• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Problemen met Windows Audioservices

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sijbesma EMH

Vaak hier
Lid geworden
3 nov 2007
Berichten
963
Waarderingsscore
13
Hallo allemaal,

nadat ik een LG beeldscherm hebt aangesloten via een HDMI kabel krijg ik soms problemen met mijn Audio.

Rechts onder op de taakbalk verschijnt het luidsprekertje met een rood kruisje erin. Geen Audio apparaat aangesloten.
Vandaag met Tweak windows repair probleem opgelost, 15 keer melding apparaat terug gezet op standaard.
Daarna wel geluid kunnen afspelen.
Na 5 minuten nog eens proberen weer geen geluid. Desktop helemaal uitgezet. 30 minuten later opnieuw opgestart; wel geluid.

Dus nu heb ik geluid, maar vrees voor een volgende keer dat het weer mis gaat. (Tweak windows repair duurt 45 minuten minstens).

Zou het aan de software van LG liggen die ik bij mijn monitor heb gekregen. Dit om het 24 inch scherm te verdelen in 4 of minder schermen?

Groeten Bert.
 
Kijk eens in je geluidsinstellingen wat er als default ingesteld staat. Als je scherm speakers heeft ingebakken, kan het zijn dat windows die als standaard kiest. Is dat het geval, dan gewoon even naar je andere speakers terugzetten. Je zou de driver voor digitale audio door je videokaart ook kunnen disablen.

Als je niks met die lg software doet, zou ik die gewoon verwijderen. Klinkt mij nogal overbodig in de oren.
 
Hallo Weballey,

dank voor je snelle reactie. Neen het scherm heeft geen luidspeakers. Dat is het probleem denk ik niet.
Wel heb ik inderdaad de Realtek High Defenition Speakers op Default staan.

Ik zal eens kijken wat de Desktop doet zonder die LG software.

Groeten Bert.
 
Je zou eens kunnen kijken of er nog een nieuwe versie van de LG software is.

Is het trouwens een nieuwe Hdmi stekker?
Anders zou eens een andere kunnen proberen.
Kijk ook eens of het niet ligt aan de ingang van de computer of scherm van de stekker, Ik heb vaker gezien dat sommige daar niet goed of te los erin gaan.
 
Hallo Aarie25

Het is een gloednieuwe HDMI kabel en die zit aan allebeide kanten stevig vast.
Nieuwere software is misschien wel een optie. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Nu op dit moment is LG software verwijdert. Maar dat lost mijn Audio probleem niet op.
Ik heb de hele avond opnieuw zitten te verwijderen/opstarten en dan opnieuw installeren met de laatst nieuwe driver van Realtek. Nu op dit moment heb ik weer geluid.

Dank voor de reactie, groet Bert.
 
Hallo Bert,

Oke dat zou dus het probleem niet moeten zijn.
Had je toevallig gekeken in apparaatbeheer of de Hdmi stuurprogramma goed werkt.
Misschien zou het helpen om die eens te verwijderen.
Welk type scherm van LG heb jij dan kunnen wij ook even mee zoeken naar een oplossing.
 
Welke videokaart (type) heb je erin zitten?
 
Hallo,

Type LG scherm IPS LED Full HD LG 24 MP 58 VQ

Type videokaart; 2047MB NVIDIA GeForce GT 530 (MSI)

Vanmorgen opgestart en direct goed geluid en beeld.

Groeten Bert.
 
Hallo Bert,

je zou het eens kunnen aankijken aangezien hij gisteren en vandaag werkt.
 
Nog even aanhaken op mijn Audio probleem. Na de update van Windows 10 kreeg ik problemen met mijn Audio. In mijn Desktop zit Realtek High Defenition Audio met de juiste Drivers. (R282) Ik heb wel een week lang zitten knutselen en prutsen. Iedere keer als ik 's morgens de Desktop aanzette, had ik geen Audio. Opnieuw Drivers verwijderen en opnieuw zoeken naar de nieuwste Drivers. Daarna wederom downloaden. Met de probleem oplosser getracht dit euvel van tafel te krijgen mislukte steevast. Blijkt dat Win 10 zelf High Defenition Audio vanzelf meebrengt? Dit wist ik niet. Tenlangenlaatst heb ik de Realtek drivers verwijdert en voila nu speelt mijn Desktop weer muziek en/of films met geluid. Wat ik kwijt ben is de interface die aangaf waar ik kabels/stekkers instak en de vele mogelijkheden van ruimtelijk geluid.
Met dank aan Windows (niet echt) ik heb mijn hersens er bijna over gebroken. Waarom wil Microsoft toch geen andere software accepteren? Realtek maakt al jaren software om geluid te produceren.

Misschien zijn er anderen die tegen hetzelfde probleem aanlopen. Daarom vermeld ik mijn oplossing hier.

Groeten Bert.
 
Hallo Bert,

Er is nog een andere topic met het zelfde probleem. Ook na een update geen geluid meer. Mogelijk heeft hij iets aan jou topic.
Bedankt voor het terugkoppelen van de oplossing.

Groetjes Aarie25
 
Hallo Bert,

Er is nog een andere topic met het zelfde probleem. Ook na een update geen geluid meer. Mogelijk heeft hij iets aan jou topic.
Bedankt voor het terugkoppelen van de oplossing.

Groetjes Aarie25
Graag gedaan Aarie25.

Inderdaad misschien dat dit wel eens een oplossing zou kunnen zijn.

Groeten Bert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan