• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem Visual studio in access

A

appelss

Gast
Dag mensjes,

Ik zit met een probleem, ik ben nog een noob in visual studio in access en zit met een probleempje. Hieronder het probleem:

Ik heb een formulier met daarop 3 dropdownlisten waaruit je dingen kan kiezen:

Namelijk:
Dropdownlist 1 kun je een land kiezen
Dropdownlist 2 kun je een taal kiezen
Dropdownlist 3 kun je een jaar kiezen

Daarnaast heb ik een knop gemaakt, en als je daarop klikt wil ik aangeven hoeveel teams er zijn met die eigenschappen.

Je kunt ook kiezen om sommige dropdownlisten niet in te vullen, dus ik heb een aantal queries waaruit ik de gegevens wil ophalen.

QueryLand:
Hierin staat een kolom met het land en daarachter hoeveel mensen er wonen.
QueryTaal:
Hierin staat een kolom met de taal die de mensen uit een team spreken en daarachter een kolom met hoeveel teams er zijn die die taal spreken.
QueryJaar:
Hierin staat een kolom met het jaar waarin een team gestart is met daarachter hoeveel teams er in dat jaar gestart zijn.
QueryLandTaal:
Hierin staan 3 kolommen 1 met het land van het team, 1 met de taal die die mensen uit dat team spreken en 1 met hoeveel teams daarvan zijn.

Nu wil ik dus als ik op de knop druk dat er in een tekstbox komt te staan hoeveel teams er zijn met die bepaalde eigenschappen.
Dus dan moet je dat uit de query halen. Bijvoorbeeld ik klik engeland aan en de taal spaans, daarvan zijn 2 teams. Dus dan moet er in dat tekstvak '2' komen te staan.

Kunnen jullie mij daarbij helpen?

Groeten appelsssssssss
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan