• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies processor los van de sokkel

Status
Niet open voor verdere reacties.

matrin77

Nieuw lid
Lid geworden
24 nov 2018
Berichten
15
Waarderingsscore
0
bij het schoonmaken cpu fan heb ik de proseccor los getrokken van de sokkel ik weet niet ho hij er weer op moet help aub hij bleef aan de fan plakken
 
Iets meer info zou kunnen helpen, koelblok sowieso losmaken van de CPU met een nylondraadje eventueel.
Merk en type moederbord en CPU dus.

En naar de winkel hollen om warmtegeleidende pasta aan te schaffen, boel schookmaken met wasbenzine, niet erbij roken, toch een vieze gewoonte.:rolleyes:
 
Iets meer info zou kunnen helpen, koelblok sowieso losmaken van de CPU met een nylondraadje eventueel.
Merk en type moederbord en CPU dus.

En naar de winkel hollen om warmtegeleidende pasta aan te schaffen, boel schookmaken met wasbenzine, niet erbij roken, toch een vieze gewoonte.:rolleyes:
 

Bijlagen

  • IMG_0005.JPG
    IMG_0005.JPG
    2,8 MB · Weergaven: 11
  • IMG_0019.JPG
    IMG_0019.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 11
de processor is amd athlon en wat ik ook probeer ik krijg hem er niet meer op hij gaat niet vast zitten
 
haal het klemmetje omhoog en plaats voorzichtig de cpu terug op zijn voetstuk er op lettend dat je het pijltje op de cpu in dezelfde richting plaatst als het pijltje op je voetstuk ….wees extra voorzichtig dat je geen pinnetjes verbuigt !**zit de cpu er terug op dien je de klem weer naar beneden te halen om deze cpu vast te zetten !
daarna maak jij de boven kant zuiver van de cpu en doe je er wat koelpasta erop ..niet te veel !
plaats dan je fan er terug op en maak de klemmen vast .

de afbeelding van je voetstuk werd ingekleurd ...linksboven heb je het pijltje en onderaan heb je de beugel klem welke je dient open te zetten en eenmaal je cpu terug geplaatst werd zet je deze terug vast ..
Ashampoo_Snap_zaterdag 24 november 2018_17h18m47s_017_.png
 
Laatst bewerkt:
haal het klemmetje omhoog en plaats voorzichtig de cpu terug op zijn voetstuk er op lettenddat jehet pijltje op de cpu in dezelfde richting plaatst als het pijltje op je voetstuk ….wees extra voorzichtig dat je geen pinnetjes verbuigt !**zit de cpu er terug op dien je de klem weer naar beneden te halen om deze cpu vast te zetten !
daarna maak jij de boven kant zuiver van de cpu en doe je er wat koelpasta erop ..niet te veel !
plaats dan je fan er terug op en maak de klemmen vast .

ik zie geen pijltjes ik doe er even een plaatje bij van de cpu
 

Bijlagen

  • IMG_0021.JPG
    IMG_0021.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 9
het pijltje op je cpu zit dan ook aan de andere kant .. kijk maar eens goed !
Ashampoo_Snap_zaterdag 24 november 2018_17h09m04s_016_.png
 
dan vrees ik met grote vrezen dat ik 1 of meer pennetjes verbogen heb want hij pakt niet
 
dan dien jij met een vergrootglas en een naald de pinnetjes terug recht te plooien wil je gene andere cpu kopen ….(heb dit al meerdere keren dienen te doen met succes maar je dient dit echt met engelen geduld te doen …) *zo kwam hier laatst er eentje binnen waar ik bijna 12 uur aan gezeten heb om zeker 25 pinnetjes recht te krijgen ...
 
1 pinnetje kan niet de oorzaak zijn dat hij niet pakt !
 
dan maar engelen geduld hebben in iedere geval allemaal bedankt voor de hulp
 
Dingen breken vrij gemakkelijk af, voorzichtig dus.
En kijk in de socket of keer het bord even om met de hendel open of er geen afgebroken pinnen in de socket zitten.

Tis wel een mooie reden voor een algehele upgrade maar daar moet je wel de centen voor hebben.:p
 
n dat is nou net het probleem anders kocht ik gelijk een nieuwe pc dus maar even sparen
 
Dingen breken vrij gemakkelijk af, voorzichtig dus.
En kijk in de socket of keer het bord even om met de hendel open of er geen afgebroken pinnen in de socket zitten.

Tis wel een mooie reden voor een algehele upgrade maar daar moet je wel de centen voor hebben.:p

welke proseccor zou ik kunnen gebruiken voor die upgrade ik ben maar een leek
 
Op de foto die jij meestuurde kan je duidelijk zien dat er verschillende pinnetjes verbogen/krom zijn. Nieuwe CPU is afhankelijk van het moederbord dat je hebt. Graag merk en type, zou je op het moederbord zelf moeten kunnen aflezen.
 
Op de foto die jij meestuurde kan je duidelijk zien dat er verschillende pinnetjes verbogen/krom zijn. Nieuwe CPU is afhankelijk van het moederbord dat je hebt. Graag merk en type, zou je op het moederbord zelf moeten kunnen aflezen.

het moederbord is een M2N68-LA
 
waarschijnlijk ook een Asus M2N68-LA am2 socket ..
geschikte cpu's zijn de ...
*Athlon 64 X2 with Dual Core technology up to 5600+ (up to 89 watt) **aanbevolen
*Athlon 64 less than 4000+
*Sempron less than 3800+
 
waarschijnlijk ook een Asus M2N68-LA am2 socket ..
geschikte cpu's zijn de ...
*Athlon 64 X2 with Dual Core technology up to 5600+ (up to 89 watt) **aanbevolen
*Athlon 64 less than 4000+
*Sempron less than 3800+

de socket is inderdaad een am2 ik dus het beste gaan voor de atlon 64 x2 in iedergeval hartelijk dank ben weer iets wijzer geworden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan