• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Protonmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

bacoma2017

Nieuw lid
Lid geworden
10 aug 2017
Berichten
20
Waarderingsscore
0
Hallo, sinds kort protonmail aangemaakt. Iemand hier ervaring mee op langere termijn ? Op zich is gmail voor mij voldoende maar mijn privacy is ook wel belangrijk.
 
Alle openbare gratis maildiensten moeten ergens geld aan verdienen. Dat doen ze door middel van reclame. Maar ook zeker door je gegevens te analyseren en te gebruiken dan wel te verkopen. Dat zal altijd inbreuk doen op de privacy van personen.
 
"ProtonMail is incorporated in Switzerland and all our servers are located in Switzerland. This means all user data is protected by strict Swiss privacy laws."

Met andere woorden: dat het allemaal één pot nat is, geloof ik nu ook weer niet, Rubensky.
 
Dat schrijf ik ook niet. Wat ik zeg is dat gratis diensten ergens geld aan moeten verdienen. Meestal doen ze dat door het gebruik van je data en advertenties. En ja, de een doet dat in sterkere en grotere mate dan de andere. Maar ze doen het allemaal.

Hoe komen ze anders aan dekking van de kosten?
 
Wat zegt het spreekwoord ? het kind moet een naam hebben !
Morgen verschijnt een nieuwe maildienst en dan gaat die beweren de veiligste te zijn.
Anderen beweren dat mailbox.org veiliger is dan protonmail
https://mailbox.org/
 
Ik denk nog altijd dat Nederland een van de meest veilige landen is om je data neer te zetten i.v.m. de wetgeving die we hebben.
 
Je weet dat Protonmail mede door CERN ontwikkeld is?
Weet je zeker wat CERN is?

Ik vertrouw CERN voor geen centimeter en vermoed een backdoor.
Liever gebruik je een Gnu pretty good privecy en versleuetel je zelf je inhoud van je mails.

Veilige email versleuteld en wel van de Amerikaanse NSA zou ik ook niet vertrouwen.
De Israeli hebben Safe-mail, een naam die als een tang op een varken slaat.
Een naam die totaal het tegengestelde impliceerd, dan wat de mailservice daadwerkelijk inhoud.
Bij Safemail staat in de disclaimer dat de inhoud van je mail gelezen kan worden en ook daadwerkelijk wordt meegelezen, dat je ermee bekend bent en ermee akkoord bent, indien je Safe-mail gebruikt.

De meesten nemen de moeite niet om de disclaimer door te lezen.

CERN is met 10.000 man sterk al sinds de start niet verder gekomen dan Higgs deeltje en BOSO.
Ieder jaar is er weer een nieuw jaarlijks rapport, dat de datum veranderd en qua inhoud nimmer veranderd.

In 20 jaar is er met het Higgsdeeltje en BOSO amper vooruitgang geboekt.
Zeker als je de 10.000 man in ogenschouw neemt.

Samen met de grootste data capaciteit, kan CERN eigenlijk niets anders zijn dan een Europese NSA tegenhanger.
In de USA was er No Such Agency, maar nu is er dan toch de NSA.
Daar werken 20.000 man, het dubbele van CERN.
Wij hebben geen NSA, of het zou een undercover operatie moeten zijn, waarvan het publiek een andere functie van verwacht, dan het daadwerkelijk heeft.
Een cover of een front.

Hoe het ook is, het kan geen kwaad om voor het zekere te gaan.
Open source, zodat een ieder kan zien wat voor software het is.

Pgp van Phill Zimmermann is niet open source.
Als hij is gevallen voor bedrijging of een andere val,
zich om heeft laten kopen of af laat persen,
is het heel goed denkbaar dat er een achterdeur is ingebouwd.
We weten het niet, want de software is niet openbaar.

Van GnuPG weten we wel met wat voor software we te maken hebben.

De Blackberry heeft ook pgp email, maar is te onderscheppen en on the fly the ontsleutelen.
Zoals bepaalde bedrijven claimen te kunnen doen, met false telefoonpalen (UMTS) die de eigenlijke stations overpoweren en overnemen.
Eigenlijk alleen te koop voor de geheime diensten,
maar als je tekenen wil voor geheimhouding met boete clausule,
kan je ook zo'n telefoonpaal kopen en allemaal ongein uithalen.
Zelfs de nieuwe verbeterde pgp versleuteling was te ¨on the fly¨ mee te lezen.

Nu moeten we Assange ook met een dikke korrel zoute nemen.
Die heeft zijn eigen agenda.
Doch Wikileaks heeft een hele lijst high tech bedrijfjes vrijgegegeven,
die dit soort apparatuur voor de geheime diensten ontwikkelen.
Te samen met hoe het verbod, om dit spul aan Jan en alleman te verkopen, te omzeilen.

Als de pgp van de blackberry als gecompromiteerd is, is een beetje paranoia dat de pgp van blackberry wel eens dezelfde kan zijn die CERN in Protonmail heeft verwerkt op zijn/haar plaats.
Beter neem je het risico niet en gebruik je niet de pgp die bij protonmail standaard default erbij wordt geleverd, maar neem je liever je eigen pgp en versleutel je zelf je berichten met je eigen pgp.
 
Als u zich iets minder warrig zou uitdrukken, mabus, zou dat de geloofwaardigheid ten goede komen.
 
@mabus

Het is niet gewenst te reageren op een topic waar al langer als 2 weken geen bericht is geplaatst. Ik ga daarom dit topic sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan