• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Problemen met geluid in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackwood0

Vaak hier
Lid geworden
26 jan 2011
Berichten
950
Waarderingsscore
1
Sinds vorige week heb ik het probleem dat geluid en beeld van video's, waar dan ook (Netflix, Youtube, NPO player etc.) na verloop van tijd niet meer gelijk lopen. Het niet synchroon lopen van beeld en geluid gebeurd niet in één keer, maar geleidelijk, om de zoveel tijd steeds minder. Op het moment dat zo'n 'punt' komt, maken de speakers ook een soort geluid wat ik niet kan plaatsen, het lijkt op ploffen/kraken.

Ook storen de speakers al een langere tijd wanneer het volume geregeld wordt, maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft?

Speakers: Logitech Z623, 3 jaar oud
Nieuwste audiostuurprogramma (Realtek) volgens supportpage van het moederbord is geïnstalleerd

Wie kan mij hier verder mee helpen?
 
De auto driver update van Windows uitzetten en dan een wat oudere versie van de Realtek HD audio driver installeren.
 
De auto driver update van Windows uitzetten en dan een wat oudere versie van de Realtek HD audio driver installeren.
Bedankt voor je snelle antwoord. Moet ik eerst de huidige driver van Realtek verwijderen alvorens ik een oudere versie installeer?
 
Nee, dat hoeft niet.
Welke versie ga je installeren?
En vergeet de auto driver update niet uit te zetren.
 
Nee, dat hoeft niet.
Welke versie ga je installeren?
En vergeet de auto driver update niet uit te zetren.
Ik heb geen idee welke versie, een versie die op de supportpagina van het moederbord staat denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Probleem is nog niet opgelost, na een 5 min video op Youtube loopt het geluid al niet gelijk met het beeld
 
Probeer:
rechtsklik het Realtek audio icoontje en kies 'Audio apparaten'.
Klik de tab 'Afspelen'.
Selecteer het door jou gebruikte apparaat, en klik 'Eigenschappen'.
Klik de tab 'Geavanceerd'. Probeer daar een 24 bit 48000 Hz DVD kwaliteit,
of misschien 16bit 48000 Hz DVD, of misschien de studio kwaliteit.

Check of er twee vinkjes bij 'Exclusief beheer' staan.
 
Oeps, helemaal vergeten.
Paar tips.

Kijk ook eens in opstarten of er buiten de drivers en anti virus dingen worden opgestart die sowieso niet nodig zijn, onedrive b.v. gebruik je die niet, verwijderen of uitvinken met/in Autoruns, die opstarten als admin. en het tabblad login openen.
 
Probeer:
rechtsklik het Realtek audio icoontje en kies 'Audio apparaten'.
Klik de tab 'Afspelen'.
Selecteer het door jou gebruikte apparaat, en klik 'Eigenschappen'.
Klik de tab 'Geavanceerd'. Probeer daar een 24 bit 48000 Hz DVD kwaliteit,
of misschien 16bit 48000 Hz DVD, of misschien de studio kwaliteit.

Check of er twee vinkjes bij 'Exclusief beheer' staan.
Stond al zo
 
Oeps, helemaal vergeten.
Paar tips.

Kijk ook eens in opstarten of er buiten de drivers en anti virus dingen worden opgestart die sowieso niet nodig zijn, onedrive b.v. gebruik je die niet, verwijderen of uitvinken met/in Autoruns, die opstarten als admin. en het tabblad login openen.

Eerste link gaat over televisies; Blu-ray, dvd-spelers ed

Opstartprogramma's heb ik nagekeken, maar ik denk niet dat dit veel invloed heeft op het geluid en beeld.
 
Opstartprogramma's heb ik nagekeken, maar ik denk niet dat dit veel invloed heeft op het geluid en beeld.
Dat zou je eens kunnen bekijken door via msconfig in Veilige Modus op te starten.
 
Tja, gewoon de mogelijke oplossingen afschieten, succes ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan