• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Programma toestaan wijzigingen aan te brengen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferna

Vaak hier
Lid geworden
3 nov 2008
Berichten
629
Waarderingsscore
0
Hallo,


Sinds een 3-tal weken krijg ik frequent, als ik mijn laptop opstart, volgend schermpje gepresenteerd.
Sorry voor de slechte weergave; het is een gsm foto !.
ra3uk6.jpg

Ik heb totaal geen idee, waardoor dit veroorzaakt wordt, of dit gevaarlijk is, en wat ik moet doen.
Ik heb wel eens op "ja" geklikt, maar heb niets zien gebeuren.

Ik heb CCleaner gebruikt, een snelle scan van NIS2013, maar de vraag blijft komen.

Ik hou mij aanbevolen voor passende reacties, die tot een eenvoudige oplossing kunnen leidden. (ben maar een "simpele" computeraar) :smile:

Vast dank hiervoor,

Vriendelijke groet,

Ferna
 
Hoi Ferna
dit is een melding van gebruikersaccountbeheer die vraagt of je een programma toestemming wilt geven om uitgevoerd danwel geinstalleerd mag worden
dit is een extra beveiliging die te maken heeft met het account waar je mee bent aangemeld
deze melding kan geen kwaad
ik hoop je hier wat duidelijkheid mee te geven
M.V.Groet Cock
 
Wat wordt aangegeven indien je op pijltje klikt links van "Details aangeven".
 
Wat wordt aangegeven indien je op pijltje klikt links van "Details aangeven".

Ik heb de melding die weer op mijn bureaublad stond, bij de opstart daarnet weer weg geklikt.
De volgende keer zal ik eens op "Details aangeven" klikken.
Ik denk dat ik dat reeds gedaan heb, en dat daar geen verdere reactie op kwam.
Ik meld me later terug.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
is voor veiligheid
je kan de UAC ook uitzetten door de schuif naar beneden te zetten in deze link
http://www.tweakwindows7.nl/tweaks/uac-uitschakelen-in-windows-7/

Ga overwegen dit te doen, als er geen andere oplossing komt, want ik ben een beetje bang voor de veiligheid.
Ik begrijp nog steeds niet dat ik bewust schermpje nu de laatste 3 weken opeens gepresenteerd krijg.
Ik heb nooit iets aan die schuifbalk gewijzigd.
Gebruik laptop met Windows 7 nu reeds meer dan een jaar, en om voor mij onbegrijpelijke redenen krijg ik nu dat verzoek gepresenteerd.
 
Slecht advies, door UAC uit te schakelen, is het voor malware makkelijker, om zich te nestelen in het systeem.
Je verlaagd de veiligheid drastisch!
 
Ik ben het helemaal met Rick13 eens, want ook dat venster kan met malware te maken hebben, daarom ook dat het belangrijk is dat we te weten komen wat er nu bij Details staat!
 
Ik ben niet vergeten te reageren hoor, maar ik heb het schermpje sindsdien nog niet terug gezien.
Ik ben mij er niet van bewust dat ik iets heb gewijzigd.
Raar, maar ik hoop dat het zo blijft.
Ik heb wel eens horen zeggen, dat een computer zijn eigen leven leidt; ik moet het haast gaan geloven.
 
Doe het volgende maar:

Download
51c58e5dea07b-Mbam_resized.png
Malwarebytes MBAM
http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe

Let op:
  • Malwarebytes MBAM verstrekt nu de volledige versie van MBAM.
  • Zodra het afsluitende installatievenster opstart, kijg je de mogelijkheid de gratis probeerversie van Malwarebytes AntiMalware tijdelijk te gebruiken.
  • Onafhankelijk van welke antivirusprogramma in jouw Windows adviseer ik dan voor de gratis versie te gaan en dus het bovenste vinkje bij de probeerversie te verwijderen.
  • Zodoende zal Malwarebytes MBAM als gratis versie verder te gebruiken zijn
Allereerst:
  • Al meteen na de installatie wil 'MBAM' zijn database opwaarderen toestaan dus.
  • Ook bij herhaald gebruik: eerst Malwarebytes MBAM updaten via de tab 'Update'!
Malwarebytes MBAM opstarten:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op de MBAM -snelkoppeling.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: rechtsklik op de MBAM-snelkoppeling en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Doe ook nog het volgende:
  • Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad "Instellingen".
  • Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Scannen:
  • Bij het starten Malwarebytes MBAM kies je voor 'Snelle Scan'.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig. Indien de scan voltooid is, klik dan op de knop 'OK'.
  • Klik daarna op de knop 'Bekijk Resultaten' om de resultaten te zien.
Infecties gevonden:
  • Klik nu eerst op OK om de melding weg te klikken
  • Klik vervolgens rechtsonder op de knop Bekijk resultaten.
  • Zorg er nu voor dat alle gevonden infecties aangevinkt zijn, en klik linksonder op Verwijder geselecteerde.
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
  • Indien 'MBAM' moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven dan telkens op 'OK' klikken!
  • Daarna zal Malwarebytes MBAM vragen om de Computer opnieuw op te starten - dus sta toe dat de computer opnieuw opgestart wordt.
MBAM-Log:
  • Het log wordt automatisch bewaard door Malwarebytes MBAM en dat kan je terugvinden door in het hoofdmenu van Malwarebytes MBAM op de tab 'Logbestanden' te klikken.
Post aansluitend in je volgende bericht de inhoud van het MBAM-log.
 
Eerst even melden, dat ik vandaag het schermpje weer kreeg gepresenteerd.
Zoals op mijn eerste afbeelding reeds te zien is, stond het vakje al aangevinkt.
Ik heb er maar op geklikt enz.
En dan krijg ik volgende te zien ( ik hoop dat er uit de afbeeldingen wat af te leiden is, want ze zijn niet scherp)

505vmf.jpg

wwc5cw.jpg

669il0.jpg


Mvg

Ferna
 
Het lijken wel drivers!

Rechter muisknop "deze computer"
Kies "beheren"
Ga nu naar "apparaatbeheer"
Staan hier vraagtekens of uitroeptekens.
Zo ja, maak er een screenshot van, en plaats deze in je volgende bericht!
 
Dit krijg ik te zien.

2mettf6.jpg


mvg

Ferna
 
Malwarebytes Anti-Malware 1.75.0.1300
www.malwarebytes.org

Databaseversie: v2014.01.24.06

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 11.0.9600.16476
Noel :: TOSHIBA [administrator]

24/01/2014 21:30:33
mbam-log-2014-01-24 (21-30-33).txt

Scan type: Snelle scan
Ingeschakelde scan opties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scan opties: P2P
Objecten gescand: 219170
Verstreken tijd: 6 minuut/minuten, 30 seconde(n)

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Bestanden gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

(einde)
 
Ik heb een Garmin GPS Nvi 255 W.

Sorry; ligt aan mij, maar ik snap niet waarom dit belangrijk is te weten, en of ik wat moet doen, en zo ja wat ??
Ben maar een leek in deze materie.
Gaarne wat meer duidelijkheid.
Vast dank.

Mvg

Ferna
 
Je hoeft je niet te verontschuldigen, hoor...

Wat er geprobeerd wordt is om de Garmin Core Update Service te starten. Als jij dus een Garmin navigatie hebt en je hebt de Garmin software genstalleerd op je computer, is dit een volkomen legale melding.
En kan de vraag of het programma mag worden uitgevoerd dus met "Ja" beantwoord worden.
 
Ik heb nu Garmin Express gedownload en genstalleerd.
Gecontroleerd op updates; die waren er niet.

Dus de vraag zou nu meer mogen komen, als ik het goed begrijp.
We wachten af.

Allen die gereageerd hebben, mijn hartelijke dank hiervoor.

Vriendelijke groet,

Ferna

2udyhyd.jpg
 
Melding komt nu weer zeer regelmatig terug.
Ik heb onlangs de laatste updates van Garmin gedownload en genstalleerd (Garmin Express), en bij de invoegtoepassingen alles van Garmin uitgeschakeld.
Snap er niets meer van.

Vriendelijke groet,

Ferna
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan