• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Problemen metdownloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blondie73

Nieuw lid
Lid geworden
18 jul 2018
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Hoi. Ik wil graag het programma Kik op mijn pc zetten maar daarvoor moet je eerst Bleustack installeren. Maar op de een of andere manier lukt dat niet. Zelf na een paar uur bezig te zijn geweest blijft hij aangeven dat hij aan het downloaden is. Terwijl normaal gesproken op windows 10 de programma,s snel geïnstalleerd worden.
Iemand een idee hoe dat kan. Of via welke site ik Kik het beste en snelst kan installeren?
 
ik haalde juist de installer van Bleustacks 3.0.4.56 binnen op amper 3 seconden ...vanaf deze site
Ashampoo_Snap_donderdag 19 juli 2018_05h41m18s_002_.png
*mogelijk dat je een verkeerde download vast heb of een trage verbinding gebruikt ...
 
Pas op! Het bestandje dat Emi downloadde is niet de volledige installer van BlueStacks.
Het bestandje is immers maar 2,22 MB groot, terwijl BlueStacks een paar honderd MB groot is.

Toch deed ik hetzelfde als Emi:
Ik downloadde dat bestandje van dezelfde website als Emi en vroeg daarna eerst de eigenschappen op:

5b507e8bc7855-Eigenschappen_van_Bluestacks_2846736735.exe.png


Je ziet in dat venstertje achter Bestandsbeschrijving staan: Dupomofa Setup. Geen woord over BlueStacks.
Nu acht ik het mogelijk dat wanneer je dubbelklikt op dat gedownloade bestandje, BlueStacks alsnog wordt gedownload.
Ik ben echter altijd huiverig dat dan ook andere software tegelijk wordt binnengehaald, die onder de noemer malware valt.
Daarom heb ik het gedownloade exe bestand niet uitgevoerd, maar laten scannen door VirusTotal. Dit is het rapport van VirusTotal: https://www.virustotal.com/#/file/4...7611cb969c801715907c1339010a68baa30/detection

Bepaald niet betrouwbaar dus. Ik heb dat .exe bestand snel weggegooid.

Op welke website kun je BlueStacks dan wel downloaden? Hier: https://www.bluestacks.com/nl/index.html
Klik daar op de grote groene knop Download BlueStacks 3N.
Je komt dan op deze website: https://www.bluestacks.com/download.html?utm_campaign=homepage-dl-button-nl
Klik op de grote groene knop Runterladen.
En dan zie je dat het installatiebestand maar liefst 415 MB groot is:

5b50816925d89-BlueStacks_Installer_compleet.png


Klik op Bestand opslaan.
Ik haalde het 415 MB grote bestand in circa 1½ minuut binnen. Mijn downloadsnelheid is 40 mbit per seconde. Als je een snellere downloadsnelheid hebt, dan is het mogelijk om het bestand ook sneller binnen te halen. Je downloadsnelheid is afhankelijke van het abonnement dat je hebt bij je internetprovider. Ook maakt het uit of je via wifi of via een internetkabel verbonden bent met internet.

Ik ben zelf niet van plan om BlueStacks te gaan gebruiken op mijn Windows pc, dus heb ik ook het grote installatiebestand weer weggegooid...

Tenslotte een informerend artikel over BlueStacks: https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/bluestacks-android-op-je-pc-70223/
 
  • Leuk
Waarderingen: Emi
bedankt porrelaar het is inderdaad een verdacht bestandje "had er niet bij stil gestaan " na het bericht van u gelezen te hebben starte ik hier een virtuele W10 op en vervolgens starte ik dan de bleustacks .exe op waar ik naar gelinkt had aanstonds werd deze door de realtime beveiliging van Malwarebytes premium verwijderd ...
@Blondie73 gebruik dus deze waar ik naar gelinkt heb dus niet ...maar gebruik deze waar Porrelaar naar verwijst .. deze Bleustacks-installer van 415MB kwam hier op een 10 seconden binnen .
 
Laatst bewerkt:
Vraag mij af waarom de TS die nodig heeft, voor Kik dacht ik niet en wat is het Bluestack of bluestacks? wat je gewoon bij Filehipo b.v. kunt ophalen.
 
de installatie van bleustacks op de virtuele Windows 10 nam 5 minuutjes in beslag ..
****alhoewel bleustack geinstalleerd werd kan de engine niet opgestart worden ...mogelijk dient men nadat bleustacks geinstalleerd is eerst het systeem te herstarten …(dit heb ik dus niet gedaan omdat er dus een systeemscan gaande was )
 
zelfs na een systeem herstart werd hier de engine niet gestart … heb deze dan maar weer verwijderd !
 
de installatie van bleustacks op de virtuele Windows 10 nam 5 minuutjes in beslag ..
****alhoewel bleustack geinstalleerd werd kan de engine niet opgestart worden ...mogelijk dient men nadat bleustacks geinstalleerd is eerst het systeem te herstarten …(dit heb ik dus niet gedaan omdat er dus een systeemscan gaande was )

Dit was bij mij dus precies het zelfde verhaal. De engine kon ook bij mij niet opgestart worden. Ook heb ik het via de zelfde weg als Porrelaar gedaan. En ik heb ook al twee keer geprobeerd om hem te verwijderen maar op de een of andere manier kan ik hem niet verwijderen.
 
wel ik had daar straks dus bleustacks geinstalleerd op een virtuele Windows 10 en daar lukte het dus niet om deze werkende te krijgen omdat dus de engine niet gestart kon worden ….vermoedelijk speelde de 4gb dan ook een rol ...
***nu ik bleustacks installeerde op mijn hoofdbesturingssysteem welke 16gb ram geheugen heeft krijg ik hier het nu dus wel werkende …. denk er ook aan dat je de bleustacks installer met rechts aanklikt om deze als administrator uit te voeren ...

bewijsje dat ik deze werkende gekregen heb ...kijk naar de datum en de tijd !

Ashampoo_Snap_donderdag 19 juli 2018_22h51m55s_004_.png
 
Ashampoo_Snap_donderdag 19 juli 2018_22h56m55s_005_.png

*bleustacks gebruikt maar liefst 2.4 gb en eerder op de virtuele Windows 10 was er maar 4gb aanwezig ..wellicht iets om rekening mee te houden .
 
@Blondie73 je zei om de een of andere manier kan ik hem niet verwijderen ...wel deze mag ook dus niet actief zijn in taakbeheer ...als de achtergrond services actief is dan kun je deze dus ook niet verwijderen ..
*zoek naar de bleustack server interface en sluit ook deze af ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan