van de laatste posts geen email meer, en zie het nu vandaag 20 nov. 2019) . Mijn vraag ging over (eenvoudige) aanpassing in het register (dat niet lukte) maar nu gaat het over cleaners en dat soort zaken. Discussie kan wat mij betreft op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan