• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Proxy server aan of uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Standaard staat de proxy server aan in Windows 10. Omdat mijn systeem regelmatig zonder reden heen en weer switcht tussen netwerkkabel en wifi vermoed ik dat dat misschien een of de oorzaak zou kunnen zijn.
Kan dat?

proxy.jpg
 
Daar kom je maar op 1 manier achter en dat is het uitzetten van proxy.
Dit lijkt mij niet de reden dat dit gebeurd, maar dat is nergens op gebaseerd.

Wat je ook kunt proberen -> apparaat beheer openen-netwerpadapters openen- daar de lan en draadloze netwerpadapter aan klikken- rechtermuis knop-eigenschappen- energie beheer- vinkje weghalen -> de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.
 
Standaard staat de proxy server aan in Windows 10
Nee het ligt net iets genuanceerder. De proxy server staat -niet- standaard aan in Windows.

Wat standaard aan staat is de "geautomatiseerde proxyconfiguratie". De configuratie dus.
Dat wil zeggen dat Windows de proxy zal gebruiken indien nodig, dus automatisch.
Dat is altijd al zo geweest bij Windows in alle versies. Alleen zag je dat bij vorige versies niet daar in de instellingen, maar bij de instellingen van Internet Explorer.

In principe kan dit geen kwaad en kun je het laten staan, maar je kunt het ook uit zetten. Ik maakte sowieso nooit gebruik van proxy's en heb het op mijn XP machine altijd uit gehad, nooit enig verschil gemerkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan