• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Publish site to HD (FrontPage 2003)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
483
Waarderingsscore
6
Een van m'n websites draait nog op FrontPage 2003.
Oud spul, ik weet het. Maar het draaide prima altijd.
En op zich doet ie het ook nu nog prima, alleen ik kan nu niet de site met de opties: Publish Site, naar mijn harde schijf, in de altijd daarvoor gebruikte map plaatsen. En als dat niet meer kan ? Ben ik, voor zo als ik daar over denk, ook al doet ie het verder bij de host goed, toch kwijt.
Melding in beeld als ik hem naar de map op mijn harde schijf wil kopieren (Publish Site):

"You specified identical destination filenames for some of the files you are trying to copy.
Make sure all destination files have unique names and try again"

Tot voor drie maand geleden, deed ie het publiceren naar mijn harde schijf (de map daarop), nog prima.
Dus de vraag is weer: hoe dit op te lossen in FrontPage 2003 ?
* En voor deze website van mij, wil ik ook in FrontPage 2003 blijven werken. Als het kan ? "Moet...", het dus in- en met FrontPage 2003 opgelost worden.
 
Oef, ik zou toch echt heeeeeeel erg dringend op een andere manier gaan werken. Het verbaast me sowieso nog dat er nog hosters zijn die Frontpage ondersteuning hebben aangezien die ondersteuning ook nogal wat gevaarlijke lekken bevat inmiddels.
Of het moet zijn dat je gewoon FTP gebruikt om de site te uploaden naar je host.

Echt kwijt ben je het nog niet, de melding geeft aan dat er sommige bestanden die je wilt kopiëren al bestaan. Schijnbaar wil hij ze niet overschrijven en geeft aan dat alle bestandsnamen uniek moeten zijn.

Ik denk dus dat je even naar die map moet waar naar je wilt publiceren en deze even leeg maken, of nog beter, tijdelijk even alles naar een andere map verplaatsen en dan proberen. Dan zou het weer moeten lukken.

* En voor deze website van mij, wil ik ook in FrontPage 2003 blijven werken. Als het kan ? "Moet...", het dus in- en met FrontPage 2003 opgelost worden.
Misschien lukt het hier mee, maar ik zou zeker niet met Frontpage blijven werken hoe dan ook.
Het beste werkt dan vaak kopieren en plakken van online pagina's en dan afbeeldingen los er in zetten.
Frontpages is wel een gemakkelijk programma, maar online programma's zijn ook gemakkelijk, zoals Wordpress.
Op deze site (klik) kun je enigszins leren hoe een met Frontpage gemaakte site om te zetten naar Wordpress.
Is wel een beetje werk, maar dan heb je wel iets wat je ook nog online kunt aanpassen war je ook bent.
 
Nou ja. Je hebt wel gelijk. Maar wat die site betreft ? Het was altijd makkelijk, dat website maken met FrontPage. En ook ik viel ten prooi aan het begrip: gemak.
Inmiddels door de jaren heen is het een hele site geworden. Omzetten, een andere daarvoor bouwen, dat kan. Maar kost me veel tijd. En je weet wel: dan ga je door totdat het knapt.
Een nieuwe lege map had ik al geprobeerd, maar zelfde melding bleef komen.
Vreemd eigenlijk, als er nog bniets in zo'n nieuwe map staat.
Maar goed. In elk geval bedankt voor het meedenken.
Blijft jammer dat er geen moderne, bij de tijdse (gratis ?) websites zijn die net zo makkelijk werken (WYSIWYG) webdesign- en met Frames kunnen werken (Want daar houd ik absoluut van).
 
Zeer begrijpelijk hoor, ik werkte vroeger ook met Frontpage en had ook moeite er af te stappen omdat het zo eenvoudig was.
En dan wordt het een heel site maar daarmee dan ook weer een hele stap om de boel weer om te zetten, dat is altijd minder leuk en kost tijd ja. LoL, ik ken het probleem precies. :)

Zoals gezegd kun je Wordpress gebruiken, dat is echt WYSIWYG, maar dat is dus online.

Er zijn wel wat alternatieven in software, veelal Engels, zoals Bluefish, Amaya of misschien is Microsoft Visual Web Developer wel iets voor je.

Dat gezegd hebbende, vind ik het wel vreemd dat de melding blijft als je ook een andere (lege) map aan geeft waar de bestanden naar toe moeten gaan. Had j voordien wel eerst Frontpage afgesloten? Misschien dat ie nog iets in de cache ziet of zo.

Andere mogelijkheid is dat Frontpage online verifieerd. Het enige wat je daar tegen kunt doen volgens mij is echt kijken en vergelijken wat er hetzelfde is en dan de bestandsnaam wijzigen waar het om gaat.
Wat feitelijk moet Frontpage (ook al is het niet verstandig) wel nog bruikbaar zijn lokaal dacht ik.
 
Op de server kan ik hem nog perfect bijwerken. Ik werk hem 1 x in de maand bij.
En dan wil ik gelijk ook een (Publish Site), backup op mijn HD- of USBStick kunnen maken.
Tot dus voor zo'n drie maand geleden, deed ie dat dus ook nog prima. En ineens kapt ie er dan mee...
Ik zal dus n.a.w. idd. naar alternatieven moeten kijken.
Wel jammer, want dat zal me flink wat tijd gaan kosten. Maar goed, is niet anders dan.
Opnieuw mijn dank voor je bijdrage en hulp.
 
Graag gedaan en succes alvast!

P.s. probeer hem met een FTP programma te downloaden en dan weer vanaf je HD in Frontpage te openen, goede kans dat dit wel nog lukt. ;)
 
Heb Microsoft Visual Web Developer al geprobeerd. Eerst een uur bezig het te installeren. Toen geïnstalleerd was (met Azure erbij), allemaal foutmeldingen. Hij deed het wel, maar met veel beperkingen. Bij het minste of geringste echter toch foutmeldingen.
En jawel: aan mijn ervaring- en PC ligt het niet. Die is qua soft en hardware geschikt (heeft nog over zelfs !).
Dus uiteindelijk maar weer verwijdert, want ik wil geen software die niet (goed) werkt.
Maar ik zoek wel door...
 
Misschien dan toch eens naar Amaya kijken, heb ik zelf niet geprobeerd maar lijkt me overzichtelijk.
 
De laatste Amaya versie is van Januari 2012, dat is erg oud. Er zijn veel Bootstrap voorbeelden op internet, een paar basis voorbeelden vind je op Examples
 
Heb het probleem eerst en voorlopig... opgelost met: Sharepoint Designer 2007 (werkt goed).
Oke. Ik weet het: dat is ook een oud programma. Maar ik heb meer tijd nodig om me in te werken in moderner webdesign.
Ben WYSIWYG, nu eenmaal gewend...
 
Lang geleden gebruikte ik ook Frontpage en WS_ftp.
Idd. erg gemakkelijk om te gebruiken voor een leek als ik ben.

Ook nog even Microsoft Expressionweb gebruikt.
Heeft ook een beperkte wysiwyg modus. Niet in de orde van Frontpage, maar meer om een indruk van je pagina te krijgen en te zien waar je zit op de pagina.

Nu doe ik alles met het gratis Microsoft "Visual Studio 2019" omdat een voormalige ICT kennis mijn website met de betaalde versie had opgezet.
Kan veel meer als ik kan/wil gebruiken maar ben blij dat ik datgene dat ik nodig heb ook kan gebruiken.
Of je er gemakkelijk mee kunt opstarten weet ik niet want het is een pakket voor prof's.

Ik weet wel dat je je pagina's hierin kunt importeren en daarna gewoon verder werken.
Spijtig dat ik geen key heb voor "ReSharper". Een plugin die het je gemakkelijker maakt je code te controleren maar met veel instelmogelijkheden. (Je krijgt een maand trial maar die is zo op natuurlijk.)

Uploaden doe ik met Core to FTP lite free
 
Heb het probleem eerst en voorlopig... opgelost met: Sharepoint Designer 2007 (werkt goed).
Oke. Ik weet het: dat is ook een oud programma. Maar ik heb meer tijd nodig om me in te werken in moderner webdesign.
Ben WYSIWYG, nu eenmaal gewend...
De meeste wysiwyg programma's zijn onhandig voor een responsive pagina indeling. Door elementen in wysiwyg programma's op een plek te slepen krijgen ze een statische plek op de pagina waardoor ze niet goed worden weergegeven op smartphone, tablet, printer, enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan