• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Project Omnes

Status
Niet open voor verdere reacties.

SQLstud

Bekend gezicht
Lid geworden
2 nov 2013
Berichten
141
Waarderingsscore
0
24m8bqs.jpg



Hoi Allemaal!

Na ongeveer 4 maand denken, uitstellen en prutsen is het zover. Ik heb besloten om mijn project Omnes uit te gaan werken. Ik wou jullie op de hoogte houden van de ontwikkeling en feedback ontvangen. Ik ergerde me eraan dat ik vergat backups te maken, dat het een heel gedoe was om mijn vakantiefoto's van mijn telefoon te tonen op de TV aan familie, dropbox met dure storage etc etc. Vraagt om een eigen oplossing!

Het plan is om een private cloud te ontwikkelen. Iets wat na "the Fappening" heel erg in de spotlights staat. Het moest echter net iets anders, net iets cooler wellicht. Ik wou een automatische backup functie van al mijn apparaten (Telefoon, Tablet, PC, Laptop) en vervolgens moest dit nog gesynchroniseerd worden ook! Hoe mooi zou het zijn als je geen omkijken meer hebt naar het backuppen, je telefoonfoto's automatisch weergegeven worden op je TV, je contacten overal beschikbaar en zo verder?

Waar ik me zelf heel erg aan ergerde is het constant opnieuw instellen van energy settings en simpele dingen als een bureaublad achtergrond na een herinstallatie. Daarom moest dit ook mee in de backup, en makkelijk met 1 klik kunnen worden teruggeplaatst. Natuurlijk alles in een mooi kastje!

Wat vinden jullie ervan, hebben jullie nog tips? Ik werk er elke dag aan, dus jullie ontvangen veel updates! :)

De behuizing:
Plexiglas wat verlicht is, hierdoor wordt het logo duidelijk.
676pom.png


Inloggen, er zijn immers meerdere gebruikers mogelijk die compleet afgescheiden moeten blijven.
2wqecmp.png


Het selecteren van een apparaat om bij de data te komen
igkf37.png


Vragen, aanmerkingen feedback is meer dan welkom!

---------- Bericht toegevoegd op 12:00 ---------- Vorige bericht was op 21:44 ----------

hmm, het aantal reacties valt me tegen :$, als er geen behoefte is aan een build als deze ga ik hem ook niet bijhouden..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, het lijkt me een beetje het opnieuw uitvinden van het wiel. Zit er wel iemand op te wachten. Er zijn al meerdere van dit soort apparaten op de markt. Met diverse nassen is het ook geen probleem. En ook google sync etc. doen ongeveer hetzelfde in de cloud.
 
Misschien het richten tot een speciale doelgroep; bijvoorbeeld ouderen of mensen die geen bal verstand hebben van computers..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan