• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Probleem na systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThAdMa

Junior lid
Lid geworden
18 mei 2021
Berichten
78
Waarderingsscore
6
Op mijn laptop kon ik plotseling neits meer openen vanuit de verkenner.
Ik heb daarom via systeemherstel de pc naar een eerdere datum proberen te herstellen.
Hierna kwam de melding dat er problemen zijn gevonden en werd het herstelprogramma geactiveerd.
Na het loggen van de fouten probeerde het programma dit te herstellen hetgeen niet lukte en begon hierna het proces opnieuw.
Met het media creation tool (21H2) op een usb probeerde ik windows 10 opnieuw te installeren.
Na de setup kwam de foutmelding dat de upgrade niet kon worden uitgevoerd maar dat eerst de pc eerst opnieuw moest worden opgestart. Omdat dit dus niet kan heb ik nu verdere hulp nodig.
 
Heb jij het via usb geprobeerd te herstellen, terwijl hij nog in de herstel modus zat?
Zo ja dan snap ik dat hij een foutmelding geeft.
Zet de laptop eens helemaal uit door de aan/uit knop vast te houden en start na een minuutje eens opnieuw, kijken wat er dan gebeurd.
 
als deze met een herstelmodus bezig was en je start dan nog eens via een usb stick op om deze te herstellen (wat overigens nooit kan ) dan bekomt men een niet meer te benaderen systeem .
de betreffende schijf dient leeg gemaakt te worden als een niet toegewezen ruimte daarna kan men een verse installatie starten ..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eerst de pc uitgeschakeld met de aan/uit-knop en daarna met aangesloten USB opnieuw ingeschakeld. Terwijl ik in de BIOS heb aangegeven dat USB HDD en USB FDD als 1 en 2 bovenaan staan moet ik wel meerder keren de pc aan- en uit zetten voordat de USB wordt aangesproken.
In de andere gevallen start hij door met de SSD.
 
wil jij vanaf de usb stick opstarten dien deze als eerste te staan in je bios ..
tevens waarom dat jij wenst op te starten vanaf een usb hdd of vanaf een usb fdd ontgaat me ..
voor de leken een usb fdd is een usb floppy disk drive
 
Naast de twee genoemde USB's staat er verder geen USB-vermelding in de BIOS boot mogelijkheden.
Als ik op deze manier niet kan opstarten zal ik het via de cd-speler moeten doen.
Ik denk overigens dat ik windows 10 niet met mijn USB kan installeren omdat ik de Windows 11 media creation tool (21H2) heb gedownload. Klopt dit?
 
Windows 10 installeren met een Windows 11 iso gaat inderdaad niet werken.
Dan kun jebeter even de Windows 10 iso hier ophalen.
 
Deze media creation tool had ik reeds gedfownload. Het is wel versie 21H2.
Deze upgrade kan niet worden geïnstalleerd zolang de pc niet is opgestart.
Kan ik de pc wel downgraden? Ik kan wel de iso-file van versie 2004 downloaden,
 
blijkbaar weet jij niet welke versie (build) aanwezig is omdat jij nu overeen verouderde build begint want build 2004 krijgt al sinds 27/05/2020 geen ondersteuning meer ..
*het media creation tool 21H2 geeft je de Windows 10 maar je systeem kan bijvoorbeeld niet geupgraded worden omdat het huidige besturingssysteem verouderd is ..

jij diens de Windows iso downloader te gebruiken van Heidoc en vervolgens de 21H1 op te halen ..
eenmaal build 21H1 aanwezig is kan deze verder geupgraded worden naar de 21H2

Ashampoo_Snap_maandag 23 mei 2022_14h07m29s_001_.jpg
 
De pc heeft geen versie 2004. Ik heb gezocht naar een bruibare iso-file en kwam uiteindelijk bij versie 2004 uit. Ik heb nu versie 21H1 gedownload en ga met Rufus een opstarbare USB maken. Hopelijk dat het nu wel lukt.
 
Weet je gelijk de voordelen van een goede back-up....

Met de laatste build, die je via de Media Creation tool op een USB stick kunt zetten, Rufus is echt niet nodig, kun je gewoon W10 installeren, wil dat niet dan je doe toch echt iets wat niet werkt, zoals snelstarten aan laten staan.
 
De laatste versie is 21H2 die dus niet geïnstalleerd kan worden.
 
Dankzij Emi die mij doorstuurde naar een site waar ik 21H1 kon downloaden heb ik Windows weer opnieuw kunnen installeren en is hiermee het probleem opgelost. Bedankt
 
fijn dat het je gelukt is en dan nu bijwerken tot de 21H2 en daarna als deze al de software heeft die je wenst te gebruiken een goede back-up achter de hand houden .. bijv: via de macrium reflect free
 
Laatst bewerkt:
Goed om te horen dat het is gelukt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan