• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Problemen met opstarten Windows 10 PC na deze 2 weken zonder stroom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk, geniaal! Een letter doet wonderen. Letter K gegeven en die is nu zichtbaar in verkenner en kan ook geopend worden.

Ik zal nu Windows 10 overnieuw installeren volgens jouw post #161 en zal even zeggen wat ik zie staan.
 
Mmh,
Ik kan niet als administrator inloggen, alleen als mezelf of met een Bluetooth beveiligingslabel. Wat een beetje apart is want er zit geen Bluetooth op de PC
 
Mogelijk is jouw gebruikersaccount een administrator account. Open Configuratiescherm, ga naar Gebruikersaccounts>Gebruikersaccounts. Kijk onder jouw accountnaam of daar het woord Administrator staat.
 
Top, mijn account is inderdaad administrator
 
Laatste ook.
Die 2 kleine partities kunnen weg overblijfsels van een Windows installatie die nu op C: staat., trek die ruimte bij de andere partities of maak er 1 grote van.
 
Ben bezig met de media creation tool. Windows 10 Home installeren en Persoonlijke apps behouden beiden aangevinkt.
ik druk maar eens op installeren! :cool:
 
waarom werd er niet eerst een in-place upgrade geprobeert zodat "Globe " dat reteduur programma kon behouden ..
een in-place upgrade kon toch gewoon gestart worden van uit de iso of de usb stick aangemaakt door het media creation tool 2004 door gewoon via de verkenner de setup.exe te starten ..
***deze bewerking geeft je de optie om niet enkel je persoonlijke instellingen en of je persoonlijke bestanden te behouden MAAR OOK "all " je zelf geinstalleerde programma's ..
men behoud werkelijk alles en de stukkende Windows word geheel vernieuwd !
als de schijf zelf het probleem is dan is vervanging aan te raden van de schijf !
 
Ach, ik ben het programma gelukkig niet kwijt, ik heb het volgende geprobeerd en hij heeft gisteren tot laat flink staan rammelen maar het heeft helemaal niks veranderd.
Programma's bestanden, alles is er nog en mijn geheugen wordt nog steeds maar voor de helft gezien:
Zorg dat je bent ingelogd als Administrator.

1. Start Media Creation Tool
2. Klik Akkoord
3. Kies voor Deze pc nu bijwerken
4. Zorg dat is gevinkt: Persoonlijke bestanden en apps behouden
als de schijf zelf het probleem is dan is vervanging aan te raden van de schijf !
De schijf zou het niet moeten zijn, probleemoplosser ziet geen fouten. dit kan ik ook niet controleren behalve met een andere schijf uit een andere PC zonder die op te offeren door het omzetten van de BIOS; UEFI naar > GPT. Of er nog één kopen voor ca. € 50,- en die er later bijzetten, tenzij het aan mijn schijf ligt volledig overbodig...

Er zijn in principe 2 problemen / oorzaken:
  1. De helft van mijn RAM is niet zichtbaar en wordt bij broncontrole weggeschreven onder gereserveerd voor hardware. Hierdoor zit mijn geheugen bij prestaties in taakbeheer bij enkel deze pagina, taakbeheer en broncontrole open al op 71%
  2. De harde schijf gaat snel naar 100%. Dat gebeurt bij openen verkenner, programma's, e-mails bestanden, documenten etc. Erg vervelend moet soms op 'reageert niet' wachten.
een in-place upgrade kon toch gewoon gestart worden van uit de iso of de usb stick aangemaakt door het media creation tool 2004 door gewoon via de verkenner de setup.exe te starten ..
Dit proberen of haalt dit dan ook niets uit?
 
Laatst bewerkt:
wie niet waagt blijft maagd zei mijn moeder altijd ... dus probeer het gewoon ..
 
Je kan ook een systeembackup van die partitie naar externe schijf maken, en dan Windows vers installeren op de bestaande schijf. Lost die herinstallatie niks op dan zet je die backup terug.

Je kan naar de fabrikant van je harde schijf gaan en een tooltje downloaden om de S.M.A.R.T. gegevens uit te lezen voor die schijf ? Ook ChristalDiskInfo kan dat wel, maar die van de fabrikant weet wel zeker alle waarden.
 
De in-place upgrade zou ik eerst proberen. Levert dat niks op, dan installeer je Windows overnieuw, levert dat ook niks op, dan zet je de imageback-up van de WD schijf terug.

In place-upgrade starten is simpel. Je had een Windows.iso gemaakt. Heb je die nog? Deze rechtsklikken en kiezen voor Koppelen. Resulterend is een dvd-station met daarin de setup bestanden. Daarin dubbelklikken op Setup.exe. Verder de instructies volgen. Zorg dat je weer kiest voor Persoonlijke bestanden en apps behouden.

Nee heb je, ja kun je krijgen.
 
Ik zal straks de in-place upgrade proberen maar ik moet eerst de windows.iso weer opnieuw op een stick zetten.
 
Je had een Windows.iso gemaakt. Heb je die nog? Deze rechtsklikken en kiezen voor Koppelen.
Koppelen? Ik kan niet kiezen voor koppelen...
 
rechts klik op de iso en kies "openen met " en kies voor de verkenner ..
*nadat de in-place upgrade plaats gevonden heeft dien je de verkenner te openen en je zal de iso vermeld zien bij een virtueel station .. rechts klik op deze en kies "uitwerpen "
 
Enig idee hoe lang het met de iso gaat duren?
Ik moet er vandaag ook gewoon op werken.

Ik heb gisteravond/vannacht de USB versie geprobeerd maar dat hielp niet.
 
Even tussendoor glippend, iets wat ik een paar maal las:
"In "msconfig", go to "boot", click on "advanced options", uncheck the box that says "maximum memory", then click "apply" and restart your pc."
 
Ander vraagje, al is het onwaarschijnlijk stom als dit wat oplevert:
rechtsklik 'Computer', kies 'Meer - Eigenschappen', wat staat daar bij 'Systeem - Type systeem' ?
 
64-bits besturingssysteem, x64-processor.

Het vinkje bij max memory stond al uit.
 
Jammer. Moest even gechekt worden Je systeem gedraagt zich wat betreft het geheugen precies als een 32bit versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan