• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Proxy server reageert niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

satman3

Vaak hier
Lid geworden
6 feb 2010
Berichten
618
Waarderingsscore
2
Van het ene op het andere moment reageert de Proxy server niet meer op het bedraade internet.
Ik gebruik windows 7 home premium 32 bit.
Heb de KPN gebeld ook deze vond geen oplossing omdat de Lan instellingen op Grijs staan en dus niet te veranderen zijn.
Ook firewall uitgezet maar probleem blijft.

Vanwege meerdere problemen wil ik een nieuwe installatie uitvoeren van windows 7.
Is hiermee dit probleem opgelost?
En welke versie van windows 7 is het beste om te instaleren?
 
Heb jij geen virus die dit veroorzaakt?
Als het probleem binnen Windows zit dan zou het opgelost moeten zijn na een installatie.
Wat bedoel jij met welke Windows 7 is het beste om te installeren?
Als jij de media creation tool gebruik krijg jij gewoon de zelfde als die er nu op staat.

Ben jij nog in het bezit van de productcode?
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7
 
Van het ene op het andere moment reageert de Proxy server niet meer op het bedraade internet.

Proxyserver problemen hebben niets met windows te maken maar met je browser of internet instellingen.
En dit kan veroorzaakt worden door hijacking of browserkaping !
 
Hallo,

Ik denk dat je een infectie heb kijk dat eerst na voor je gaat herinstalleren:


Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op mbam-setup-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Nadat de installatie gereed is zal automatisch de 14 dagen proefversie actief zijn.
  • Hoe u de proefversie van Malwarebytes Premium kunt uitschakelen leest u hier.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.

Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
58bbe20c47231-mbam3.png

Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
 
Hallo Aaarie,
Windows 7 is online te kopen voor niet al teveel geld.Ik zit er aan te denken om de ultimate aan te schaffen indien dit tot een stabielere computer leid.Ik ben bang dat ik de productcode niet meer heb zal eens goed zoeken.
 
Abbs ik ga de computer morgen even ophalen bij mijn ouders erzit malwarebytes op deze zal ik laten lopen.Zou hij het dan weer moeten doen indien een virus gedetecteerd wordt?
 
Als je regelmatig een image of systeemkopie maakt , dan kun je die terugzetten als je windows plots niet goed meer werkt .
 
Als je weet wanneer dit probleem is gekomen. Kijk dan of je hem zoals Swaken kan terugzetten. Als je dat gedaan hebt scan dan met Malwarebytes en eventueel een paar andere scanners. Zodat je weer met een schone lei begint. Als hij dan schoon is maak je maak dan gelijk een nieuw herstelpunt aan.
 
Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 
Swaken en Aarie
Ik ga dit inderdaad doen momenteel werkt systeemherstel helemaal niet.
En heb ik deels dat rechtermuis probleem nog wat nog niet (helemaal) goed werkt.
 
Ik ga de tools van Abbs en Abraham laten lopen voordat ik opnieuw ga installeren.

Is windows 7 home voldoende of is een hogere versie van windows 7 beter?
 
Alleen hoe scan ik als ik geen internetverbinding heb en de programma's nog moet installeren?
 
Heb je een andere computer in de buurt?
Want je kunt mbam ook via usb gebruiken.
 
Ik las dat er ook reparatie mogelijk is middels de installatie dvd is dit geen permanente oplossing voor alle problemen?
Ik laat in ieder geval dat programma lopen
 
Abraham kan jouw programma ook vanuit een USB?
 
Ik las dat er ook reparatie mogelijk is middels de installatie dvd is dit geen permanente oplossing voor alle problemen?
Ik laat in ieder geval dat programma lopen

Ja dat is ook een optie, want je kunt dan een herstel usb of dvd maken.

Abraham kan jouw programma ook vanuit een USB?

Je zou eens kunnen kijken of dat ook mogelijk is.
Je zou dan het programma op een andere computer kunnen downloaden en het dan van uit de verkenner naar een usb kunnen slepen. Je zou dan de tool weer op de computer zonder internet kunnen zetten en hem dan laten lopen.
 
ABBS
Heb weer verbinding bij mij thuis ( computer ouders meegenomen ) na lopen Malwarebytes zie bijlage.
 

Bijlagen

  • scan.txt
    3,3 KB · Weergaven: 2
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan