• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Proxyscript

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
De laatst dagen problemen bij Google Chrome, krijg de melding links onder "proxyscript" downloaden, en daar blijft het bij, afsluiten en opnieuw Chrome opstarten helpt niet, wat is de oorzaak hiervan en is er een oplossing voor?
 
Graag de twee logs in één keer posten - gebruik de tools in de volgorde zoals aangegeven.

Stap •1•
Download
51e281a62c183-Junkware_Removal_Tool_icon_Canned_1351185104.png.jpg
Junkware Removal Tool by Thisisu.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
  • Het is raadzaam de actieve beveiligingssoftware te de-activeren, zodat mogelijke conflicten met JRT.exe uitgsloten worden.:
  • Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.
  • Dat tijdens de scan van JRT.exe tijdelijk de snelkoppelingen verdwijnen van het bureaublad, is normaal.
Junkware Removal Tool by Thisisu opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op JRT.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op JRT.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • JRT.exe zal daarna Windows gaan scannen.
  • Deze scan kan afhankelijk van de systeemspecificaties soms vrij lang duren, wees dus geduldig.
  • Indien de scan voltooid is, zal een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch openen.
  • Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Stap •2•
Download
52186926180a1-adwcleaner_nieuw.png
AdwCleaner by Xplode.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
AdwCleaner opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op adwcleaner.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op adwcleaner.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
AdwCleaner is opgestart:
  • Klik op de knop Scan
  • Is de scan gereed, klik dan op de knop Verwijderen
  • Klik bij AdwCleaner – Afsluiting van de programma's op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Herstarten noodzakelijk op OK
AdwCleaner logbestand:
  • Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile.
  • Ingeval het log niet opent, is dit alsnog terug te vinden in C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R0, of 1, of 2].txt
  • Post vervolgens de inhoud van dit log in je volgende bericht.
 
De 2 bijlagen:
Junkware Removal Tool (JRT) by Malwarebytes
Version: 8.1.4 (07.09.2017)
Operating System: Windows 10 Home x64
Ran by Freddy (Administrator) on vr 21/07/2017 at 17:25:47,81
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




File System: 0




Registry: 0





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Scan was completed on vr 21/07/2017 at 17:27:18,04
End of JRT log
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


# AdwCleaner 7.0.0.0 - Logfile created on Fri Jul 21 15:33:09 2017
# Updated on 2017/17/07 by Malwarebytes
# Running on Windows 10 Home (X64)
# Mode: clean
# Support: Customer Support & Help Center

***** [ Services ] *****

No malicious services deleted.

***** [ Folders ] *****

Deleted: C:\Users\Freddy\AppData\Roaming\Wise Euask


***** [ Files ] *****

No malicious files deleted.

***** [ DLL ] *****

No malicious DLLs cleaned.

***** [ WMI ] *****

No malicious WMI cleaned.

***** [ Shortcuts ] *****

No malicious shortcuts cleaned.

***** [ Tasks ] *****

Deleted: WiseCleaner


***** [ Registry ] *****

Deleted: [Key] - HKLM\SOFTWARE\WISECLEANER


***** [ Firefox (and derivatives) ] *****

No malicious Firefox entries deleted.

***** [ Chromium (and derivatives) ] *****

No malicious Chromium entries deleted.

*************************

::Tracing keys deleted
::Winsock settings cleared
::Additional Actions: 0



*************************

C:/AdwCleaner/AdwCleaner[S0].txt - [1016 B] - [2017/7/21 15:32:18]


########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt #########
 
Heb je al gekeken of het helpt als je Chrome reset.

  • Open Google Chrome en klik rechtsboven op het icoon met de drie streepjes.
  • Selecteer Instellingen.
  • Klik onderaan op Geavanceerde instellingen weergeven.
  • Klik onder het gedeelte 'Instellingen opnieuw instellen' op Instellingen opnieuw instellen.
  • Klik op Terugzetten in het dialoogvenster dat wordt weergegeven.
  • Sluit Google Chrome af om de wijzigingen door te voeren.
 
Heb wise disk cleaner eens laten lopen en momenteel geen problemen, als het terugkomt zal ik eens Chrome resetten.
 
Goed om te horen dat het is opgelost.
 
Vanmorgen was het weer van dat, Chrome gereset, geen oplossing, dan nog eens Wise Disk Cleaner laten lopen, nog steeds probleem, Chrome werkt niet meer!
 
Heb je al eens geprobeerd Chrome in zijn geheel te verwijderen en opnieuw te installeren? Eventueel zelfs zonder het behoud van de persoonlijke instellingen?
 
Nee nog niet gedaan, had het item gepost via Edge, en na een 15 tal min werkte Chrome terug, bij volgend falen van Chrome zal ik eens Chrome verwijderen en opnieuw installeren.
 
Nee nog niet gedaan, had het item gepost via Edge, en na een 15 tal min werkte Chrome terug, bij volgend falen van Chrome zal ik eens Chrome verwijderen en opnieuw installeren.

Er is gisteren een update uitgebracht van Chrome, zou kunnen dat die vanmorgen voor problemen zorgde.
Heb je de laatste versie 60 erop staan?
Tweakers
 
Ja, is up-to-date, momenteel alles ok.
 
Oke, hopen dat het zo blijft.
 
Daarnet weer prijs, opnieuw geïnstalleerd en pc heropgestart, afwachten nu, weet iemand wat dit kan veroorzaken?
 
Heb je er met andere browsers geen last van?
Heb je in tussen tijd een cleaner gebruikt? Zou mogelijk kunnen dat die iets teveel verwijderd, waardoor het niet goed werkt.
Adwcleaner en Jrt worden niets, dus dan ga je er van uit dat de computer schoon is.
Maar je zou voor de zekerheid nog met Malwarebytes kunnen scannen.

Ik gebruik al jaren Chrome en ervaar geen problemen.
Hier draait de Creators update.
 
Gebruik altijd Chrome, nog nooit last gehad tot laatste week, heb al gescand met Malwarebytes en de cleaner die ik af en toe gebruik is deze die ik al vermeld had.
 
Blijkt dat meer mensen het probleem hebben gehad en het konden oplossen door het volgende.

If Google Chrome seems to take a long time to load a website or search, it may be configured to acccess pages through a web proxy. Check whether the "Resolving proxy" message appears in the lower-left corner of the browser window.
Follow these steps to change your proxy setting (for Windows):
Click the Chrome menu on the browser toolbar.
Select Settings.
Click Show advanced settings.
In the "Network" section, click Change proxy settings. This will open the Internet Properties dialog.
Click LAN settings .
Deselect the "Automatically detect settings" checkbox.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb dit dus afgevinkt, afwachten wat het geeft.
 
Anders horen we het wel als het probleem er nog is.
 
Probleem terug, post nu via Edge.
 
Ik blijf het vreemd vinden, dat het steeds weer terug blijft komen.
Zeker omdat jij het al eens hebt gereset en opnieuw geïnstalleerd.
Een andere browser gebruiken is zeker geen optie? (Firefox of zo )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan