• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Problemen met nieuwe microfoon. (Erg zacht)

Status
Niet open voor verdere reacties.

danieltak

Vraag maar raak
Lid geworden
14 feb 2010
Berichten
1.895
Waarderingsscore
0
Ik heb zojuist deze microfoon binnen gekregen om op te nemen:

https://www.amazon.de/Tonor-Kondens...8&qid=1527174333&sr=8-2&keywords=tonor+bm+700

Alles geinstaleerd, blijkt mijn geluid verschikkelijk laag te zijn (opname geluid. Ik heb van alles geprobeerd, maar ik heb op internet meerdere dingen gezien dat windows 10 je Microfoon al niet echt laat werken. Ik heb geprobeerd mijn microfoon een boost te geven, maar dan begint hij hij verscrikkelijk te ruizen. Er zit een 3.5mm Jack naar USB bij, maar dit lost het niet echt op.

Ik hoor graag van jullie.
 
ben je al via start > instellingen >systeem >geluid geweest om daar de microfoon te testen ..of de probleemoplosser te gebruiken … als invoerapparaat dien je waarschijnlijk ook de High definition audio apparaat te selecteren en niet de lijningang....en niet te vergeten om het ruimtelijke geluid uit te zetten ..
 
Laatst bewerkt:
Dit heb ik allemaal al gedaan. Ruimtelijk geluid staat uit. Verhelpt niks. Ik heb goed geluid als ik met mijn mond letterlijk tegen de microfoon aan zit. Maar dat is niet de bedoeling natuurlijk.
 
klik dan eens verder op "volume en apparaatvoorkeuren van app" en klik vervolgens eens op opnieuw instellen ...of open via start de map systeem en open vervolgens het (oude) configuratiescherm ....kies in het oude configuratiescherm " geluid"open de tap "opnemen " dubbel klik op de geselecteerde microfoon en open dan hier de tap "niveaus" zet vervolgens de microfoonversterking hoger (je kan deze op +10 zetten tot maximaal +30) hier staat deze op +20 bevestig je keuze met ok
 
Ik ga het liefste voor +30. Maar dan krijg ik verschrikkelijke ruis, wat niet te onderdrukken is met ruisonderdrukking.
 
naast de tap niveaus heb je de tap "geavanceerd" welke instelling hanteer je bij de bit instelling ...zelf heb ik de cd instelling
 
Op 2 kanaals, 16 bits, studiokwaliteit. Zou dit er veel mee te maken kunnen hebben.
 
probeer eens de cd of de dvd instelling ...kweet niet of dit iets uitmaakt ...het proberen waard .
 
Dit heeft niks geholpen. Ruis blijft er.
 
dan kan ik ook niets meer bedenken ...tenzij dat het op de 3.5mm Jack aansluiting zelf zit , hier bedoel ik dan indien jij de 3.5mm Jack niet in de stekker heb zitten maar deze gewoon tegen je case houd hoor jij dan gekraak uit de boxen komen ...indien zo dan is de aansluiting niet geaard en kan dit ruis veroorzaken .
 
Wat je nodig hebt voor deze microfoon is fantoomvoeding. Deze versterkt het signaal: klik.
Deze zie je ook de door jou genoemde pagina aanbevolen onder "Wird oft zusammen gekauft."
 
Wat je nodig hebt voor deze microfoon is fantoomvoeding. Deze versterkt het signaal: klik.
Deze zie je ook de door jou genoemde pagina aanbevolen onder "Wird oft zusammen gekauft."

Deze is binnen. Klink iets harder, maar kan niet zeggen dat ik erg tevreden ben met het resutaat. (lijkt nu vooral dat ik in een badkamer zit)
 
Laatst bewerkt:
Je zou nog eens kunnen kijken of het hier beter van wordt.

Microfoons instellen en testen in Windows 10

  • Als u een nieuwe microfoon wilt installeren, gaat u als volgt te werk:
    • Klik met de rechtermuisknop op het volumepictogram op de taakbalk (of druk erop en houd vast) en selecteerOpnameapparaten.
    • Selecteer op het tabblad Opnemen de microfoon of het opnameapparaat dat u wilt instellen. Selecteer Configureren.
    • Selecteer Microfoon instellen en volg de stappen van de wizard Microfoon.
 
Klopt het dat de drivers tot Windows 8.1 gaan?
Hier een video over de microfoon.
Klik hier.
 
probeer eens dezelfde instellingen over te nemen ..

5b09846d0a9ad-Ashampoo_Snap_zaterdag_26_mei_2018_17h58m15s_001_.png
 
Microfoon instellen geeft geen oplossing, ik moet echt met mijn mond tegen de microfoon aan zitten wil het goed geluid geven.

Maar wordt jou microfoon wel ondersteunt met Windows 10?
 
Het is een microfoon
Maar wordt jou microfoon wel ondersteunt met Windows 10?
Het is een microfoon met een 3.5mm jack aansluiting. Lijkt me stug, En ja, overal hebben mensen hem op windows 10
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan