• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem nog steeds aanwezig

Status
Niet open voor verdere reacties.

HeinRich

Gevestigd lid
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
371
Waarderingsscore
2
Hallo Abraham,

Het probleem dat gisteren leek opgelost is nog steeds aanwezig.
Via IMGDumper heb ik een afbeelding van de AVGmelding geupload.
5996bd73ec7ff-Virus.jpg


Gr. Henk
 
Ik heb de videolink gerepareerd; dit is een voor mij wel heel vreemde melding.

Heb jij Word openstaan met dat bestand op de drive of niet.
Want zomaar uit zichzelf kan Word echt niks.
 
Ik heb het bestand nog openstaan maar zonder de melding.
De de eerste keer dat het probleem ontstond .betrof het een excel bestand. Daarvan is waarschijnlijk de machtiging geblokkeerd want deze kon ik vanochtend nog steeds niet opslaan,
Toen ik dit word bestand probeerde op te slaan kreeg de geuploade melding, dezelfde dus als eerder met het excel bestand. Nu is opslaan voor het word bestand ook geblokkeerd.
Overigens heb ik elke keer met AVG de app geblokkeerd.
 
Office 365 ‘2016’
 
Dat vermoeden had ik al.

Je kan ook lokaal opslaan.
Dat doe je door bij opslaan voor Opslaan als te kiezen.

Open je vanuit je documenten dan een office bestand en na verandering slaat het dan ook lokaal weer op.
 
Een ander excelbestand uit mijn documenten geopend, opslaan als gedaan en dan komt de volgende melding:
"Het document is wel opgeslagen, maar kan niet opnieuw in excel worden geopend vanwege een fout bij het delen".
Hij wordt opgeslagen met en willekeurig nummer als naam en is niet meer te openen in excel.
 
Even een andere vraag: gebruik jij dat oofice pakket als privé persoon of gebruik jij het ook voor het bedrijfsleven?
 
Privé en alleen op deze computer,
 
Daar staat:

Excel, PowerPoint, Project en Word

  1. Klik op het tabblad Bestand op Opties.
  2. Klik op Opslaan.
  3. Typ onder Werkmappen opslaan, Presentaties opslaan, Projecten opslaan of Documenten opslaan het pad in het vak Standaard lokale bestandslocatie

Misschien beetje gekke vraag, maar is het de bedoeling dat ik eerst een nieuwe werkmap voor de documenten aanmaak en vervolgens het pad daarnaar toe in het vak Standaardbestandslocatie (zo staat het daar) zet?
 
De standaardlokatie is gewoon de map Documenten zelf.
Dat er in die map meerdere mappen staan is niet belangrijk.
 
Ik heb geprobeerd het vinkje vN de werkmap Documents alleen lezen weg te halen en daarbij krijg ik de melding uit de afbeelding. Als ik doorzet ook weer dezelfde AVG foutmelding
5996ddda0c51c-Virus_2.jpg
 
Oké - ben je ingelogd als administrator of als gebruiker met beperkte rechten?
 
Misschien dat het mij nog niet helemaal duidelijk is, maar ik heb het volgende gedaan:

Ik heb een nieuwe map aangemaakt:
C:\Users\hjbro\Document

Ik heb in de standaardbestandslocatie de naam Documents gewijzigd in Document en vervolgens een nieuw excel bestand aangemaakt en opgeslagen en deze staat nu in Document, de nieuwe map. Ook heb ik een bestand uit de map Documents "opgeslagen als".in Document Dit is gelukt.

Is dit wat je bedoelde?
 
Hoe kan ik dit zien?
In Gebruikersaccounts sta ik als administrator met beheer over de gehele PC
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is het voor mij vreemd dat jij geen rechten had daarstraks.
Ik heb onlangs Windows 10 gebruikt maar ben weer terug in Win 7 en kan dus niet verifiëren of het soms een Windows 10 verhaal is.
 
Voor zover ik het nu kan bekijken zijn de rechten op de een of andere manier (door het virus?) geblokkeerd.

Ik een nieuwe map Document aangemaakt en gewijzigd onder opties opslaan "standaardbestandslocatie".
Ik heb bestanden die ik niet kon opslaan in Documenten (de oude map) gekopieerd naar Document (de nieuwe map) en daar heb ik geen problemen met wijzigen en opslaan.

Dit betekent denk ik dat mijn rechten van de werkmap Documenten zijn vernaggeld.
Ik heb wel gezocht naar de plek waar ik ze evt. kan terugzetten maar niet kunnen vinden.

Weet je hoe ik dit dan kan doen?.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan