• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Problemen Taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

kampdvd

Bekend gezicht
Lid geworden
6 jan 2008
Berichten
107
Waarderingsscore
0
Afgelopen weekend is mijn Windows overgeschakeld naar 11.
De huidige instellingen van de Taakbalk bevallen mij niet, dus die wil ik veranderen.
Maar dat lukt niet op de manier die ik gewend was of die Windows aangeeft als ik om hulp vraag.
Ik krijg geen dubbelen pijl als ik boven aan de taakbalk ga staan.
Windows geeft dan aan dat ik mijn taakbalk vast vergrendeld heb.
Als ik kijk bij Taakbalkinstellingen zie ik nergens een vergrendeling of een optie een vergrendeling te verwijderen.

Welke mogelijkheid en oplossing heb ik over het hoofd gezien?
 

Bijlagen

  • instellingen taakbalk.png
    instellingen taakbalk.png
    123,2 KB · Weergaven: 12
indien Windows dit aangeeft dat je taakbalk vergrendeld is dan was dit ook al zo in de Windows 10 en heeft deze deze instelling meegenomen naar de Windows 11 .. in de Windows 11 is deze optie er niet meer .. en ik zie ook geen mogelijkheid om deze weer te ontgrendelen ..
 
Je kunt verder weinig met de taakbalk in W11, alleen die dingen die worden aangeboden in de taakbalk instellingen.
Quick Launch werkt niet b.v.
Alleen pinnen wil nog.

Wat wil je dan?

 
indien Windows dit aangeeft dat je taakbalk vergrendeld is dan was dit ook al zo in de Windows 10 en heeft deze deze instelling meegenomen naar de Windows 11 .. in de Windows 11 is deze optie er niet meer .. en ik zie ook geen mogelijkheid om deze weer te ontgrendelen ..
Ik wil de taakbalk kleiner met kleine pictogrammen, dat had ik ook zo in W10.
Er zijn meer instellingen bij de taakbalk die nu anders zijn dan ik in W10 had, dus er is meer veranderd.
Alleen hebben ze blijkbaar wel de vergrendeling overgenomen en juist die kan ik niet veranderen blijkbaar, beetje flauw...
 
Ga je terug naar W10, die wordt tot nov. 2025 bijgehouden.

Taakbalk in W11 is niet vergrendeld, je kunt er gewoon zelf niets in veranderen.
 
@L.P. de TS geeft aan dat Windows een melding geeft dat zijn taakbalk vergrendeld is ..
 
Miss. door de upgrade maar in een verse W11 krijg je alleen de optie taakbalkinstellingen.
Paar opties via het register.
 
Menno Schoone schrijft er ook een stukje over De gebruikersinterface van Windows 11: taakbalk, startmenu, Win-X menu, taakbalkknoppen, taakbalkhoek, bureaublad, vensters

De taakbalk​


De instellingen van de taakbalk zijn snel toegankelijk via een rechter muisklik op de taakbalk, optie Taakbalkinstellingen (hiermee opent Instellingen > Persoonlijke instellingen > Taakbalk). Kan je niet wennen aan het gecentreerde startmenu en zie je de uitlijning liever op de klassieke wijze aan de linkerzijde? Dit is aan te passen via Gedrag van taakbalk, wijzig hier de optie Uitlijning van taakbalk in Links (in plaats van Centreren). En wordt de optie Taakbalk automatisch verbergen geactiveerd dan is de taakbalk alleen zichtbaar wanneer de cursor eroverheen wordt bewogen.


Windows 11 taakbalk


TIP: De standaard kleurinstelling voor de gebruikersinterface is lichtgrijs. Zelf geef ik de voorkeur aan meer kleur, dat is in te stellen via Instellingen > Persoonlijke instellingen > Kleuren.


De taakbalk op meerdere beeldschermen weergeven​


Gebruik je meerdere beeldschermen dan wordt de taakbalk automatisch op alle aangesloten schermen weergegeven. De taakbalk wordt dan opgesplitst in een hoofdtaakbalk (voor het hoofdscherm, zoals dat bij Instellingen > Systeem > Beeldscherm > Meerdere beeldschermen is ingesteld) en aanvullende taakbalken (voor elk extra beeldscherm één). Standaard wordt de taakbalkhoek alleen op het hoofdscherm weergegeven, terwijl de vastgemaakte en geopende apps op alle beeldschermen te zien zijn. Eventueel kunnen de taakbalken op de bijschermen worden opgeschoond zodat deze alleen nog de app-knoppen van de op het betreffende scherm geopende apps laten zien. Dit gaat via Instellingen > Persoonlijke instellingen > Taakbalk > Gedrag van de taakbalk, wijzig de optie Bij gebruik van meerdere beeldschermen mijn taakbalk-apps weergeven op in Taakbalk met open venster (of in Hoofdtaakbalk en taakbalk met open venster als alle openstaande apps ook op de hoofdtaakbalk weergegeven moeten worden). Zie je de taakbalk liever alleen op het hoofdscherm, vink dan de optie Mijn taakbalk weergeven op alle beeldschermen uit. Jammer genoeg is er geen optie om de vastgemaakte apps naar eigen inzicht over de verschillende taakbalken te verdelen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan