• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Problemen met FileHistory van windows 10 1803

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefken

gepensioneerd ingenieur
Lid geworden
26 jul 2006
Berichten
513
Waarderingsscore
2
Wanneer ik mijn bestandengeschiedenis wil inschakelen krijg ik volgende scherm te zien
filehistaory.JPG

ik kan dus mijn bestandgeschiedenis niet inschakelen omdat een of ander service is uitgeschakeld of dat er geen verbintenis is met mijn g schijf( dit is een usb externe hdd
 
misschien deze post verplaatsen naar windows10 a.u.b.
kleine vergissing van mijnentwege
 
Ik heb jouw verzoek ingewilligd.

Klik in dat Configuratiescherm op Geavanceerde Instellingen.
Misschien kom je dan tot de conclusie dat je het niet nodig hebt en anders kan je het daar activeren.
 
Ik heb jouw verzoek ingewilligd.

Klik in dat Configuratiescherm op Geavanceerde Instellingen.
Misschien kom je dan tot de conclusie dat je het niet nodig hebt en anders kan je het daar activeren.

doe ik maar krijg zelfde scherm dat de service niet opstart.Welke service?
 
Daarbij kan ik jou helaas niet helpen daar bij mij, ondanks dat intern en extern genoeg ruimte voorhanden is, het tool geen ruimte voor opslag kan vinden.
Wel is het instellen van netwerkopslag actief - maar dat heb ik weer niet.
Mijn Windows: 8.1 Professional.
 
Ik denk dat ik maar zal backuppen met mijn aomeibackupper pro om de data te backuppen of anders gewoon een kopietje maken. Windows 10 wordt niet meer voor de modale pc gebruiker. Waar gaat dat eindigen?
Herstelpunten uitvoeren gaat niet meer (mislukt)
Systeembackup terugzetten gaat niet meer en zoal nog meer (na mijn schone installatie nog niet nodig gehad) maar ik twijfel of dat ook lukt.
Mijn miserie is begonnen met de 1803 update. Met mijn grootste dank aan Microsoft
 
bij u is dan ook het aanmaken van back-ups actief en das dan ook de reden dat jij bestandgeschiedenis niet kunt inschakelen ...jij dient dus eerst Windows back-up uit te zetten wil jij bestandsgeschiedenis kunnen instellen
 
bij u is dan ook het aanmaken van back-ups actief en das dan ook de reden dat jij bestandgeschiedenis niet kunt inschakelen ...jij dient dus eerst Windows back-up uit te zetten wil jij bestandsgeschiedenis kunnen instellen
hoe zet ik dat dan uit? en daarna terug aan?
 
Laatst bewerkt:
open het al oude configuratiescherm en klik verder op back-up maken en terugzetten (Windows7)
in het volgende scherm dat verschijnt dien je nu namelijk "Schema uitschakelen " vermeld moeten zien staan ...ik vermoed dan ook dat je hier dient op te klikken .


hier heb ik juist een backup ingesteld als proef en vervolgens deze geannuleerd ..
deze is dus uitgeschakeld nu ..
via instellingen wijzigen dient men dus ook de opslagmedium weer vrij te geven wil men deze gebruiken voor bestandsgeschiedenis !
Ashampoo_Snap_zondag 24 juni 2018_17h39m28s_001_.png
 
Laatst bewerkt:
dat heb ik nu gedaan maar ik kan nog altijd bestandsgeschiedenis niet inschakelen zegt zelfde van de services
waar en welke service moet ik inschakelen?
 
raar aangezien ik hier de bestandsgeschiedenis probleemloos kan inschakelen ...

Ashampoo_Snap_zondag 24 juni 2018_17h52m06s_002_.png

over welke services ze het hebben is me onduidelijk maar ik vermoed dat men dan ook mogelijk de service betreffende de "Volume Shadow Copy" bedoeld en de services "Microsoft Software Shadow Copy Provider " van deze laatste ben ik dus niet zo zeker .
 
geen resultaat! blijft leuteren over de services
 
ik zie in je handtekening dat je de home gebruikt wel het zou wederom het verschil kunnen zijn met de pro aangezien ik hier de pro gebruikt …
***rechtzetting op de virtuele Windows 10 home is het me dus wel mogelijk dus het maakt geen verschil uit tussen de home of de pro ..
 
maar ik zie op mijn schijf dat er wel degelijk een filehistory map is aangemaakt en

filehistory2.JPG

hij voegt telkens een map toe maar die is leeg omdat er geen bestandsgeschiedenis kan gemaakt worden.

filehistory3.JPG

maar data is leeg
 
geen resultaat! blijft leuteren over de services
maar er word nergens vermeld over welke services het gaat .

*betreffende de map filehistory wel deze geven leeg aan omdat jij daar geen volmacht toe heb ...
deze zijn dus afgeschermd !
**deze zijn zeker niet leeg ..
hier een voorbeeldje van de zojuist ingestelde bestandsgeschiedenis op de virtuele Windows 10 home
Ashampoo_Snap_zondag 24 juni 2018_18h21m59s_003_.png
 
maar er word nergens vermeld over welke services het gaat .

*betreffende de map filehistory wel deze geven leeg aan omdat jij daar geen volmacht toe heb ...
deze zijn dus afgeschermd !
**deze zijn zeker niet leeg ..
hier een voorbeeldje van de zojuist ingestelde bestandsgeschiedenis op de virtuele Windows 10 home
Bekijk bijlage 9941
Heeft dit soms te maken met welk account ik inlog, met plaatselijk of met microsoftaccount?
 
maar er word nergens vermeld over welke services het gaat .

*betreffende de map filehistory wel deze geven leeg aan omdat jij daar geen volmacht toe heb ...
deze zijn dus afgeschermd !
**deze zijn zeker niet leeg ..
hier een voorbeeldje van de zojuist ingestelde bestandsgeschiedenis op de virtuele Windows 10 home
Bekijk bijlage 9941
Hoe krijg ik volmacht?
 
rechts klik op de map filehistory en kies eigenschappen ..>beveiliging >geavanceerd
in het scherm "geavanceerd " zie jij bovenaan dan de eigenaar vermeld staan ...deze dien jij dus te worden .. je klikt dus op wijzigen ...in het daarop verschenen schermpje dien jij jouw gebruikersnaam in het venster van objecten te typen en vervolgens op namen controleren te klikken .. daarna klik je op ok ..toepassen en ok ..en nogmaals op toepassen en ok ( negeer de meldingen ).
 
Heeft dit soms te maken met welk account ik inlog, met plaatselijk of met microsoftaccount?
nee dit heeft niets met het type account te maken ...werk hier steeds met het lokaal account ..zelden dat ik het andere gebruik .
 
rechts klik op de map filehistory en kies eigenschappen ..>beveiliging >geavanceerd
in het scherm "geavanceerd " zie jij bovenaan dan de eigenaar vermeld staan ...deze dien jij dus te worden .. je klikt dus op wijzigen ...in het daarop verschenen schermpje dien jij jouw gebruikersnaam in het venster van objecten te typen en vervolgens op namen controleren te klikken .. daarna klik je op ok ..toepassen en ok ..en nogmaals op toepassen en ok ( negeer de meldingen ).

Ik zal dat morgen eens proberen want nu moet ik echt stoppen van mijn vrouw, krijg er trouwens stilaan hoofdpijn van
Alleszins bedankt voor de goeie tips. Trouwens prachtig forum hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan