• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Problemen cartridge

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaikhebeenvraag

Bekend gezicht
Lid geworden
13 sep 2016
Berichten
149
Waarderingsscore
1
Hallo,
al flink wat jaren heb ik een HP printer Deskjet 1050A.
Aangezien de cartridge leeg was, heb ik een nieuwe (originele) besteld.
Bij het plaatsen krijg ik steeds dezelfde foutmelding. Namelijk dat de cartridge niet detecteerbaar is.
Ik probeerde mijn oude/lege cartridge te plaatsen, maar dit hielp ook niet helaas.
Ook nu (voor het eerst) kreeg ik dezelfde melding dat de cartridge niet detecteerbaar is, terwijl mijn oude het maanden gewoon heeft gedaan. Ik heb dit probleem ook nog niet eerder gehad.

De sticker is gewoon van de cartridge afgehaald, geplaatst waar ik mijn zwarte inktpatroon altijd plaats. Alle stekkers erin en eruit gehad. Die puntjes in de printer (;), weet niet hoe ze heten) schoon gemaakt met een droog doekje.
Ik weet niet meer wat ik nog meer kan doen. Zal de printer misschien kapot kunnen zijn, of zie ik nog een handeling over het hoofd waardoor de cartridge gewoon weer herkend wordt?

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
... Die puntjes in de printer (;), weet niet hoe ze heten) schoon gemaakt met een droog doekje.
Kan je dat goed zien als schoon ?
Ik zou dat wel doen met een vochtige wattip met alcohol, maar voorzichtig en een paar keer. Ik zelf doe dan liever de helft alcohol en de helft water, want sommige stoffen lossen niet snel op in zuiver alcohol, en als er inkt aangekoekt is gaat dat met wat water er in soms wat sneller. Wel goed (laten) drogen er na.
 
Als je bij beide cartridges dezelfde foutmelding krijgt lijkt het dus niet in de cartridges zelf te zitten. Als je de puntjes goed schoon gemaakt hebt kan het nog steeds zo zijn dat ze geen goed contact maken. Het zijn immers verende contacten. Kijk/voel eens goed of ze allemaal gelijk liggen en nog steeds goed veren.
Als het dat niet is zou ik de printer nog een keer enkele minuten goed van alle spanning afhalen maar gelijktijdig ook de computer van de spanning afhalen. Daarna pas weer opstarten.
Het lijkt niet logisch om ook de computer van de spanning te halen maar ik heb ook wel eens iets raars met mijn PSC2350 meegemaakt en het is een kleine moeite.
 
Ik heb deze printer een aantal jaren in bezit gehad ,ooit gekocht in 2013
maar als er een cartridge leeg was ,moest ik alle catridges vervangen ,ook als deze niet leeg waren.
een enkele vervangen ging helemaal niet ,vond het een vreemde zaak ,als ik toen een wilde vervangen werd deze niet herkend, maar als ik ze allemaal deed vervangen werkt het weer perfect
Werd op den duur zeer prijzig, heb toen maar weer een ander merk aangeschaft
 
Daarom houd ik de PSC2350 in ere. He is ook een oude beestje maar werkt nog perfect. Mijn beide kinderen hebben er ook een. Zo hoeven wij minder cartridges op voorraad te houden. Zelf probeer ik ze bij te vullen maar omdat ik al gerefillde koop is dat geen echt succes. De originele van HP zijn wel enkele malen goed bij te vullen maar vind ik te duur in aanschaf.
 
Hallo,

Krijg je ook een foutcode te zien?
Heb jij het gedaan zoals in de link?

Het zou kunnen dat het een gebruikte cartridge is geweest en die niet goed is gereset.
Dank je voor het meedenken. Ik heb je link bekeken, en heb inderdaad alles gedaan zoals beschreven is. Momenteel ben ik bezig om de software bij te werken. Maar tot nu toe, nog geen succes helaas.
 
Kan je dat goed zien als schoon ?
Ik zou dat wel doen met een vochtige wattip met alcohol, maar voorzichtig en een paar keer. Ik zelf doe dan liever de helft alcohol en de helft water, want sommige stoffen lossen niet snel op in zuiver alcohol, en als er inkt aangekoekt is gaat dat met wat water er in soms wat sneller. Wel goed (laten) drogen er na.
Dank je voor het meedenken en je tip. Daar had ik nog niet over nagedacht. Ik heb dit zelf geprobeerd, maar helaas nog geen resultaat. Ik probeer het de komende dagen nog eens.
 
Daarom houd ik de PSC2350 in ere. He is ook een oude beestje maar werkt nog perfect. Mijn beide kinderen hebben er ook een. Zo hoeven wij minder cartridges op voorraad te houden. Zelf probeer ik ze bij te vullen maar omdat ik al gerefillde koop is dat geen echt succes. De originele van HP zijn wel enkele malen goed bij te vullen maar vind ik te duur in aanschaf.
Dank je voor de tip en het meedenken. :)
 
Daarom houd ik de PSC2350 in ere. He is ook een oude beestje maar werkt nog perfect. Mijn beide kinderen hebben er ook een. Zo hoeven wij minder cartridges op voorraad te houden. Zelf probeer ik ze bij te vullen maar omdat ik al gerefillde koop is dat geen echt succes. De originele van HP zijn wel enkele malen goed bij te vullen maar vind ik te duur in aanschaf.
Dank je voor de tip. Het is inderdaad duur in aanschaf, gelukkig printen wij niet heel erg vaak. :)
 
Dank je voor de tip. Het is inderdaad duur in aanschaf, gelukkig printen wij niet heel erg vaak. :)
Dan kun je beter een laserprinter aanschaffen.
Dit heb ik zelf ook gedaan omdat ik weinig print.
Daarvan droog de inkt nooit op, door het te weinig gebruik :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan