• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Processor temperaturen Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

omer50

Bekend gezicht
Lid geworden
12 okt 2015
Berichten
190
Waarderingsscore
0
Beste forumleden,

ik ben in het bezit van een HP 15-ay085nd.

De specs:
I7-6500u
8GB DDR4 - 2128Mhz
speccy geeft 1064 aan maar dat is volgensmij de helft van wat het is toch?(dat had ik ooit rgens gelezen en het lijkt mij vaag als DDR4 1064Mhz is)

Deze had ik gekocht voor mijn opleiding aangezien deze redelijke specs had.
Het probleem is dat ik al vanaf het begin eigenlijk het gevoel heb dat hij best warm draait.

Dit zijn de temperaturen die ik ongeveer heb:

Idle: 30-35 *C
Normaal gebruik: 35-40 *C
Gamen (minecraft windows edition): 68-76 *C

Ik heb express als spel minecraft genomen, omdat dit vergeleken met mijn dagelijkse games veeel lichter is.

Waarom ik zelf denk dat hij warm loopt, als ik het vergelijk met mijn desktop, is het verschil wel erg groot. Ja het is een laptop, maar als een desktop gamer zijnde komt 76 graden wel veel over.

Ook heb ik bijvoorbeeld dat de temperatuur met een hele kleine taak al gelijk loopt te schommelen.

Ik oor graag jullie mening over de temperaturen en of ik hier wat aan kan doen, een betere koeler bijvoorbeeld.

Met vriendelijke groet,
Ömer
 
Je kunt de koelsituatie van een desktop echt niet vergelijken met die van een laptop. Belangrijk zijn de specs van je CPU en GPU. Als die niet op of over de limit zitten zou ik me geen zorgen maken. Zo ja, dan zou ik een goede koelpad overwegen. Veel meer kun je niet doen.
Ik meen dat de meeste (Nvidia) GPU's 105 graden mogen worden maar zoek die max. temp's even op.
 
Allereerst, bedankt voor jullie reacties.

Zo te zien ben ik vergeten te melden dat het gaat om de CPU temperaturen. ik weet het, hij is niet ontworpen voor het gamen, maar een game als minecraft, of CS:GO op bijvoorbeeld 4:3 moet hij toch wel aankunnen op een lagere CPU temperatuur? of is dit volkomen normaal? Bij CS:GO blijft hij op lage settings nog steeds best warm, speccy geeft bijvoorbeeld constant een rode temperatuur aan (tussen de 68-76)

De review gaat trouwens over een laptop met een ander CPU. Ze zijn wel erg negatief daar, mijn enige probleem met deze laptop is dus de temperatuur en de constructie van de lucht inlaat.

ik hoor graag van jullie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan