• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Programma/software om geluidsopname om te zetten in tekst?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ProbleemMetComp

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2015
Berichten
58
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik heb een geluidsopname van een gesprek (mp3-bestand). Om te weten wat er gezegd is, luister ik het terug, dan type ik wat er gezegd is, tijdrovende klus.
Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar bestaat er ook een goed (en gebruiksvriendelijk) programma/software (freeware en geen trial) om een geluidsopname (een gesprek) om te zetten in tekst ? Wie kan mij het eea aanraden ?
Alvast bedankt.
 
Ik meen dat dragon naturally speaking het beste was. Niet gratis. Maar veelal moet je dat soort programma's uitgebreid trainen met voorbeeldteksten. Met een beetje pech is het corrigeren meer werk, dan gewoon maar zelf uittypen.
 
van de dragon naturally speaking is er ook een gratis versie met minder mogelijkheden ..zie hier eens de top 10 gratis transcriptie software aan u om te kiezen welke je wenst te gebruiken ..
correctie het betreft een proefversie !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan