• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Problemen na Android Pie upgrade.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonyw

Vaak hier
Lid geworden
24 mei 2006
Berichten
668
Waarderingsscore
0
Maar wat zijn update`s waard? Heb een samsung s8 waar ik begin april een update naar Pie 9.0 kreeg, daarna krijg is geen meldingen meer als het toestel in slaapstand staat via wifi. Heb al verschillende keren het toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen maar niets helpt meer. Krijg je het advies om langs te gaan bij een servicepunt 80km verderop. De garantie is er net vanaf, toestel van €700, dus hier een wrang gevoel bij update`s.
 
Dan gaat er bij jou iets mis met de update. Je zou er eens een topic over kunnen starten zodat we je kunnen helpen daarmee.
 
Bedankt voor het aanbod, maar ben al bijna 4 maanden met Samsung bezig dus ik heb het wel ermee gehad.
 
Maar wat zijn update`s waard? Heb een samsung s8 waar ik begin april een update naar Pie 9.0 kreeg, daarna krijg is geen meldingen meer als het toestel in slaapstand staat via wifi. Heb al verschillende keren het toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen maar niets helpt meer. Krijg je het advies om langs te gaan bij een servicepunt 80km verderop. De garantie is er net vanaf, toestel van €700, dus hier een wrang gevoel bij update`s.

Helaas ben jij niet de enigste met problemen na de upgrade.
Er staan een hoop klachten op het internet over de Pie upgrade.
Hopelijk word jou probleem met een update opgelost.

Het is vroeg, maar we zien al klachten over Galaxy S8 Android Pie-problemen. Sommige van deze problemen zijn klein, andere veel groter.

De huidige lijst met Galaxy S8 Pie-problemen omvat vreselijke batterijverbruik , wifi-problemen, Bluetooth-problemen, UI-lag, willekeurige herstarts, oplaadproblemen, problemen met apps van eerste en derde partijen, problemen met de stemkwaliteit, problemen met het aanraakscherm, GPS-problemen, en problemen met meldingen.
 
Oei , bijna had ik hem aangeschaft ,omdat mijn abonnement verlengd kan worden met nieuw toestel
Ik vond het een prachtig Mobieltje met een mooie uitstraling.

Maar na aanleiding van dit Topic toch maar even de kat uit de boom kijken.
Inderdaad te veel problemen nog, google maar eens op Galaxy S8 Pie o_O
 
Het schijnt dat de S9 geen problemen heeft met de Pie upgrade.
Ben ik niet helemaal met je eens, kijk maar eens op het samsung forum. Best wel veel toestellen die hetzelfde probleem hebben.
 
Ik heb een S9 met Android Pie en geen problemen. Ik kom er in dit topic niet helemaal achter wat het probleem is. Als je dat aangeeft kan ik je er misschien toch bij helpen.
 
Ik had daar niet gekeken, maar het klopt, ook daar helaas veel problemen met de upgrade.
Gelukkig heeft mijn Nokia sinds februari zonder problemen de Pie versie gekregen.
 
Dat is mooi voor jou, zit er ook aan te denken om weer terug te gaan naar nokia.
 
@Rubensky, Het probleem is het volgende zodra mijn toestel in slaapstand gaat krijg ik via wifi geen enkele melding meer van welke app ook. Als ik mijn toestel open en ik zet wifi uit en meteen weer aan dan stromen de meldingen weer binnen. Dit geldt ook voor mijn bel Ring voor de update naar Pie werkte deze perfect, nu krijg ik geen beltoon meer als het toestel in slaapstand is. Heb al diverse mailtjes met Ring.com gehad en samen de instellingen nagekeken. maar alles staat zoals het hoort. Dit alles heb ik ook met Samsung overlegd maar ook zij kunnen het niet oplossen. Heb het toestel na iedere update 4x inmiddels terug gebracht naar de fabrieksinstellingen maar ook dit helpt niet. Daarna heb ik nog 2x met Odin de laatste software opnieuw geflashd maar ook dit helpt niet. Nu stelden ze me voor om er mee naar een servicepunt te gaan, maar dit is 80km van me vandaan dus dat zie ik niet zitten. Opsturen kost € 25 en ze weten niet of dan de problemen zijn opgelost. Dus ben het eigenlijk wel een beetje zat na 4 maanden aanmodderen.
 
Eerst dit maar eens proberen: Een paar dagen geleden is er een nieuwe update uitgekomen die een en ander zou moeten oplossen. Heb je die al geïnstalleerd?
 
Als ik kijk bij update`s krijg ik de melding laatste update is geinstalleerd. En de laatste update is van 23-07-2019. Dus ik weet niet welke update je bedoelt.
 
Zou je voor mij het versienummer willen controleren?
 
Versie: G950FXXU5DSFB/G950FOXM5DSFB/G950FXXU5DSFB
 
Wat ik wil gaan proberen of we via Odin de vorige versie van de software kunnen terugzetten. Daarvoor moet je aan het werk in de recovery modus van de telefoon. Met software op de computer. Zie je dat zitten?
 
Helaas, dit heb ik al geprobeerd maar dit lukte niet.
 
Op welke wijze heb je dat geprobeerd? En waar heb je de software vandaan gehaald?
 
Deze software het ik gedownload bij Sammoblile.Heb met Odin de volgende software proberen te installeren: versie G950FXXS4CSB1/G950FOXM4CRL1. Dit is de laatste versie 8.0.0 datum: 17-02-2019. Hier heb ik het AP, BL, CP en CSC bestand geladen daarna in download modus het toestel gekoppeld en op start gedrukt. Krijg na een paar seconden de melding FAIL. Dit het b meerdere malen geprobeerd maar zonder resultaat. Ook heb ik een paar keer twrp erop gezet en alles gewist en daarna nog een keer met odin geprobeerd om deze versie erop te zetten. Maar helaas lukt niet. Toen maar weer met Odin de laatste versie van 9.0 erop gezet en de problemen blijven hetzelfde, heb bewust geen backup terug gezet om te zorgen dat er geen verkeerde instellingen komen.Heb binnenkort vakantie en dan probeer ik er Lineage erop te zetten. Misschien dat het dan lukt. En zo niet ga ik me verdiepen in een andere gsm. Je kunt je wel voorstellen dat ik het wel met Samsung gehad heb.
 
Vervelend, heb ik maanden met de instellingen van mijn Deurbel app en mijn gsm gestoeid blijkt de oplossing heel ergens anders te liggen. Enkele dagen terug zag ik op internet bij het Ziggo forum dat er meer mensen geen of veel te laat meldingen binnen kregen. Het bleek aan het modem te liggen, na 300 seconden gaat dit namelijk in slaapstand. Heb een nieuw modem gekregen en nu werkt alles weer zoals het hoort. Vreemd, want voorheen werkte wel alles goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan