• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost PUP.Optional.Legacy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had zelf al wat zaken verwijderd zoals je zult zien...
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    3 KB · Weergaven: 2
Run Eset nogmaals - als alles goed is, worden alleen de reeds in quarantaine staande bestanden getoond.
 
Bedankt van de goede hulp !
 
Heb nog een laatste scan gedaan van het C partitie of station, ditmaal incl. de overblijvende partities, en daar zat nog rotzooi in .
Ondertussen is het toestel alweer de deur uit.
Bedankt van de goede hulp !
 

Bijlagen

  • Eset Result Scan.txt
    11,3 KB · Weergaven: 1
Geen virussen, maar wel potentieel ongewenste programma's.
Had je meteen de volledige scan gedaan, was dat nu ook opgeruimd geweest, maar ik vermoed dat jij dat ook al regerealiseerd hebt.
Ik hoop dat de eigenaar jou de complimenten gaat geven!
 
Het heeft in ieder geval wat voeten in de aarde gehad....;)
Tijdens de upgrade bewerkingen waren de andere HD s afgekoppeld, daarom.
 
We hebben leuk samengewerkt en wat de toekomst betreft ben jij altijd weer welkom.
Ik zal dit topic op opgelost zetten.

 
Dank U vriendelijk voor de inspanningen om een oplossing tot stand te brengen en de tijd die dit koste.
Ik vermoed dus dat Ccleaner de oplossing heeft gebracht om de bedreiging te kunnen verwijderen.
 
CCleaner is enkel een reiniger.
Maar er zijn er die denken dat CCleaner ook malware opruimt.
Inzoverre die malware zo dom is om de tempmappen te gaan zitten, dan wordt die door elke goede reiniger opgeruimd.
 
Crap Cleaner kuist ook het register op, toen Ik deze gebruikte verdween PUP.Optional.Legacy, toevallig of niet, men zou eens een simulatie kunnen doen om het uit te vissen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan