• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Programma's werken opeens niet meer...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Ik be het nu al een aantal keren sinds de installatie van Windows 10 tegengekomen: opeens start een programma niet meer (zie ook mijn post: Opgelost - Kaspersky uitgevinkt?).
Gisteren gaf Firefox opeens een crashmelding en nu start MalwareBytes niet op.
Beide heb ik opgelost door een herinstallatie, maar het blijven vreemde verschijnselen.
Komt dit vaker voor in Windows 10?

Ik begin er ondertussen spijt van te krijgen dat ik een perfect werkende 8.1 heb laten vervangen door Windows 10...
 
@Berend Jansen - ik ben zelf via een schone installatie al weer een poosje terug naar Windows 8.1 teruggegaan en heb er geen spijt van.
Ik had daarvoor Windows 10 2004 en ineens - vanuit het niets een orkest van het bekende Windows 10 geluid.
Niks hielp - zelfs onder het starten begon de computer al te zingen.

En nu draai ik heerlijk met veel minder processen in Windows 8.1 - deze had ik met de Windows ISO downloader binnengehaald - zo krijg je een geupdate iso.

Het bios in jouw computer zal de licentie voor Windows 8.1 bevatten!
 
Ik zou dat ook wel willen, ware het niet dat ik dan geen programma's meer van Adobe Creative Cloud kan gebruiken, omdat de laatste versies incompatibel zijn met Windows 8.1...
Dus voorlopig maar roeien met de riemen die ik heb. Misschien is een volgende update stabieler.
 
Heb zelf een paar PC's en onderhoud er ook nog diverse, allemaal met W10 en geen enkel probleem.
Wat er nu instabiel zou zijn ontgaat me.
Meeste mogelijke problemen zijn inmiddels opgelost.

Zie dat die Adobe Creative Cloud ook zelfs op W7 zou werken......
 
Werk jij nog met Adobe, dat kan aardig geld kosten.
Kijk eens naar Affinity

 
Werk jij nog met Adobe, dat kan aardig geld kosten.
Kijk eens naar Affinity

Valt alles mee, hoor. We hebben een onderwijslicentie. € 25,00 per maand voor 2 licenties, waarbij je werkelijk àlle software kan gebruiken.
Ook voor de uitwisseling met anderen werkt Adobe beter. Een project in Premiere Pro kan zo geopend worden op een andere pc, of het nou Mac of Windows is.
 
update je je software wel regelmatig?
ik gebruik al een hele tijd win 10 zowel prive als op het werk en herken je problemen niet
win 7 was ook primma maar 8/8.1 vond ik persoonlijk een maandagmorgen misbaksel
 
update je je software wel regelmatig?
ik gebruik al een hele tijd win 10 zowel prive als op het werk en herken je problemen niet
win 7 was ook primma maar 8/8.1 vond ik persoonlijk een maandagmorgen misbaksel
Uiteraard. De installatie is nu een maand oud en alle nadien geïnstalleerde programma's zijn up to date.
Vandaar dat ik het ook vreemd vind.
Bovendien heeft de laptop vijf jaar perfect gedraaid op Windows 8.1 (met StartIsBack om de Startknop weer in Windows 7 mode te krijgen).
 
Hi, Ik vind het een raar gedachte dat creative cloud niet zou werken met Windows 8.
Ik werk met creative cloud op mijn werk op een windows 7 systeem, en thuis op windows 10 zonder probleem.
Het is wel zo dat bepaalde programma's niet compatibel zouden zijn met versies lager dan w10,
maar dat aantal is te verwaarlozen. De meest gebruikte progjes werken wel hoor.
 
InDesign bijvoorbeeld werk wel tot een bepaalde versie, maar Premiere Pro weer niet. Deze werkt alleen onder Windows 10.
 
Dat is wel zo..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan