• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Problemen Formatteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wienjo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wienjo

Gast
Ik heb een probleem, ik moet bij een kameraad van mij de computer formatteren omdat hij niet meer normaal draait. Hij zit boordevol met virussen en dergelijken. Ik wou dus booten via cdrom, maar ik kan de bios niet inkomen om dat in te stellen. Vervolgens met opstart diskette aan de gang, wil die niet lezen. geeft een I/O error. Het is een HP pavilion 421 NL, ik heb gehoord dat dit type veel meer problemen veroozaakt bij gebruikers en ik weet dus ook echt niet wat ik moet doen, HP zelf geeft geen gehoor op mijn emailtjes (inmiddels al iets van 20 stuks) misschien dat iemand me hier kan helpen? Ik weet namelijk niet wat ik kan doen.

Kijk eens of je de cd kan draaien in je normale windows scherm. Ik dacht dat HP altijd aparte mnanieren er op na hield mbt opnieuw installeren / formateren van de harde schijf dit mbt tot rescuedisks of virtuele harde schijven waar dan een backup staat van het besturingsssysteem

Zit er geen voorgeinstalleerde windows op de harde schijf?
Als dit wel het geval is kun je die gebruiken.
Vaak zijn hp pc's zo ingesteld dat je een systeemdiskette van hp nodig hebt om via een diskette te kunnen werken een manier om dit te omzeilen is door de 6 opstart diskettes van win xp te downloaden.

Originally posted by frankw@08-08-2004, 13:34:38
Kijk eens of je de cd kan draaien in je normale windows scherm. Ik dacht dat HP altijd aparte mnanieren er op na hield mbt opnieuw installeren / formateren van de harde schijf dit mbt tot rescuedisks of virtuele harde schijven waar dan een backup staat van het besturingsssysteem
De cdrom draait gewoon goed in windows. Het probleem is dus dat hij helemaal geen rescuedisk heeft bewaard ofzo... hij is alles kwijt. Dus die virtuele schijf is niet bereikbaar om de backup te draaien :angry:

Misschien een idee om ander diskette station er even aan te hangen want de diskette's die ik gemaakt heb werken bij 4 verschillende andere pc's alleen bij de zijne niet

Ga eens op zoek op de site van HP voor een HP rescuedisk dit zijn dus andere discs dan de normale xp rescuedusks (6 stuks) misschien dat daarme de verborgen partitie benaderbaar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan