• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Problemen met HP3441E printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

MS Windows10 64 bit
Lid geworden
6 okt 2011
Waarderingsscore
7
Ik beschik over een eprinter HP3441E ( 3830 office jet ) onder Windows10.

Sinds vanmorgen worden de uit te printen taken niet uitgeprint vanuit de wachtrij.

Als ik de probleem oplosser start dan bericht ‘ printer is niet ingeschakeld’

Op de printer takenlijst blijkt de printer offline te staan.

Hoe oplossen ? Hoe printer inschakelen en online plaatsen ?

Bijlagen

• a1.jpg
    a1.jpg
    37,6 KB · Weergaven: 26
  • a2.jpg
    a2.jpg
    38 KB · Weergaven: 15
  • a3.jpg
    a3.jpg
    22 KB · Weergaven: 13
Zie bijlagen

Bijlagen

• a6.jpg
    a6.jpg
    42,9 KB · Weergaven: 10
  • a5.jpg
    a5.jpg
    31,2 KB · Weergaven: 8
  • a4.jpg
    a4.jpg
    47,3 KB · Weergaven: 9
Je gaat ongetwijfeld vele reacties krijgen met daarin troubleshoot adviezen.

Zonder echt technisch te zijn of te willen worden, zou ik je adviseren de computer en de printer gewoon uit te zetten. Even wachten en daarna weer aanzetten.

Zet een 'leeg vel papier' op je scherm en type een letter of drie (bijv qwe).

Druk op de printknop. Doet 'ie het weer?

Inderdaad. Eerst simpel alles even uitzetten en weer aan zetten. Herstart ook je Router/modem.

Dan een test printje doen. gewoon in kladblok hallo typen en afdrukken. Nog niet?

download Advanced IP scanner (https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/) en voer die uit. Je hoeft het niet eens te installeren. Laat hem alle ip's scannen. Vind hij de printer en kan je de printer webpagina openen (pijltje naar rechts aanklikken en dan de HTTP regel eronder dubbelklikken) ?

Alles uitgevoerd, zelfde resultaat. Het vreemde is dat ik wel kan printen vanuit mijn Smartphone. Het probleem situeert zich dus in mijn computer ?

Bijlagen

• a1.jpg
    a1.jpg
    35,7 KB · Weergaven: 6
  • a2.jpg
    a2.jpg
    35,5 KB · Weergaven: 6
  • a3.jpg
    a3.jpg
    109,2 KB · Weergaven: 8
HP Smart installeren of opnieuw alles al geinstalleerd is.
Dit werkt bij mijn HP printers. HP Smart hersteld en/of installeert de benodigde drivers automatisch als deze de oorzaak zouden zijn.
Windows update verknoeit regelmatig mijn drivers en HP Smart hersteld die dan.
Ik heb gisteren een update (patch tuesday) ontvangen, nu dit keer zonder problemen.

Advanced IP scanner uitgevoerd, alle functies uitgevoerd, alleen de twee laatste functies geven probleem i.v.m. beveiligde omgeving en beveiligingscertificaat, kan dit probleem veroorzaken ?

Bijlagen

• a3.jpg
    a3.jpg
    109,2 KB · Weergaven: 8
  • a2.jpg
    a2.jpg
    35,5 KB · Weergaven: 6
  • a1.jpg
    a1.jpg
    35,7 KB · Weergaven: 5
Als ik de voorlaatste functie van Advanced IP scanner wil uitvoeren, dan bericht in bijlage. Iets met beveiligde omgeving ?

Bijlagen

• a7.jpg
    a7.jpg
    52,4 KB · Weergaven: 12
Dat certificaat probleem is een bekende met HP printers, eigenlijk iets wat je bij meer merken tegenkomt, en staat helemaal los van jouw probleem. De computer wil overgaan van onbeveiligde HTTP naar beveiligde HTTPS, maar het certificaat is verlopen. Dat heeft alleen effect op het bedienen van de printer via de webpagina. Niet op het printprobleem...

Ik zou windows gewoon even laten zoeken naar de printer. Of HP smart installeren/gebruiken.

Alle HP Smart functies werken feilloos, dus ............................? A propos : ik heb zodanig geconfigureerd dat ik rechtstreeks druk zonder wachtlijst ?

Zou dit het probleem niet zijn ? Maar hoe oplossen ?

Bijlagen

• a8.jpg
    a8.jpg
    21 KB · Weergaven: 13
Ik beschik over een eprinter HP3441E ( 3830 office jet ) onder Windows10.
Sinds vanmorgen worden de uit te printen taken niet uitgeprint vanuit de wachtrij.
Zou het niet kunnen komen door een Windows update?
Want dinsdag was het de tweede dinsdag van de maand en dan komen er verschillende updates.

Wanneer heb jij die updates geinstalleerd en heb jij daarna nog geprint?

Zou kunnen, heb bij mijn weten na dinsdag niet meer geprint.

Hp printers en offline zijn, bij mij was het ondanks een vast ip adres voor de wifi zo erg dat ik hem maar aan de draad heb gehangen. Tot dusver gaat het, maar ik heb heel vaak de print doctor tool van hp moeten gebruiken om de laser printer weer aan de gang te krijgen.

Het is inderdaad een nachtmerrie, en de resultaten van testen zijn niet evident.

Heb ondertussen het volgende geprobeerd :

Via HP Smart en icoon/sleutel test uitgevoerd : resultaat zegt ‘online’ en als ik test pagina probeer af te drukken dan wordt deze niet afgedrukt en blijft zichtbaar in POPUP ‘Uit te voeren printer taken’

In deze POPUP nog altijd Offline aangeduid, alhoewel HP Smart zegt dat wachtlijst problemen opgelost zijn en printer online staat ?

• Kan de driver software niet downloaden voor de betrokken printer ( pagina onbekend )
  • Print & scan doctor :
  • Poort niet gevonden ( zie foto ) als ik stap wil uitvoeren ? Fout 0x000000704
  • Advanced IP scanner terug uitgevoerd > foutbericht ‘kan geen verbinding maken met externe host 182.168.1.4
  • . Openen 192.168.1.4 :
  • AlgemeenDruk op Enter om uit te vouwen/samen te vouwen
  • Netwerkoverzicht
  • Draadloos (802.11)
  • Status: Verbonden
  • Host naam: HP03441E
  • Netwerkadres (IP) :192.168.1.4
  • Hardware adres (MAC): BCE92F03441E
  • Netwerknaam (SSID) : Proximus-Home-0728
Ondanks deze resultaten werkte de draadloze printing op een bepaald ogenblik terug, joost mag weten waarom, want er is geen eenduidige test of resultaat.

Ik kan dit probleem dus moeilijk als opgelost beschouwen want morgen doet het zich misschien opnieuw voor?

Aan alle die adviseerden mijn dank.

Bijlagen

• a1.jpg
    a1.jpg
    49,3 KB · Weergaven: 3
  • a1.jpg
    a1.jpg
    49,3 KB · Weergaven: 3
  • a2.jpg
    a2.jpg
    100,1 KB · Weergaven: 4
  • a3.jpg
    a3.jpg
    109,2 KB · Weergaven: 3
Ondanks deze resultaten werkte de draadloze printing op een bepaald ogenblik terug, joost mag weten waarom, want er is geen eenduidige test of resultaat.

Ik kan dit probleem dus moeilijk als opgelost beschouwen want morgen doet het zich misschien opnieuw voor?
Misschien moet je nu vaker na een grote update deze stappen doen.
Want zoals je hebt gelezen hebben meer mensen dit met een HP printer.
Gelukkig heb ik daar met mijn Brother laserprinter nooit last van gehad.

@Aarie25 :jij óók een Brother laserprinter? Wow, ik had niet verwacht dat ook jij dit soort kwaliteitsproducten zou kopen / hebben......... (grapje).

@imkeren : ik zou je nog het volgende mee willen geven en of je het ooit uit gaat voeren is helemaal aan jou :
ik heb in het verleden met een soortgelijk probleem wel eens 2 tot 3 weken lopen 'tobben'. Uiteindelijk was ik de door mij erin gestoken tijd / energie zat en heb ik de printer op de officiële en dus juiste wijze verwijderd uit mijn machine / van het systeem.
Daarna met behulp van de productsoftware weer geïnstalleerd en geloof het of niet, ik was binnen een 20 minuten weer helemaal 'online'/ kon weer gewoon printen.

Moraal van dit verhaal? Soms is het verwijderen van een printer / scanner o.i.d. en daarna even opnieuw installeren handiger dan dagen of weken zoeken naar een oplossing.

@Aarie25 :jij óók een Brother laserprinter? Wow, ik had niet verwacht dat ook jij dit soort kwaliteitsproducten zou kopen / hebben......... (grapje).
Aangezien ik weinig print de beste oplossing :)

Wellicht proberen de printer in je router een vast IP adres te geven dat is dus nu 192.168.4
en bidden dat het vastgehouden wordt?

Het is echt een lastig iets die HP printers en draadloos printen. Ik heb toen de gehele printer verwijderd, echt alles en overal. Dus via revo uninstaller, ook bij alle apparaten via configuratiescherm, apparaten en printers, maar ik zie dat dit niet meer werkt, en ik weer in instellingen menu van Windows terecht kom.
Maar ik heb toen echt alles van dat ding overal verwijderd, dus hier en/ook via apparaatbeheer. Hierna opnieuw gestart en de printdoctor gestart als ik me het goed herinner.

En hem dus aan de draad gelegd, want het wilde ook echt niet, hetzelfde als jij had, ene keer wel ander keer niet. Belangrijk is sowieso als je wilt printen, dat de printer eerder aanstaat dan de computer. Anders wordt hij soms ook niet gezien.

Momenteel heb ik alleen maar HP smart in gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan