• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem printer HP03441E Officejet

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

MS Windows10 64 bit
Lid geworden
6 okt 2011
Waarderingsscore
7
Als ik document wil uitdrukken dan blijft de gevraagde taak zéér lang in wachtrij staan. Hoe kan ik deze wachttijd verminderen ? Of wachtrij uitschakelen ?

Misschien dat we vooraan moeten beginnen?
1. Wat gebeurt er (of niet) als je 1 woordje op een A4tje typt, bijv het woordje TEST en je stuurt dit verder lege A4tje naar de printer? Duurt het dan ook een eeuwigheid of komt het A4tje er vrij snel uit?
2. hoe oud is de printer?
3. hoeveel geheugen bezit de printer?

Onafhankelijk van de inhoud, duurt altijd zéér lang. A propos : werk met Win10 en Google Chrome. Waar kan ik zen hoeveel geheugen ? Printer is +- 6 jaar oud.

Check dat HP nummer van de printer svp nog eens. Als ik

HP03441E​

kopieer en plak in Google dat vind ik 'm niet.

Dat lijkt er idd meer op, de 3830 bestaat en is te vinden.
Even voor de zekerheid, als je in Word een leeg A4tje op je scherm hebt staan en je typt 1 enkel woordje en kiest voor afdrukken, dan.......?

Is dat verschijnsel altijd al aanwezig geweest of is dat iets recentelijks?

Ja, is al enkele weken aan de gang. 1 woord of gans blad, maakt niet uit, duurt altijd even lang.

Voer jij regelmatig schijfopruiming uit?
leeg je de cache van je webbrowser regelmatig?
heb je de meest recente software van HP geïnstalleerd? (van maart 2024)
Als je een printopdracht geeft en je klikt rechtsonder op het printericoontje, staan er dan nog meer opdrachten in de wachtrij?

Zit hij aangesloten via een netwerk, USB of wifi?
Print je rechtstreeks naar de printer, of via een Printserver/nas?

Hoor je de printer meteen iets doen/ Zie je activiteit op het scherm van de printer zodra je de printopdracht geeft?

Rechtstreeks naar printer via WIFI.

Los van alle andere aanbevolen acties :
verwijder 'm eens uit appraatbeheer, start de machine opnieuw op en installeer 'm daarna weer eens 'vers'.

Idem na installatie !

Dan kunnen we iig wat uitsluiten, maar er blijft nog genoeg over waaraan het kan liggen.
Wanneer heb jij bijv de router van je provider een keer opnieuw opgestart, maw de stekker eruit 20 seconden wachten en de stekker er weerin doen en 'm lekker laten opstarten.

Is er een mogelijkheid dat je even een printer van een familielid of buurman installeert en dan bekijkt hoe het gaat?

Gedaan, printer lenen is moeilijk.

Ja, dan wordt het een van alle andere opties + mogelijk een nog niet genoemde zoals bijv. het vdefect zijn van een geheugenreepje van de computer, zeker als de printer geen of een heel beperkt eigen geheugen heeft.
Wat je om dingen definitief uit te sluiten ook nog kunt doen is jouw printer meenemen naar een familielid of buurman en 'm daar even installeren. Probleem niet meer aanwezig? Dan weet je iig dat het niet aan de printer ligt. Probleem daar óók aanwezig? Dan weet je dat de oorzaak gelegen moet zijn in de printer.

Als dit laatste zo is, dan is de aanschaf van een nieuwe te overwegen, want laten repareren kost tegenwoordig ook een allemachtig vermogen. Het hangt een beetje af van de leeftijd van de printer en / of er nog garantie aanwezig is.

:unsure: wat ik hier nog mis is, heb je wel eens bij printerinstellingen gekeken?:cool:
Niks in de wachtrij zetten, opdracht geven meteen printen zonder al die poespas
Laat eens een printscreen zien van je printerinstellingen

Kan blijkbaar de printer instellingen niet aanpassen zodat rechtstreeks geprint wordt ?Zie foto.

M.i. zit het probleem in de computer en niet in de printer omdat de wachtrij in de printer software gevormd wordt ?

Bijlagen

• a1.jpg
    a1.jpg
    46,6 KB · Weergaven: 8
Helaas heb ik ook vaak problemen gehad met de Wifi bij HP apparaten.

Ik zie dat er een firmware update is uit 2022 voor jou printer. Is deze geinstalleerd.

Wat mij weleens heeft geholpen is de print en scan doctor van HP.

Die vind je terug onder de link hier en dan naar onderstaande scrollen

• Diagnostisch hulpprogramma-Oplossingen voor installatie- en driverproblemen (1)

• Versie
    • Bestandsgrootte
    • Uitgiftedatum
      release date sort icon
    • Plus icon

HP Print and Scan Doctor voor Windows
    • 5.7.4.009
    • 11.4 MB
    • 5 mrt. 2024

Bij mij staat de onderste optie aan, Rechtstreeks naar de printer afdrukken
en helemaal niks in de wachtrij, 1,2,3, heb ik uitgevinkt ook die melding documenten in de wachtrij als eerste printen.
Zo gauw ik de opdracht printen uitvoer ligt het blad al in de bak,ik heb geen zin om lang te wachten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan